MrAvionics Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Hei. Har en cresent racersykkel som hopper veldig. Det er kun på det nederste giret bak. Altså på 6-giret. Kjede er nytt og giret er stilt inn. Vil påstå at det er tannhjulet eller hva det heter som er slitt, uten at jeg har peiling på hvordan man ser det. Vil det lønne seg veldig å kun bytte en av tannhjulene, eller kjøpe komplett ny ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke så lett å se om tannkransen er slitt da de ofte er slipt med litt pussige profiler. Det beste er nok å bytte hele kransen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Så ikke vits å skifte kun den ytterste som er slitt ? Hvis jeg skal kjøpe ny, hva er forskjell på de forskellige kransene ? Hva er forskjell på frikrans og kasett ? Den jeg har nå er 6-delt, hhvor mange deler kan jeg bruke på det samme giret ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Og hvor mange ledd skal et kjede ha ? Kjøpte et shimano kjede på biltema for 6-7-8 delt krans, min er 6-delt. Det er 116-ledd men det er jo for langt !?! Hvor mange ledd bør jeg ta av ? Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 12. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2010 Og hvor mange ledd skal et kjede ha ? Kjøpte et shimano kjede på biltema for 6-7-8 delt krans, min er 6-delt. Det er 116-ledd men det er jo for langt !?! Hvor mange ledd bør jeg ta av ? Bare bytt til en ny krans lik den som sitter der fra før du. Er jo bare og sjekke opp mot det gamle kjedet det, også kutter du til sa det er like mange ledd på det nye! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2010 Nå er det vel ikke lett å få samme som den jeg har da dette er en sykkel fra slutten av 80-tallet hvis jeg ikke tar helt feil. Det med det gamle kjede er at det ikke har like mange ledd som det hadde før Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2010 Det kan vel ikke være det at det er feil stilt eller for slagt kjede ? Lenke til kommentar
StorSlemUlv Skrevet 4. september 2011 Rapporter Del Skrevet 4. september 2011 Så ikke vits å skifte kun den ytterste som er slitt ? Hvis jeg skal kjøpe ny, hva er forskjell på de forskellige kransene ? Hva er forskjell på frikrans og kasett ? Den jeg har nå er 6-delt, hhvor mange deler kan jeg bruke på det samme giret ? ehh, det er bare å hamre litt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå