Gå til innhold

W7 Ekte VS W7 Pirated

Anbefalte innlegg

W7 Ekte VS W7 Pirated

Hva er + siden med Ekte w7 ? W7 = windows 7

Hva er + siden med pirated w7 ?

+ W7 pirat er gratis.

- Må ha over gjennomsnittet av datakunnskaper, pluss det å gidde rote med cracks/activation med jevne mellomrom pga MS sine oppdateringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OEM eller annen utgave. Det gjør ingen forskjell. Også OEM må aktiveres og lisens sperres av Microsoft når det oppdages at den er fake/pirat. I tillegg vet du aldri hva en piratversjon inneholder av rootkit, trojanere, virus etc.

nyere oem plater spesielt dell er den ferdig aktivert som genuine, ikke noe behov for aktivering mot nettet.

bruker en standardkey som deles av alle kundene som fikk plate fra det imaget, så sperre lisensen og ramme millioner av uskyldige også er lite sannsynlig skjer.

ment for og gjøre det lettere for kundene da de ikke trenger skrive inn keyen som fulgte med, skader ikke akkurat piratene heller.

fra shady steder kan ofc rootkits etc komme med ja, men det er jo bare ikke dra innom shady steder....

Er du sikker på at alle Dell PC-er kommer med samme serienummer da?

For det tviler jeg på, microsoft hadde jo sett denne feilen før dem gikk med på en slik løsning.

Jeg vet større (og sikkert mindre) bedrifter og orginisasjoner kjører samme serienummer på en rekke PC-er.

Men dem må også rapportere til microsoft hvor mange dem benytter seg av.

Stemmer ikke dette antallet, og det er mange tusen flere som bruker koden, da tror jeg nok microsoft må sette en stopper for dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes folk er latterlig gjerrige når det kommer til programvare, og jeg aner ikke hvorfor. Windows er laget av tusemvis av ingeniører som sikkert jobber lange dager som alle oss andre. De fortjener å få betalt for jobben de gjør, og for et operativsystem så synes jeg ikke ~1000,- er noen forferdelig pris. Det er betydelig mindre enn et gjennomsnitts månedlig matbudsjett, eller hva mange bruker på røyk i måneden.

Jeg tror ikke folk som ikke selv er utviklere aner verdien av programvare, og hvor mye jobb som ligger bak.

Lenke til kommentar

Jeg synes folk er latterlig gjerrige når det kommer til programvare, og jeg aner ikke hvorfor. Windows er laget av tusemvis av ingeniører som sikkert jobber lange dager som alle oss andre. De fortjener å få betalt for jobben de gjør, og for et operativsystem så synes jeg ikke ~1000,- er noen forferdelig pris. Det er betydelig mindre enn et gjennomsnitts månedlig matbudsjett, eller hva mange bruker på røyk i måneden.

Jeg tror ikke folk som ikke selv er utviklere aner verdien av programvare, og hvor mye jobb som ligger bak.

De får vel lønn uansett om noen ikke kjøper programvaren. Er vel selskapene som får pengene, og ikke de som har laget programvaren. Eneste problemet blir vel at de slutter og lage OSet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...