Gå til innhold

Forventede startoppstillinger?

Maefteda

Anbefalte innlegg

VM nærmer seg, og VM-manager feberen har inntatt meg. Jeg lurer på Om Green tar plassen foran James, om Angel Di Maria får muligheten til å starte for Argentina, eller hvem som spiller venstreback av Capdevila eller Arbeloa på Spania. Tenkte kanskje vi kunne lage en tråd der vi kan diskutere hvem vi tror og/eller mener bør starte for de forskjellige lagene i VM.

Her er noen forslag, disse kan endres i forhold til hva dere mener om dem.

Italia:

Buffon

Maggio-Chiellini-Cannavaro-Zambrotta

Palombo-De Rossi

Di Natale-Montolivo-Camoranesi

Gilardino

England:

Green

Johnson-King-Terry-A.Cole

J.Cole-Barry-Lampard-Gerrard

Rooney-Crouch

Frankrike:

Lloris

Sagna-Gallas-Abidal-Evra

Gourcuff-A.Diarra-Toulalan

Ribery-Anelka-Malouda

Brasil:

César

Maicon-Lucio-Juan-Bastos

Ramires-Melo-Kaka-Baptista

Robinho-Fabiano

Argentina:

Romero

Otamendi-Samuel-Demichelis-Heinze

Gutierrez-Mascherano-Veron-Di Maria

Higauin-Messi

Spania:

Casillas

Ramos-Pique-Puyol-Capdevila

X. Alonso

Iniesta-Xavi-Silva

Villa-Torres

Nederland:

Stekelenburg

van der Wiel-Heitinga-Mathjisen-Van Bronckhorst

De Jong-Van Bommel

Kuyt-Sneijder-Robben

Van Persie

Tyskland:

Neuer

Boateng-Mertesacker-Friedrich-Lahm

Schweinsteiger-Khedira-Müller

Özil

Podolski-Gomez

Portugal:

Eduardo

Miguel-Carvalho-B. Alves-Ferreira

Pepè

Mendes-Meireles

C.Ronaldo-Liedson-Simao

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VM nærmer seg, og VM-manager feberen har inntatt meg. Jeg lurer på Om Green tar plassen foran James, om Angel Di Maria får muligheten til å starte for Argentina, eller hvem som spiller venstreback av Capdevila eller Arbeloa på Spania. Tenkte kanskje vi kunne lage en tråd der vi kan diskutere hvem vi tror og/eller mener bør starte for de forskjellige lagene i VM.

Blir nok James ut ifra nr han er tildelt og hva som har skjedd i treningskamper :), Maradona har lagt sin elsk på Angel Di Maria men spørs om han kommer til å spille fast, som regel har Jonas og Maxi tatt kantplassene på laget og Higuain og Messi fått spissplassene men tror nok Di Maria skal få spilletid;) Capdevila er den som er tiltenkt rollen som venstreback og Arbeloa er sett på som reserve på begge backer!

Her er forresten mitt lag, kan hende det skjer noen endringer med kapteinsvalget men vi får se :p også litt usikker på noen plasser...

vg manager.bmp

Lenke til kommentar

Koster ikke VG manager penger? :p

TV2 manager jo gratis ;)

Du tar en sjanse uansett vis du tar en keeper fra England i mål. Joe Hart ble jo kåret til årets keeper, så hvorfor ikke han? Står mellom tre valg det.

Tips, bruk spillere som er sikkert på å spille ;)

Lenke til kommentar

Satser på at det blir Green. Etter min mening er keeperene bedre ferdighetsmessig jo yngre de er, dermed Hart>Green>James, mens det blir motsatt når det kommer til rutine som er James>Green>Hart. Jeg synes Green ligger nærme Hart rent ferdighetsmessig og James rent rutinemessig og han har en god del av begge.

Er vel ikke mer enn 2-3 år siden Green hadde en kjempesesong som strafferedder heller, hvor han reddet 4 av 5 straffer eller noe. Det bør også komme godt med.

Det er bare å sette i gang med å sette opp førsteellevere dere tror kommer til å spille for de forskjellige landene. Som f.eks:

Italia:

Buffon

Zambrotta-Chiellini-Cannavaro-Criscito

Palombo-De Rossi

Di Natale-Montolivo-Camoranesi

Gilardino

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

England:

Green

Johnson-King-Terry-A.Cole

J.Cole-Gerrard-Lampard-Milner

Rooney-Defoe

Frankrike:

Lloris

Sagna-Gallas-Abidal-Evra

Gourcuff-A.Diarra-Toulalan

Anelka-Gingac-Ribery

Brasil:

César

Maicon-Lucio-Juan-Alves

Ramires-F.Melo-Kaka-Batos

Robinho-Fabiano

Argentina:

Romero

Ottamendi-Samuel-Demichelis-Heinze

Messi-Mascherano-Veron- Di Maria

Higauin-Tevez

Noen tips til hvordan jeg tror trenerne setter opp laget sitt.

Lenke til kommentar

Håper at disse spillerne starter i mine favorittlag:

England:

---------------- Hart ---------------

Johnson - Carragher - Terry - A. Cole

---------------- Barry -------------

Lennon - Lampard - Gerrard - Milner?

---------------- Rooney ------------

Spania:

------------- Casillas -------------

Ramos ----- Pique - Puyol ----- Capdevila

------------- X. Alonso -------------

Iniesta -------- Xavi -------- D. Silva

----------- Villa - Torres ----------

Lenke til kommentar

Bør det ikke være Gerrard på venstre med Lennon på høyre? Lennon med innlegg fra høyre og Gerrard som skjærer inn og skyter med høyre tenker jeg. Lurer på om Milner for en plass på den midtbanen, jeg føler han kan gjøre en bedre jobb en de fleste på Englands midtbane, men det er liten plass med Gerrard som kaptein, Barry som klart førstevalg og Lampard i storform.

Spania ser bra ut, godt mulig det blir slik de starter. Skjønner ikke helt hvordan Defoe får plass da, siden det visstnok var han som konkurrerte med Bent om den siste spissplassen. Selv, har jeg ganske stor tro på Crouch i dette mesterskapet sammen med Rooney på topp.

Også spent på Ramires på Brasil, om han spiller og hvor bra han er. Scoret vel 2 mål i forrige kamp for Brasil om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Har satt opp i førstepost hvordan jeg tror lagene kommer til å se ut(etter input). Noe dere er enige i? Uenige? Begrunn.

Skal kanskje ta for meg de litt mindre lagene også. Blir litt sammensatt av deres, mine egne, og TKKs(TV2Sporten) forslag.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jo Bastos kommer til å spille. Har spilt fra start i de to siste treningskampene og scorte faktisk et mål. Han har hatt en bra sesong i Lyon så jeg har tatt han med på mitt tv2 manager lag. Håper han spiller for han er god.

FIFA World cup har ikke med Bastos i spillet engang. Er jo helt tåpelig.

Lenke til kommentar

Hmmm, okei. Har vel ikke fått nok spilletid i Spania, da.

Ellers har jeg faktisk troen på at Joey kan gi Lennon god konkurranse om den startplassen. Joey har jo da også fått nummer 10, og var eneste som ikke ble byttet ut til pause i siste kamp.

Lenke til kommentar

Gingac starter som spiss, med ihvertfall Ribery på en av sidene sine. Det er jeg ganske overbevist om etter det jeg har sett i kvalikken.

Vis Ribery spiller på venstre blir det Anelka på høyre.

Vis Ribery spiller på høyre blir det Malouda på venstre.

Henry tror jeg ikke kommer til å spille fast.

Er nesten 100 % sikker på at Gingac spiller toppspiss. Han leverer hver gang og gir 100 % laget. Er spiller som du liker uansett hvilket lag du heier på.

Endret av Hanojr
Lenke til kommentar

Hvis Gignac spiller fra start sliter jeg hvertfall med å sette opp de andre. Anelka er prioritert som sagt foran Henry, som vil si at han også skal inn. Ribery er selvsagt fra start for Frankrike siden han er deres største stjerne(inntill Gourcuff slår til dette VM). Kan ikke se at Malouda kan bli vraket heller, ettersom han har hatt en fantastisk sesong for Chelsea og vært en av deres viktigste spillere. Kan ikke se annet enn at Gignac blir fjernet, men det er Domenech det er snakk om så man vet aldri hva man får, så hvis du har noe bevis på at Gignac får fast startplass skal jeg sette ham inn der.

Når det gjelder "Joey" er det også en mulighet for at han spiller. Han har blitt nevnt i flere posisjoner, deriblant som hengende spiss også. Jeg vil tro Lennon starter, men det er heller ikke usannsynlig at "Joey" får muligheten. Når det gjelder nummer 10 har jeg heller ikke satt Spanias nummer 10 inn på laget heller. Om man skal følge nummerene vil man i så fall få Zambrotta ut av Italias førsteellever og James inn i Englands mål blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...