Elefantmesteren Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Lager en ny tråd om anbefalte android-apps, da det var ganske vanskelig å finne nytting apps i den forrige tråden, som ble mest en "hjelp meg å finne android-appen jeg leter etter". I denne tråden skal dere kun poste apps, med en god beskrivelse av hva den gjør, så skal jeg prøve å holde førstepost oppdatert. bruk denne layouten når dere poster: "[b]navn på app[/b] (kategori)" "beskrivelse" kategorier: kommunikasjon/sosial underholdning finans/økonomi helse/livsstil media nyheter vær produktivitet sport wallpaper verktøy reise spill andre Alle foreslåtte programmer skal være gode, så jeg tar ikke med rangering. Jeg tar heller ikke med lenker (med mindre appen ikke finnes i android market, og bare på nett), da det kan bli litt uoversiktlig med mange lenker i app-listen. Søk opp apps på http://www.cyrket.com/m/android/ eller http://www.appbrain.com/ for mer informasjon og bilder. (@@@ er for at jeg lettere skal finne kategorier når jeg legger til apps) Gode Android-apps: @@@ Gode apps alle burde ha: Barcode Scanner Et program du kan bruke til å skanne strekkkoder og QR-koder. En praktisk bruk av Barcode Scanner kan være blant annet å bruke en "Android Market"-side (f.eks androlib.com eller cyrket.com) for å finne applikasjoner, og dermed bruke programmet til å lese QR-koden slik at du da kan finne programmet i Android Market automatisk. Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dette programmet, og det gjør jobben sin rimelig bra. @@@ Kommunikasjon / Sosial: Opera Mini 5 browser beta Nettleser som bruker lite datatrafikk, så den er svært rask, og koster mindre å bruke på mobilnett. Viser faner på en god måte, og har støtte for mapper i favoritter. ----- EboBirthday Legger inn bursdager fra f.eks. facebook-kontakter i kalenderen. ----- On My Way Latterlig kult lite program som genererer en link du sender som sms, epost el.l., så mottaker kan følge med på hvor du befinner deg, f.eks. hvor langt unna du er et bestemt mål. Bruker gps. Kan minne om en "one use"-Latitude. @@@ Underholdning: Instant Buttons Program med mange artige lyder, f.eks. "badumtss", froskelyder mm. Du kan også få 1x1 widgets med lyder på homescreen. ----- Spotify Need i say more..? ----- Spotify Remote Lar deg kontrollere spotify på maskinen via PC. Pause, fram og tilbake samt Navn på sangen. Veldig enkelt program. ----- TV Guide Norsk TV-guide med mulighet for varslig. @@@ Finans / Økonomi: aCurrency Valuta oversikt. @@@ Helse / Livsstil: First Aid "First Aid is designed to help you follow the right procedures in a stressful situation or support other people by giving them instructions. It is based on illustrations, videos and short texts that show you how to take the necessary action step by step and in the right order." Ganske kjekt hjelpemiddel å ha om førstehjelpskunnskapene ikke er på topp. Det kan redde liv, serru. ----- RunKeeper Treningsprogram som bruker telefonens GPS til å beregne hastighet, lengde, høyde mm. Alt lastes opp til en meget god og oversiktlig webtjeneste. Etter min mening det beste og mest nøyaktige programmet pr i dag. ----- SportyPal Treningsprogram som benytter seg av GPSen til å gi deg informasjon om avstand, gjennomsnittsfart, kalorier forbrent, treningsrute etc. Oversiktlig og enkelt å bruke. @@@ Media: Shazam Finn ut hvilken låt du hører. Må ha! ----- doubleTwist Player Svært lovende medieavspiller. Gratis for en begrenset periode, så løp og last ned... ----- FxCamera & Retro camera Med disse to kan du få artige effekter med kameraet på mobilen. FxCamera har Toycam (Forvrenger fargene litt), Polandroid (Polaroid stil), Fisheye, Symmetri (deler skjermen i to og lager det samme på begge sider), og AndyWarholizer som effekter. Mens Retro camera får bildene til å se gamle ut. @@@ Nyheter: NewsRob En god RSS-leser som er integrert med din Google Reader-konto. ----- VG Nett Headlines RSS feed for vg nett @@@ Vær: Rainy Days Viser værradar-bilder fra den siste timen. @@@ Produktivitet: 3banana Notes Bra notatprogram med gjennomført design og widget. Du kan lagre tekst og bilder som notater (ikke lydklipp). ----- ASTRO File Manager En god fil- og taskmanager. ----- Apps Organizer Meget bra program for å... nettopp, organisere apps. ----- Quick Settings Slå av/på wifi, BT, GPS, APN osv. på ett sted. ----- Pure Calendar widget Få kalenderoppføringer på hjem-skjermen. Støtter også gTasks, Astrid bl.a. Veldig konfigurerbar. ----- gTasks Task manager. ----- SwiFTP FTP Server Ftp server til mobilen. Bruker den for å overføre filer til eller fra pc over wifi. ----- Barcode Scanner Et program du kan bruke til å skanne strekkkoder og QR-koder. En praktisk bruk av Barcode Scanner kan være blant annet å bruke en "Android Market"-side (f.eks androlib.com eller cyrket.com) for å finne applikasjoner, og dermed bruke programmet til å lese QR-koden slik at du da kan finne programmet i Android Market automatisk. Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dette programmet, og det gjør jobben sin rimelig bra. ----- BarTender Lite Putt snarveier til programmer i statusbar. ----- aPS Pakkesporing hos Posten. Grei app som gjør jobben sin. Kunne hatt litt flere innstillinger, f.eks. varslinger. ----- HTC_IME mod Forbedret utgave av standard HTC-tastatur, med speech-to-text og mange flere innstillinger. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416 ----- Handcent SMS Meldingsprogram som anbefales på det sterkeste. ----- EStrongs file manager God filmanager. ----- "mobisle Notes Beste handlelisten jeg har funnet til nå. legger inn handleliste/oppgaver, og trykk for å ferdigmelde og så kan man slette alle ferdighandlede/ferdimeldte ting. enkel og grei. @@@ Sport: 2010 World Cup I disse tider er vel en app for Fotball VM 2010 en nødvendighet? ----- Soccer Livescores Dette programmet gir deg løpende resultater og scoringer i alle ligaer i hele verden. Glimrende program for alle fotballelskere! ----- FotMob 5.0 - Live Soccer Et annet program for fotballresultater. Denne er litt mer innholdsrik enn Soccer Livescores. Da denne appen gir deg tabeller, toppscorere, kampprogram, nyheter m.m. ----- Scoreboard Rart at ingen har anbefalt denne, den beste av de jeg har, Tar for seg flere idretter, for min del Formel 1 og de fleste fotballligaer, men har også andre idretter. har en kul widget som viser siste og neste kamp for din favoritt, og der man kan bla hvis man har flere favoritter.(nå er det slutt på å laste ned kalender for kampoppsettet) live oppdatering, hvis du velger å slå den på. @@@ Wallpapers: Starfield 3D Live Wallpaper Animert svart bakgrunn med stjerner som suser forbi på skjermen. ----- Flikie Wallpapers HD Nydelige wallpapers som navnet sier @@@ Verktøy: LED Desire Light Fungerer kun på HTC Desire. Lar det bruke LED-lyset som lommelykt med 4 styrker, sende morse og SOS-signaler. ----- XE currency Valutakurser, kalkulator. ----- handyCurrency God valutakalkulator. ----- handyConverter God konverter, kan konvertere omtrendt alt, fra lengde og temperatur til energi og tid. ----- PPT Remote Fjernkontroll til powerpoint.Veldig greit program og ha hvis man skal fremføre noe. Man trenger bluetooth på pcen eller koble seg over Wifi, må også laste ned ett program. Greit hvis man har sin egen pc ----- Spotify Alarm Velg en sang fra spotify til å vekke deg. Mangler snooze funksjon, kan kun sette en alarm. Til tider buggete når du velger sang.. ----- SMS Backup Tar backup av SMS'ene til din Gmail konto. ----- DroidStats Gi deg oversikt over ditt forbruk (Sms/ringetid). Denne mnd eller totalt. ----- Wifi Analyzer Gir deg oversikt over tilgjengelige trådløse nettverk, samt informasjon om disse. ----- Unit Converter Program for omregning av forskjellige enheter, lengder osv. ----- AudioManager Program og widget for å enkelt kunne holde styr på mobilens forskjellige volumnivåer. ----- BatteryTime Lite Kul widget som gir deg prosentvis batteritid i statusbar(Mye enklere å se på enn batteriikonet) ----- Alarm Clock PlusV1 God alarm, kan gjøre så den spør matte spørsmål når alarmen går for å skru av/snooze. ----- Alarmed Lite Alarm Clock Enda bedre alarm syntes jeg, matte spørsmål + at du skal sette sammen bokstaver til et ord, men i lite versjonen kan du bare ha 1 aktiv alarm som er dumt. ----- Notepad with Sync Kan synkronisere med http://pad.helicoid.net/ , veldig grei å ha. ----- NetCounter Du kan se hvor mye data trafikk du bruker, edge/3g og wi-fi er separert. ----- Battery Graph Her kan du se hvor mye % batteri du har igjen, og du får en graf på hvor mye den stiger/synker i løpet av de siste timene/dagene. ----- Advanced Task Killer Greit å bruke for å drepe prosesser, man kan huke av de man ikke vil drepe, og den husker på det til neste gang og at den ikke skal drepe de prosessene. ----- RemoteDroid Fin å bruke om man vil bruke telefonen som mus/tastatur til pcen. ----- LuncherPro Genial launcher som sørger for at mobilen blir raksere og enklere. Anbefales! @@@ Reise: Trafikanten Oversikt over kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. ----- MyCityBike Bysykkel oversikt i Oslo. @@@ Spill: Solitaire 4 kortspill: Solitaire, Spider, Freecell og Forty Thieves. ----- Paper Toss Utrolig vanedannende spill om noe så enkelt som å kaste papir i søpla! ----- Robo Defense Free Meget vanedannende "tower defence"-spill der du skal forhindre fienden i å gå over kartet ved å bygge forskjellige angrepstårn. Muligheter for å oppgradere tårnene med poeng du opparbeider deg når du spiller. Gratisversjonen har 1 kart med 11 forskjellige vanskelighetsgrader. @@@ Andre: Silent Boot En app som fjerner den irriterende oppstartlyden når du slår på telefonen, ved å automatisk sette telefonen til lydløs når du slår av, og gjenoppretter lyd-innstillingene når du slår den på. Endret 14. juni 2010 av knekkebrødmedost Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Alarm Clock PlusV1 - verktøy God alarm, kan gjøre så den spør matte spørsmål når alarmen går for å skru av/snooze. Alarmed Lite Alarm Clock - verktøy Enda bedre alarm syntes jeg, matte spørsmål + at du skal sette sammen bokstaver til et ord, men i lite versjonen kan du bare ha 1 aktiv alarm som er dumt. Notepad with Sync - verktøy Kan synkronisere med http://pad.helicoid.net/ , veldig grei å ha VG Nett Headlines - nyheter RSS feed for vg nett NetCounter - verktøy Du kan se hvor mye data trafikk du bruker, edge/3g og wi-fi er separert. Battery Graph - verktøy Her kan du se hvor mye % batteri du har igjen, og du får en graf på hvor mye den stiger/synker i løpet av de siste timene/dagene Advanced Task Killer - verktøy Greit å bruke for å drepe prosesser, man kan huke av de man ikke vil drepe, og den husker på det til neste gang og at den ikke skal drepe de prosessene RemoteDroid - verktøy Fin å bruke om man vil bruke telefonen som mus/tastatur til pcen Robo Defense FREE - spill Bra tower defence spill Endret 10. juni 2010 av Christoffer99 Lenke til kommentar
KurtHakon Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Godt initiativ. Mitt første bidrag (en applikasjon jeg syns alle bør ha): Barcode Scanner 10/10 Et program du kan bruke til å skanne strekkkoder og QR-koder. En praktisk bruk av Barcode Scanner kan være blant annet å bruke en "Android Market"-side (f.eks androlib.com eller cyrket.com) for å finne applikasjoner, og dermed bruke programmet til å lese QR-koden slik at du da kan finne programmet i Android Market automatisk. Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dette programmet, og det gjør jobben sin rimelig bra. Derfor 10/10. http://www.cyrket.com/p/android/com.google.zxing.client.android/ Jeg vil sikkert oppdatere denne posten med flere programmer etter hvert (når jeg har tid). Endret 9. juni 2010 av JohanOle Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 SwiFTP FTP Server Ftp server til mobilen. Bruker den for å overføre filer til eller fra pc over wifi. 1 Lenke til kommentar
carwin Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Et utvalg apps jeg bruker... Apps Organizer Meget bra program for å... nettopp, organisere apps. Quick Settings Slå av/på wifi, BT, GPS, APN osv. på ett sted. Pure Calendar widget Få kalenderoppføringer på hjem-skjermen. Støtter også gTasks, Astrid bl.a. Veldig konfigurerbar. XE currency Valutakurser, kalkulator. gTasks Task manager. doubleTwist Player Svært lovende medieavspiller. Gratis for en begrenset periode, så løp og last ned... Shazam Finn ut hvilken låt du hører. Må ha! Rainy Days Viser værradar-bilder fra den siste timen. Endret 8. juni 2010 av carwin Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) post reservert til fremtidig bruk (fikk ikke til å legge den rett under OP fordi forumet la sammen postene til en). Endret 8. juni 2010 av knekkebrødmedost Lenke til kommentar
Ijurichi Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 PPT Remote QR-kode Veldig greit program og ha hvis man skal fremføre noe. Man trenger bluetooth på pcen eller koble seg over Wifi, må også laste ned ett program. Greit hvis man har sin egen pc Jeg syntes hvertfall det var veldig bra Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 BatteryTime Lite Verktøy Kul widget som gir deg prosentvis batteritid i statusbar(Mye enklere å see på enn batteriikonet Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 RunKeeper Helse/Livsstil Treningsprogram som bruker telefonens GPS til å beregne hastighet, lengde, høyde mm. Alt lastes opp til en meget god og oversiktlig webtjeneste. Etter min mening det beste og mest nøyaktige programmet pr i dag. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Handcent SMS Produktivitet Meldingsprogram som anbefales på det sterkeste. Soccer Livescores Sport Dette programmet gir deg løpende resultater og scoringer i alle ligaer i hele verden. Glimrende program for alle fotballelskere! FotMob 5.0 - Live Soccer Sport Et annet program for fotballresultater. Denne er litt mer innholdsrik enn Soccer Livescores. Da denne appen gir deg tabeller, toppscorere, kampprogram, nyheter m.m. TV Guide Underholdning Norsk TV-guide med mulighet for varslig. Endret 9. juni 2010 av bushwacker Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg er forsåvidt enig at den andre tråden er blitt ganske rotete, men en av de tingene som gjør et forum til et bra forum er mulighetene til å diskutere og spørre og oppklare. Jeg vil også oppfordre til linker i førsteposten, det er jo derfor vi har barcode scanner installert, så lenge du anbefaler barcode scanner trenger vi QR-kdoer vi kan skanne! Min anbefaling:Nytt tastatur. QR til zip Ved bruk av feks EStrongs file manager kan du laste ned zip-filen, åpne den og installere apk direkte. EStrongs er den beste filbehandleren jeg har prøvd. Med FTP og samba også. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 2010 World Cup Sport I disse tider er vel en app for Fotball VM 2010 en nødvendighet? aPS Produktivitet Pakkesporing hos Posten. Grei app som gjør jobben sin. Kunne hatt litt flere innstillinger, f.eks. varslinger. Unit Converter Verktøy Program for omregning av forskjellige enheter, lengder osv... AudioManager Verktøy Program og widget for å enkelt kunne holde styr på mobilens forskjellige volumnivåer. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Spotify Underholdning Need i say more..? Spotify Remote Underholdning/Verktøy Lar deg kontrollere spotify på maskinen via PC. Pause, fram og tilbake samt Navn på sangen. - Veldig enkelt program Spotify Alarm Verktøy Velg en sang fra spotify til å vekke deg. - Mangler snooze funksjon, kan kun sette en alarm. Til tider buggete når du velger sang.. SMS Backup Verktøy Tar backup av SMS'ene til din Gmail konto. DroidStats Verktøy Gi deg oversikt over ditt forbruk (Sms/ringetid). Denne mnd eller totalt. Wifi Analyzer Verktøy Gir deg oversikt over tilgjengelige trådløse nettverk, samt informasjon om disse. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 "Program med mange artige lyder", ja det må jo virkelig være et must og noe av det fremste Android-plattformen har å by på. Hva var egentlig ambisjonsnivået for denne tråden? NewsRob (News & Weather / Nyheter) En god RSS-leser som er integrert med din Google Reader-konto. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Paper Toss (spill) Utrolig vanedannende spill om noe så enkelt som å kaste papir i søpla! FxCamera & Retro camera (media) Med disse to kan du få artige effekter med kameraet på mobilen. FxCamera har Toycam (Forvrenger fargene litt), Polandroid (Polaroid stil), Fisheye, Symmetri (deler skjermen i to og lager det samme på begge sider), og AndyWarholizer som effekter. Mens Retro camera får bildene til å se gamle ut. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) First Aid (Helse & Livsstil) "First Aid is designed to help you follow the right procedures in a stressful situation or support other people by giving them instructions. It is based on illustrations, videos and short texts that show you how to take the necessary action step by step and in the right order." Ganske kjekt hjelpemiddel å ha om førstehjelpskunnskapene ikke er på topp. Det kan redde liv, serru. Endret 9. juni 2010 av JoeSchmo Lenke til kommentar
W Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 SportyPal (Helse / Livsstil) Treningsprogram som benytter seg av GPSen til å gi deg informasjon om avstand, gjennomsnittsfart, kalorier forbrent, treningsrute etc. Oversiktlig og enkelt å bruke. Lenke til kommentar
W Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Robo Defense Free (Spill) Meget vanedannende "tower defence"-spill der du skal forhindre fienden i å gå over kartet ved å bygge forskjellige angrepstårn. Muligheter for å oppgradere tårnene med poeng du opparbeider deg når du spiller. Gratisversjonen har 1 kart med 11 forskjellige vanskelighetsgrader. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 On My Way (kommunikasjon/sosial) Latterlig kult lite program som genererer en link du sender som sms, epost el.l., så mottaker kan følge med på hvor du befinner deg, f.eks. hvor langt unna du er et bestemt mål. Bruker gps. Kan minne om en "one use"-Latitude. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Scoreboard (Sport) Rart at ingen har anbefalt denne, den beste av de jeg har, Tar for seg flere idretter, for min del Formel 1 og de fleste fotballligaer, men har også andre idretter. har en kul widget som viser siste og neste kamp for din favoritt, og der man kan bla hvis man har flere favoritter.(nå er det slutt på å laste ned kalender for kampoppsettet) live oppdatering, hvis du velger å slå den på. "mobisle Notes (produktivitet) Beste handlelisten jeg har funnet til nå. legger inn handleliste/oppgaver, og trykk for å ferdigmelde og så kan man slette alle ferdighandlede/ferdimeldte ting. enkel og grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå