Gå til innhold

TV-kort med støtte for Linux

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en eldre PC som er tiltenkt å være server/lite mediesenter. Til den anledningen trenger jeg en måte å koble antennesignal til PC-en så jeg kan se på tv. Det finnes vel både USB-løsninger og interne kort som kan brukes. Jeg tenker at siden dette er på permanent basis så er et internt kort en løsning god som noen.

PC-en kjører Ubuntu 9.10 da jeg har hatt problemer med 10.04 på den og jeg trenger da anbefalinger på løsninger som fungerer med Ubuntu.

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok analogt ja. Hva slags funksjoner kan man egentlig få på sånne kort? Opptaksmuligheter, avspilling av annen video?

Må bare innrømme at jeg ikke har mye peil hva (denne typen) HW gjelder og at jeg derfor må få litt spesifikke instruksjoner ;)

Lenke til kommentar

"vanlige" TV-kort for analog har kun innganger, dvs. de kan kun ta opp. Men - de fleste skjermkort kan kobles til TV'en din, dersom den har VGA eller nyere inngang (joda, det er mulig med composite video også). Har du først et kort som kan ta opp TV-signaler, så kan du lett lage deg en PVR: MythTV, XBMC osv.

Lenke til kommentar

Bytt ut "vanlige" med "normalt har TV-kort for analog kun innganger"; bedre setning IMHO

Hauppage PVR-350 har både inngang og utgang

EDIT: så du kan bruke ivtv driveren i X, og dermed bruke PC'en som en tuner og TV'en som pc-monitor...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Bytt ut "vanlige" med "normalt har TV-kort for analog kun innganger"; bedre setning IMHO

Enig. :-)

Hauppage PVR-350 har både inngang og utgang

Jepp, og det er / var (du får ikke kjøpt det lengre) ikke et helt vanlig kort da det kom på markedet. Med unntak av kort med VIVO, så er det vel ikke så mange analoge TV-kort som har hatt video-utgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...