karolin Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg skal betale noe jeg har kjøpt på ebay, registrerte meg nettop på paypal og der står det at det vil ta 2-3 dager hvor jeg mottar en 4 sifret kode på mitt card statement (regner med det er der jeg logger inn på banken) (er pappa sitt kort, jeg er bare 16) Jeg gidder ikke vente 2/3 dager siden jeg må betale idag, men så gikk jeg inn på ebay og trykket pay for this item, og da står det at jeg kan betale. Skal jeg da bare trykke på pay? eller er dette utrygt ? Går det ann å betale siden jeg nettop registrerte meg på paypal? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 betale kan du uansett, men når du skriver inn den 4sifra koden bekrefter du at identiteten din stemmer. gir stortsett en trygghetsfølese for andre om de skal betale til deg. for betaling til andre har ikke det noe og si. har kjøpt snart 300ting på ebay og har enda ikke bekreftet selv. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har samme problemet, men hvordan fører du over penger til Paypal`en uten at du har godkjent med koden? Lenke til kommentar
karolin Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg skjønte ikke helt svaret ditt.. Så det går ann å betale selvom jeg ikke har godkjent den identitets koden? (for jeg får ikke logget inn på den før i morgen, og jeg må betale idag for å få varen) Men skal jeg inne på ebay, trykke¨på pay, og så kommer det opp sånn at jeg må logge inn å¨paypal (inne på ebay siden) og så trykke confirm payment? alt dette foregår inne på ebay siden, er det riktig? man skal vel ikke gå inn på paypal.com og betale derfra? Dette er første kjøpet mitt på ebay, og er så redd for at selgeren skal få kontonr og svindle kortet, men det står jo 100 % feedback, og han skrev at han kunne skrive gift påpakken så jeg slipper toll Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 paypal er eid av ebay, du trenger ikke gå på selve paypal siden men bare logge på med paypal kontoen når du betaler på ebay. så får du en oversikt over pris i norske kroner og må bekrefte betalingen så er det betalt. bekrefte kort med det 4siffrete nummeret er mest for og selge ting, ikke nødvendig for kjøpe. Lenke til kommentar
karolin Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 okei.. når jeg trykker på pay.. ¨så kommer dette This card cannot be used for this transaction. You can complete the checkout with another debit or credit card. Please enter your new card information below. hva kan årsaken være? har jo registrert alle riktige opplysninger om kortet på paypal når jeg registrerte meg -.- Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 kan være siden du har bestilt bekreftelseskoden er det kortet sperret fra paypal til koden skrevet inn. de kan være litt firkantet til tider. Lenke til kommentar
karolin Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 okei men jeg gikk inn på paypal og der er det visst 0 kr, er sikkert derfor det ikke går.Må man overføre penger til paypalen? og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 du kan overføre til paypal fra norsk bank, det tar ca 3arbeidsdager. ellers bruker du bare visakort så det trekkes rett fra kort når du kjøper noe. veldig mange uten visa kjøper "kontaktkort visa" på 7/11 som de også kan bruke til netthandel. Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 okei men jeg gikk inn på paypal og der er det visst 0 kr, er sikkert derfor det ikke går.Må man overføre penger til paypalen? og hvordan gjør man det? Du må logge inn på paypalen, der finner du et kontonummer og en kode (trykk på en knapp som heter "Top Up") Så må du logge inn i nettbanken (den må være i samme navn som paypal-kontoen) og sende penger til kontonummeret du fant og skrive koden i meldingsfeltet. Men hvis du trengte dette veldig kjapt så funker det ikke, du burde regne med et par dager før pengene kommer inn på paypal-kontoen. Lenke til kommentar
karolin Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 sorry for mange spørsmål.. men visa kort så pengene trekkes rett derfra? er ikke det veldig utrygt? Alle sier jo at man må betale via paypal.. Så jeg må overføre fra nettbank til paypal som tar opptil 3 dager.. da må jeg vente sykt lenge for å få betalt da.. -.- Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) av rundt 300 handler på ebay har jeg blitt svindlet 2ganger, sålenge jeg har betalt gjennom paypal kan jeg da klage til paypal at betalingen var svindel (innen 45 dager). så ser de da på saken og prøver kontakte selgeren, så må han dokumentere/bevise at han faktisk har gjort som han skal og sendt varen. om han ikke kan bevise at han faktisk har sendt varen eller ikke svarer, så får du pengene tilbake av paypal. begge gangene tok det ca en uke fra jeg klaget til pengene var tilbake på konto. hvergang du betaler med paypal så tar de 1% i avgift, igjen for de 1% så får du sikkerheten gjennom de om du blir svindlet. Endret 8. juni 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 sorry for mange spørsmål.. men visa kort så pengene trekkes rett derfra? er ikke det veldig utrygt? Alle sier jo at man må betale via paypal.. Så jeg må overføre fra nettbank til paypal som tar opptil 3 dager.. da må jeg vente sykt lenge for å få betalt da.. -.- Det regnes ikke som veldig utrygt å betale med Visa, bankene har mulighet for, på lignende vis som paypal, å tilbakeføre penger som ble "stjålet". Men hvis jeg hadde hvert usikker på om selgeren var legitim, så ville jeg nok brukt paypal framfor Visa. (Evt. ikke handla av dem...) Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Du kan betale på ebay via paypal ved at du knytter et bankkort mot paypayl-kontoen og betaler med denne kontoen. Dette blir betaling med visa-kortet via paypal, istedet for å først overføre penger til paypal-kontoen. Har brukt dette selv i mange år uten problemer Endret 8. juni 2010 av heriksen Lenke til kommentar
karolin Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Henriksen: Hvordan gjør jeg dette? Skulle betale på ebay (med paypal selvfølgelig) og trykket confirm this payment, så kom: This card cannot be used for this transaction. You can complete the checkout with another debit or credit card. Please enter your new card information below. Jeg brukte et visakort da jeg registrerte kortet på paypal... hvorfor funker ikke betalingen da? Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hmm, mulig det skjer fordi kortet ikke er verifisert ennå, noe som mangle selgere krever. Du får nesten bare prøve å kontakte selger og prøve å få utsatt betalingen, om mulig. Har ikke hatt problemet selv, men ser at andre har hatt problemet fordi de har brukt uverifiserte kort. Lenke til kommentar
karolin Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Okei. Da verifiserer jeg det i morgen,og jeg har skrevet til selgeren at jeg må utsette betalingen, håper det ordner seg. Tusen takk for alle svar, ebay eksperter Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 .. hvor jeg mottar en 4 sifret kode på mitt card statement (regner med det er der jeg logger inn på banken) Ved registrering av kredittkort, vil denne 4 sifrete koden vil komme frem på neste fakturaspesifikasjon. Med andre ord, smør deg med tålmodighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå