Gå til innhold

Hva tror dere om denne? (AMD)

Anbefalte innlegg

Har vurdert AMD fremfor Pentium 4 på grunn av prisforskjellen. AMD har vel noe av det samme som Intel når det gjelder REN ytelse, eller hva?

Er dette noe bra:

Kabinett:

Chieftec Dragon Big Tower m/dør m/360W

Hovedkort:

Abit KD7-S S-ATA, ATX, LAN

CPU:

AMD Athlon XP2500+ 333Mhz bus (Barton)

CPU-vifte:

Cooler Master Copper Base AMD XP2800+

Minne:

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256 MB m/Winbond

HD:

WD Caviar 120 GB IDE SE

CD-rom:

NEC DVD-spiller 16x/48x

Plextor PlexWriter CD-brenner IDE 48x/24x/48x

Grafikkort:

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128mb, DVI-I, Tv-ut, Retail

Lydkort:

Creative Soundblaster Audigy 2 m/1394, THX, DD EX6.1

Høytalere:

Creative Inspire 2.1 (2 monitorer, 1 sub)

Skjerm:

Hansol 19" CRT 920D, TCO-99,InVAR, DynaFlat

Dette oppsettet koster 14169,-

Kom med forslag til endringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skift Hovedkort til et basert på nforce2. Der er det mange gode, men noen av de beste er enten Abit Nf7-S v2 eller Asus A7N8X Deluxe/GD. Forskjellen er at Asus kortet har 2 nettverkskort, mens Abit kortet har Soundstorm sertifisering og kan overklokkes litt mer. Soundstorm er lydkortet som følger med på hovedkortet. Det er forresten av ypperlig kvalitet. Asus fikk først sertifisering, men så mistet de det vist pga at det var for mye støy på den analoge utgangen. Den sertifiseringen har Abit kortet.

Du velger glatt Nforce2 frammfor Via kt400, det er rett å slett et bedre kort. Du finner mange tester der ute som bekrefter det. Da tror jeg heller ikke du trenger det lydkortet. Nforce2 sitt lydsystem (soundstorm) er som sagt det beste innebygde systemet noen gang, er nokk ikke verdt det å bruke mye peng på et egent lydkort.

Personlig ville jeg valgt Xp2500+. Da får du mer for penge i utganspunktet, i tilleg til at du glatt klokker den opp til 2800+ /3000+ uten problemer.

Er det ikke rimligere å kjøpe 1*512Mb frammfor 2*256mb? Jeg hadde kjøpt 1*512Mb, er en fordel å da ha bedre oppgraderingsmulighet seinere. En ting som mange ikke legger merke till er at hovedkortene bare kan kjøre minne på full guff(400Mhz) med 2 minneslotter. Tar du en brikke ned i den siste også, så senkes hastigheten automatisk ned til 333Mhz, derfor er det en fordel å heller kjøpe en litt større minnebrikke.

Ellers ser oppsettet fint ut

Lenke til kommentar
Bytt Hk kort du. velg gigabyte 7vaxp( Rula)

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/gi...gigabyte_kt400/    :woot:

Hva i svarte gramskauen skal han med ett kt 400 kort når _alle_ er enige om at NForce2 er bedre? Ja, Nforce 2 Er bedre... (annbefaler du det fordi du har det selv? Altfor mange som gjør det...)

Min gode kamerat Remy har som sagt dette hovedkortet og jeg er ganske sikker på at det er derfor han anbefaler det. Er helt enig med deg "HalTan når du sier nForce2 er et mye bedre alternaltiv :yes:

Lenke til kommentar
Bytt Hk kort du. velg gigabyte 7vaxp( Rula)

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/gi...gigabyte_kt400/    :woot:

Hva i svarte gramskauen skal han med ett kt 400 kort når _alle_ er enige om at NForce2 er bedre? Ja, Nforce 2 Er bedre... (annbefaler du det fordi du har det selv? Altfor mange som gjør det...)

Min gode kamerat Remy har som sagt dette hovedkortet og jeg er ganske sikker på at det er derfor han anbefaler det. Er helt enig med deg "HalTan når du sier nForce2 er et mye bedre alternaltiv :yes:

mmm blir det samme som en kar som annbefalte et KT133 hk til en kar med XP2500 :roll: .. (HÅPER det var ironi)

Lenke til kommentar

det var en som skrev at nforce2 ikke kunne kjøre full guffe på

minne med 3 rambrikker det er forsåvidt riktig men ved å bruke 256 brikker i slot 1+2 og en 512 i slot 3 kjører den dual på full hastighet med

asus a7n8x deluxe vers 2

2x twinmosel 256 pc3200 i slot 1+2

1x twinmosel 512 i slot 3

så du kan plusse på med en 512 brikke senere

kjører 100% stabilt med xp2500+oc til (3200+)11x200 default volt og ram instilling på a7n8x deluxe versj 2 (superkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...