Pusekatten92 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) God dag alle sammen Eg har nettopp fått i oppgåve å sette sammen ein HTPC for mora min og typen henna. Eg tenkte eg skulle bruke deler fra PC-en min, og heller oppgradere min egen ^^ Så HTPC-en skal kunne: -Sjå film på (full hd) -Høre på musikk på et ok stort anlegg -Surfe på nette -E-mail / dokumenter / små spill på facebook etc Den kan enten stå i eit skap under TVen (sammen med dekoderen, og forsterkeren), eller ved arbeidspulten på andre sida av rommet. Den skal ha ein skjerm (CRT) ved arbeidspulten, til e-mail og alt det tullet der. Siden den må vera på "to plasser" vil det gå kabler over golvet, dessverre vil dei kablene gå rett forbi der vi har ytterdøra vår, og ønsker derfor så lite kabler som mulig. Så vist det finest noke som vil ta alle kablene og gjøre det om til en, så hadde det vert fint Blir en HDMI til TV-en, VGA til kontorskjermen, Internett kabel til switch-en, og lyd kabler til anlegget. Specs til PC-en som den er nå: -ASUS P5Q SE2 -Intel core 2 Quad Q6600 (2,4GHz) (standardvifte) -4GB ddr2 1333MHz -XFX Radeon HD 5770 -2x 500GB Harddisk -Vanlig CD/DVD spiller. (billig til 150kr) -750Watt strømforsyning -W7 Home Premium P.S: Må ha nytt kabinett, helst ikke så mykje over 1000kr Har og det meste av kabler allerede. Veit ikkje om eg burde hive i eit lydkort eller bytte skjermkort (eventuelt andre ting). Budsjett: -1000kr til kabinett -2000kr på andre deler, kan spytte i litt mer vist det er absolutt nødvendig. All hjelp, og forslag er velkomne. Mvh Paal EDIT: hadde vert fint vist ein kunne ha ein slaks fjernkontrol til windows media center Endret 8. juni 2010 av Subdrive Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ville beholdt alle delene og kjøpt nytt kabinett til kontoret. (Alle delene er overkill for HTPC) F.eks Antec Performance one p183. Kanskje nye vifter og CPU kjøler? Eneste kabelen du trenger til stua er HDMI kabelen. Keboard med mus: f.eks Logitech diNovo Edge https://prisguiden.no/produkt/53796 Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Så da er det bare å koble PC-en opp uten noe problem da Men bruke HDMI til TV-en og lyd til forsterkeren til anlegget Noken som veit om det er mulig å få tak i fjernkontroll til media center? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Du kan bruke f.eks denne: http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?products_id=467 Men dette er en IR kontroller og pcen står i et annet rom så ville kanskje sett på andre løsninger. Noe ala en wifi controller som Ipod Touch: Ellers finnes Logitech Harmony 1000 radio fjernkontroll. Edit: Eller denne, Logitech DiNovo mini http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423805 Endret 9. juni 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå