Gå til innhold

Anbefalte android-apps 2.1 - ingen poster uten apps!

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd om anbefalte android-apps, da det var ganske vanskelig å finne nytting apps i den forrige tråden, som ble mest en "hjelp meg å finne android-appen jeg leter etter".

I denne tråden skal dere kun poste apps, med en god beskrivelse av hva den gjør, så skal jeg prøve å holde førstepost oppdatert.

bruk denne layouten når dere poster:

"[b]navn på app[/b] (kategori)"

"beskrivelse"

kategorier:

kommunikasjon/sosial

underholdning

finans/økonomi

helse/livsstil

media

nyheter

vær

produktivitet

sport

wallpaper

verktøy

reise

spill

andre

Alle foreslåtte programmer skal være gode, så jeg tar ikke med rangering. Jeg tar heller ikke med lenker (med mindre appen ikke finnes i android market, og bare på nett), da det kan bli litt uoversiktlig med mange lenker i app-listen.

Søk opp apps på http://www.cyrket.com/m/android/ eller http://www.appbrain.com/ for mer informasjon og bilder.

(@@@ er for at jeg lettere skal finne kategorier når jeg legger til apps)

Gode Android-apps:

@@@ Gode apps alle burde ha:

Barcode Scanner

Et program du kan bruke til å skanne strekkkoder og QR-koder. En praktisk bruk av Barcode Scanner kan være blant annet å bruke en "Android Market"-side (f.eks androlib.com eller cyrket.com) for å finne applikasjoner, og dermed bruke programmet til å lese QR-koden slik at du da kan finne programmet i Android Market automatisk. Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dette programmet, og det gjør jobben sin rimelig bra.

@@@ Kommunikasjon / Sosial:

Opera Mini 5 browser beta

Nettleser som bruker lite datatrafikk, så den er svært rask, og koster mindre å bruke på mobilnett. Viser faner på en god måte, og har støtte for mapper i favoritter.

-----

EboBirthday

Legger inn bursdager fra f.eks. facebook-kontakter i kalenderen.

-----

On My Way

Latterlig kult lite program som genererer en link du sender som sms, epost el.l., så mottaker kan følge med på hvor du befinner deg, f.eks. hvor langt unna du er et bestemt mål. Bruker gps. Kan minne om en "one use"-Latitude.

@@@ Underholdning:

Instant Buttons

Program med mange artige lyder, f.eks. "badumtss", froskelyder mm. Du kan også få 1x1 widgets med lyder på homescreen.

-----

Spotify

Need i say more..?

-----

Spotify Remote

Lar deg kontrollere spotify på maskinen via PC. Pause, fram og tilbake samt Navn på sangen. Veldig enkelt program.

-----

TV Guide

Norsk TV-guide med mulighet for varslig.

@@@ Finans / Økonomi:

aCurrency

Valuta oversikt.

@@@ Helse / Livsstil:

First Aid

"First Aid is designed to help you follow the right procedures in a stressful situation or support other people by giving them instructions. It is based on illustrations, videos and short texts that show you how to take the necessary action step by step and in the right order."

Ganske kjekt hjelpemiddel å ha om førstehjelpskunnskapene ikke er på topp. Det kan redde liv, serru.

-----

RunKeeper

Treningsprogram som bruker telefonens GPS til å beregne hastighet, lengde, høyde mm. Alt lastes opp til en meget god og oversiktlig webtjeneste. Etter min mening det beste og mest nøyaktige programmet pr i dag.

-----

SportyPal

Treningsprogram som benytter seg av GPSen til å gi deg informasjon om avstand, gjennomsnittsfart, kalorier forbrent, treningsrute etc. Oversiktlig og enkelt å bruke.

@@@ Media:

Shazam

Finn ut hvilken låt du hører. Må ha!

-----

doubleTwist Player

Svært lovende medieavspiller. Gratis for en begrenset periode, så løp og last ned...

-----

FxCamera & Retro camera

Med disse to kan du få artige effekter med kameraet på mobilen.

FxCamera har Toycam (Forvrenger fargene litt), Polandroid (Polaroid stil), Fisheye, Symmetri (deler skjermen i to og lager det samme på begge sider), og AndyWarholizer som effekter.

Mens Retro camera får bildene til å se gamle ut.

@@@ Nyheter:

NewsRob

En god RSS-leser som er integrert med din Google Reader-konto.

-----

VG Nett Headlines

RSS feed for vg nett

@@@ Vær:

Rainy Days

Viser værradar-bilder fra den siste timen.

@@@ Produktivitet:

3banana Notes

Bra notatprogram med gjennomført design og widget. Du kan lagre tekst og bilder som notater (ikke lydklipp).

-----

ASTRO File Manager

En god fil- og taskmanager.

-----

Apps Organizer

Meget bra program for å... nettopp, organisere apps.

-----

Quick Settings

Slå av/på wifi, BT, GPS, APN osv. på ett sted.

-----

Pure Calendar widget

Få kalenderoppføringer på hjem-skjermen. Støtter også gTasks, Astrid bl.a. Veldig konfigurerbar.

-----

gTasks

Task manager.

-----

SwiFTP FTP Server

Ftp server til mobilen.

Bruker den for å overføre filer til eller fra pc over wifi.

-----

Barcode Scanner

Et program du kan bruke til å skanne strekkkoder og QR-koder. En praktisk bruk av Barcode Scanner kan være blant annet å bruke en "Android Market"-side (f.eks androlib.com eller cyrket.com) for å finne applikasjoner, og dermed bruke programmet til å lese QR-koden slik at du da kan finne programmet i Android Market automatisk. Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dette programmet, og det gjør jobben sin rimelig bra.

-----

BarTender Lite

Putt snarveier til programmer i statusbar.

-----

aPS

Pakkesporing hos Posten. Grei app som gjør jobben sin. Kunne hatt litt flere innstillinger, f.eks. varslinger.

-----

HTC_IME mod

Forbedret utgave av standard HTC-tastatur, med speech-to-text og mange flere innstillinger. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

-----

Handcent SMS

Meldingsprogram som anbefales på det sterkeste.

-----

EStrongs file manager

God filmanager.

-----

"mobisle Notes

Beste handlelisten jeg har funnet til nå. legger inn handleliste/oppgaver, og trykk for å ferdigmelde og så kan man slette alle ferdighandlede/ferdimeldte ting.

enkel og grei.

@@@ Sport:

2010 World Cup

I disse tider er vel en app for Fotball VM 2010 en nødvendighet?

-----

Soccer Livescores

Dette programmet gir deg løpende resultater og scoringer i alle ligaer i hele verden. Glimrende program for alle fotballelskere!

-----

FotMob 5.0 - Live Soccer

Et annet program for fotballresultater. Denne er litt mer innholdsrik enn Soccer Livescores. Da denne appen gir deg tabeller, toppscorere, kampprogram, nyheter m.m.

-----

Scoreboard

Rart at ingen har anbefalt denne, den beste av de jeg har,

Tar for seg flere idretter, for min del Formel 1 og de fleste fotballligaer, men har også andre idretter.

har en kul widget som viser siste og neste kamp for din favoritt, og der man kan bla hvis man har flere favoritter.(nå er det slutt på å laste ned kalender for kampoppsettet)

live oppdatering, hvis du velger å slå den på.

@@@ Wallpapers:

Starfield 3D Live Wallpaper

Animert svart bakgrunn med stjerner som suser forbi på skjermen.

-----

Flikie Wallpapers HD

Nydelige wallpapers som navnet sier

@@@ Verktøy:

LED Desire Light

Fungerer kun på HTC Desire. Lar det bruke LED-lyset som lommelykt med 4 styrker, sende morse og SOS-signaler.

-----

XE currency

Valutakurser, kalkulator.

-----

handyCurrency

God valutakalkulator.

-----

handyConverter

God konverter, kan konvertere omtrendt alt, fra lengde og temperatur til energi og tid.

-----

PPT Remote

Fjernkontroll til powerpoint.Veldig greit program og ha hvis man skal fremføre noe.

Man trenger bluetooth på pcen eller koble seg over Wifi, må også laste ned ett program. Greit hvis man har sin egen pc :)

-----

Spotify Alarm

Velg en sang fra spotify til å vekke deg. Mangler snooze funksjon, kan kun sette en alarm. Til tider buggete når du velger sang..

-----

SMS Backup

Tar backup av SMS'ene til din Gmail konto.

-----

DroidStats

Gi deg oversikt over ditt forbruk (Sms/ringetid). Denne mnd eller totalt.

-----

Wifi Analyzer

Gir deg oversikt over tilgjengelige trådløse nettverk, samt informasjon om disse.

-----

Unit Converter

Program for omregning av forskjellige enheter, lengder osv.

-----

AudioManager

Program og widget for å enkelt kunne holde styr på mobilens forskjellige volumnivåer.

-----

BatteryTime Lite

Kul widget som gir deg prosentvis batteritid i statusbar(Mye enklere å se på enn batteriikonet)

-----

Alarm Clock PlusV1

God alarm, kan gjøre så den spør matte spørsmål når alarmen går for å skru av/snooze.

-----

Alarmed Lite Alarm Clock

Enda bedre alarm syntes jeg, matte spørsmål + at du skal sette sammen bokstaver til et ord, men i lite versjonen kan du bare ha 1 aktiv alarm som er dumt.

-----

Notepad with Sync

Kan synkronisere med http://pad.helicoid.net/ , veldig grei å ha.

-----

NetCounter

Du kan se hvor mye data trafikk du bruker, edge/3g og wi-fi er separert.

-----

Battery Graph

Her kan du se hvor mye % batteri du har igjen, og du får en graf på hvor mye den stiger/synker i løpet av de siste timene/dagene.

-----

Advanced Task Killer

Greit å bruke for å drepe prosesser, man kan huke av de man ikke vil drepe, og den husker på det til neste gang og at den ikke skal drepe de prosessene.

-----

RemoteDroid

Fin å bruke om man vil bruke telefonen som mus/tastatur til pcen.

-----

LuncherPro

Genial launcher som sørger for at mobilen blir raksere og enklere. Anbefales!

@@@ Reise:

Trafikanten

Oversikt over kollektivtrafikken i Oslo og Akershus.

-----

MyCityBike

Bysykkel oversikt i Oslo.

@@@ Spill:

Solitaire

4 kortspill: Solitaire, Spider, Freecell og Forty Thieves.

-----

Paper Toss

Utrolig vanedannende spill om noe så enkelt som å kaste papir i søpla!

-----

Robo Defense Free

Meget vanedannende "tower defence"-spill der du skal forhindre fienden i å gå over kartet ved å bygge forskjellige angrepstårn. Muligheter for å oppgradere tårnene med poeng du opparbeider deg når du spiller. Gratisversjonen har 1 kart med 11 forskjellige vanskelighetsgrader.

@@@ Andre:

Silent Boot

En app som fjerner den irriterende oppstartlyden når du slår på telefonen, ved å automatisk sette telefonen til lydløs når du slår av, og gjenoppretter lyd-innstillingene når du slår den på.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alarm Clock PlusV1 - verktøy

God alarm, kan gjøre så den spør matte spørsmål når alarmen går for å skru av/snooze.

Alarmed Lite Alarm Clock - verktøy

Enda bedre alarm syntes jeg, matte spørsmål + at du skal sette sammen bokstaver til et ord, men i lite versjonen kan du bare ha 1 aktiv alarm som er dumt.

Notepad with Sync - verktøy

Kan synkronisere med http://pad.helicoid.net/ , veldig grei å ha

VG Nett Headlines - nyheter

RSS feed for vg nett

NetCounter - verktøy

Du kan se hvor mye data trafikk du bruker, edge/3g og wi-fi er separert.

Battery Graph - verktøy

Her kan du se hvor mye % batteri du har igjen, og du får en graf på hvor mye den stiger/synker i løpet av de siste timene/dagene

Advanced Task Killer - verktøy

Greit å bruke for å drepe prosesser, man kan huke av de man ikke vil drepe, og den husker på det til neste gang og at den ikke skal drepe de prosessene

RemoteDroid - verktøy

Fin å bruke om man vil bruke telefonen som mus/tastatur til pcen

Robo Defense FREE - spill

Bra tower defence spill

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar

Godt initiativ. :)

Mitt første bidrag (en applikasjon jeg syns alle bør ha):

Barcode Scanner 10/10

Et program du kan bruke til å skanne strekkkoder og QR-koder. En praktisk bruk av Barcode Scanner kan være blant annet å bruke en "Android Market"-side (f.eks androlib.com eller cyrket.com) for å finne applikasjoner, og dermed bruke programmet til å lese QR-koden slik at du da kan finne programmet i Android Market automatisk. Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med dette programmet, og det gjør jobben sin rimelig bra. Derfor 10/10.

http://www.cyrket.com/p/android/com.google.zxing.client.android/

Jeg vil sikkert oppdatere denne posten med flere programmer etter hvert (når jeg har tid).

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

Et utvalg apps jeg bruker...

Apps Organizer

Meget bra program for å... nettopp, organisere apps.

Quick Settings

Slå av/på wifi, BT, GPS, APN osv. på ett sted.

Pure Calendar widget

Få kalenderoppføringer på hjem-skjermen. Støtter også gTasks, Astrid bl.a. Veldig konfigurerbar.

XE currency

Valutakurser, kalkulator.

gTasks

Task manager.

doubleTwist Player

Svært lovende medieavspiller. Gratis for en begrenset periode, så løp og last ned...

Shazam

Finn ut hvilken låt du hører. Må ha!

Rainy Days

Viser værradar-bilder fra den siste timen.

Endret av carwin
Lenke til kommentar

Handcent SMS Produktivitet

Meldingsprogram som anbefales på det sterkeste.

Soccer Livescores Sport

Dette programmet gir deg løpende resultater og scoringer i alle ligaer i hele verden. Glimrende program for alle fotballelskere!

FotMob 5.0 - Live Soccer Sport

Et annet program for fotballresultater. Denne er litt mer innholdsrik enn Soccer Livescores. Da denne appen gir deg tabeller, toppscorere, kampprogram, nyheter m.m.

TV Guide Underholdning

Norsk TV-guide med mulighet for varslig.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig at den andre tråden er blitt ganske rotete, men en av de tingene som gjør et forum til et bra forum er mulighetene til å diskutere og spørre og oppklare.

Jeg vil også oppfordre til linker i førsteposten, det er jo derfor vi har barcode scanner installert, så lenge du anbefaler barcode scanner trenger vi QR-kdoer vi kan skanne!

Min anbefaling:Nytt tastatur.

QR til zip

Ved bruk av feks EStrongs file manager kan du laste ned zip-filen, åpne den og installere apk direkte. EStrongs er den beste filbehandleren jeg har prøvd. Med FTP og samba også.

Lenke til kommentar

2010 World Cup Sport

I disse tider er vel en app for Fotball VM 2010 en nødvendighet?

aPS Produktivitet

Pakkesporing hos Posten. Grei app som gjør jobben sin. Kunne hatt litt flere innstillinger, f.eks. varslinger.

Unit Converter Verktøy

Program for omregning av forskjellige enheter, lengder osv...

AudioManager Verktøy

Program og widget for å enkelt kunne holde styr på mobilens forskjellige volumnivåer.

Lenke til kommentar

Spotify Underholdning

Need i say more..?

Spotify Remote Underholdning/Verktøy

Lar deg kontrollere spotify på maskinen via PC. Pause, fram og tilbake samt Navn på sangen.

- Veldig enkelt program

Spotify Alarm Verktøy

Velg en sang fra spotify til å vekke deg.

- Mangler snooze funksjon, kan kun sette en alarm. Til tider buggete når du velger sang..

SMS Backup Verktøy

Tar backup av SMS'ene til din Gmail konto.

DroidStats Verktøy

Gi deg oversikt over ditt forbruk (Sms/ringetid). Denne mnd eller totalt.

Wifi Analyzer Verktøy

Gir deg oversikt over tilgjengelige trådløse nettverk, samt informasjon om disse.

Lenke til kommentar

"Program med mange artige lyder", ja det må jo virkelig være et must og noe av det fremste Android-plattformen har å by på. Hva var egentlig ambisjonsnivået for denne tråden? :roll:

NewsRob (News & Weather / Nyheter)

En god RSS-leser som er integrert med din Google Reader-konto.

post-14496-1276071786,0091_thumb.png

Lenke til kommentar

Paper Toss (spill)

Utrolig vanedannende spill om noe så enkelt som å kaste papir i søpla!

FxCamera & Retro camera (media)

Med disse to kan du få artige effekter med kameraet på mobilen.

FxCamera har Toycam (Forvrenger fargene litt), Polandroid (Polaroid stil), Fisheye, Symmetri (deler skjermen i to og lager det samme på begge sider), og AndyWarholizer som effekter.

Mens Retro camera får bildene til å se gamle ut.

Lenke til kommentar

First Aid (Helse & Livsstil)

"First Aid is designed to help you follow the right procedures in a stressful situation or support other people by giving them instructions. It is based on illustrations, videos and short texts that show you how to take the necessary action step by step and in the right order."

Ganske kjekt hjelpemiddel å ha om førstehjelpskunnskapene ikke er på topp. Det kan redde liv, serru.

664630.jpeg

Endret av JoeSchmo
Lenke til kommentar

SportyPal (Helse / Livsstil)

Treningsprogram som benytter seg av GPSen til å gi deg informasjon om avstand, gjennomsnittsfart, kalorier forbrent, treningsrute etc. Oversiktlig og enkelt å bruke.

Lenke til kommentar

Robo Defense Free (Spill)

Meget vanedannende "tower defence"-spill der du skal forhindre fienden i å gå over kartet ved å bygge forskjellige angrepstårn. Muligheter for å oppgradere tårnene med poeng du opparbeider deg når du spiller. Gratisversjonen har 1 kart med 11 forskjellige vanskelighetsgrader.

Lenke til kommentar

On My Way (kommunikasjon/sosial)

Latterlig kult lite program som genererer en link du sender som sms, epost el.l., så mottaker kan følge med på hvor du befinner deg, f.eks. hvor langt unna du er et bestemt mål. Bruker gps. Kan minne om en "one use"-Latitude.

Lenke til kommentar

Scoreboard (Sport)

Rart at ingen har anbefalt denne, den beste av de jeg har,

Tar for seg flere idretter, for min del Formel 1 og de fleste fotballligaer, men har også andre idretter.

har en kul widget som viser siste og neste kamp for din favoritt, og der man kan bla hvis man har flere favoritter.(nå er det slutt på å laste ned kalender for kampoppsettet)

live oppdatering, hvis du velger å slå den på.

"mobisle Notes (produktivitet)

Beste handlelisten jeg har funnet til nå. legger inn handleliste/oppgaver, og trykk for å ferdigmelde og så kan man slette alle ferdighandlede/ferdimeldte ting.

enkel og grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...