Gå til innhold

Ny Reciver. Denon vs. Onkyo

Anbefalte innlegg

Personlig ville jeg gått for 608 pakken.

I følge testen av 608 i siste Hjemmekino blad, så er 608 den samme som 707 fra forrige generasjon + HDMI 1.4, men minus PRE-OUT.

608 er mer fremtidsrettet pga HDMI 1.4. Denne takler 3D signalene som kommer nå i år. Og kan være lurt å ha hvis man kanskje ønsker å oppgradere til det senere. Alle TVer vil om ett par år ha 3D, og det samme vil alle Blu-ray spillere. Litt kjedelig å da måtte bytte ut forsterkeren hvis man får lyst.

HDMI 1.4 har også det som heter "Audio Return Channel" som gjør at de som i dag bruker en optisk kabel tilbake fra TVen, kan fjerne denne og bruke HDMI kabelen som sender signalene til TVen.

Takk for tipset!

Leste i et annet forum at Dynavoice kan lett gi en flat lyd?

Er dette pga "billige" høytalere? Jeg skal bruke disse til film, vil det drepe opplevelsen?

Burde jeg gå en klasse lengere opp? Er egentlig der jeg burde ligge nå, i den prisklassen... men.. blir det mye forskjell... så legger jeg inn litt til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg gått for 608 pakken.

I følge testen av 608 i siste Hjemmekino blad, så er 608 den samme som 707 fra forrige generasjon + HDMI 1.4, men minus PRE-OUT.

608 er mer fremtidsrettet pga HDMI 1.4. Denne takler 3D signalene som kommer nå i år. Og kan være lurt å ha hvis man kanskje ønsker å oppgradere til det senere. Alle TVer vil om ett par år ha 3D, og det samme vil alle Blu-ray spillere. Litt kjedelig å da måtte bytte ut forsterkeren hvis man får lyst.

HDMI 1.4 har også det som heter "Audio Return Channel" som gjør at de som i dag bruker en optisk kabel tilbake fra TVen, kan fjerne denne og bruke HDMI kabelen som sender signalene til TVen.

Takk for tipset!

Leste i et annet forum at Dynavoice kan lett gi en flat lyd?

Er dette pga "billige" høytalere? Jeg skal bruke disse til film, vil det drepe opplevelsen?

Burde jeg gå en klasse lengere opp? Er egentlig der jeg burde ligge nå, i den prisklassen... men.. blir det mye forskjell... så legger jeg inn litt til...

Kan dessverre ikke si noe om lyden til Dynavoice siden jeg ikke har hørt dem. Men selv om de er hyllet som utrolig bra for prisen. Så koster de fortsatt kun 2000,-. Og uansett så får man hva man betaler for.

Men jeg tror det er en bra start. Er det ett problem med de høytallerene i pakken, så er nok senterhøytalleren litt liten. Men nok til å leve med. Skulle man være skuffet med dem, så er 2000,- ikke allverdens av penger, og med ryktet dem så er de sikkert nokså lettsolgte på nettet også, når man har fått spart til noe bedre.

Men husk det viktigste. Lyd opplevelse er helt induviduelt. Hva en syntes er dårlig, kan være det en annen digger. Folk bruker faktisk Cervin Wega høytallere, og syntes det er god lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...