Gå til innhold

Nvidia GeForce GT 330M vs Nvidia GeForce GT 335M

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvilket ac disse kortene som er best.

Ser det er listet opp ytelsene på denne siden men forstår ikke hva postene betyr... er det slik at de sorterer listene slik at de beste er øverst?

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Kan noen forklare følgende... eller ihvertfall fortelle om lavt eller høyt tall er best på de forskjellige postene.

Pixel Shaders

Vertex Shaders

Core Speed

Shader Speed

Memory Speed

Memory Bus

DirectX

Process

3DMark01

3DMark03

3DMark05

3DMark06

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har fått med meg er 5 tallet på slutten xx5 et høyere klokket av xx0. 335 er altså et høyere klokka 330.

Er ganske sikker

Takker for svar... tenkte egentlig slik jeg også men alt med "speed" i linken er jo 330 kortet enten like raskt eller reskere enn 335 kortet.

Likevel ligger 335 kortet over 330 kortet på listen.

Lenke til kommentar

Jo høyere tall de to bakerste sifrene er, jo bedre er kortet. Det første sifret betyr hvilken serie kortet er i. 335 er bedre enn 330 :)

Men kan noen da forklare hvorfor 335-kortet er best når 330-kortet omtrent har høyere score på omtrent alle testene bortsett fra den siste.

Lenke til kommentar

De første testene er veldig gamle, så de trenger du ikke å bry deg om. Det er den siste som er viktig. Uansett ligger 335 høyere plassert på lista enn 330.

Høres bra ut...

Vurderer en bærbar PC til 7500 kr med følgende specs:

Intel Core i5-430M Prosessor 2.26 GHz

4 GB DDR3 1066 MHz

500 GB S-ATA 5400 rpm

Nvidia GeForce GT335M 1 GB DDR3

14" LED 16:9 Glare 1366x768

DVD-brenner

HDMI, WLan-n, Bluetooth

Kortleser

6 Cell batteri

Er det en grei pris?

Har noen kanskje ett alternativ?

Lenke til kommentar

De første testene er veldig gamle, så de trenger du ikke å bry deg om. Det er den siste som er viktig. Uansett ligger 335 høyere plassert på lista enn 330.

Høres bra ut...

Vurderer en bærbar PC til 7500 kr med følgende specs:

Intel Core i5-430M Prosessor 2.26 GHz

4 GB DDR3 1066 MHz

500 GB S-ATA 5400 rpm

Nvidia GeForce GT335M 1 GB DDR3

14" LED 16:9 Glare 1366x768

DVD-brenner

HDMI, WLan-n, Bluetooth

Kortleser

6 Cell batteri

Er det en grei pris?

Har noen kanskje ett alternativ?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPSE02143/acer-aspire-timelinex-4820tg

Omtrent samme specs, men har litt kraftigere skjermkort (ATI HD5650).

Men ellers er prisen helt grei for de spesifikkasjonene på en 14" maskin, du får se selv hvilken maskin du liker best da ytelsesforskjellen er liten mellom de to skjermkortene. Acer timelinex har dog opp til 8 timers batteritid om det er viktig for deg.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPSE02143/acer-aspire-timelinex-4820tg

Omtrent samme specs, men har litt kraftigere skjermkort (ATI HD5650).

Men ellers er prisen helt grei for de spesifikkasjonene på en 14" maskin, du får se selv hvilken maskin du liker best da ytelsesforskjellen er liten mellom de to skjermkortene. Acer timelinex har dog opp til 8 timers batteritid om det er viktig for deg.

Takker for svar, kjøpte Asusen som jeg så på først siden jeg fikk med en sykkel på kjøpet der :)

Ville liksom ikke nevne det først for ikke å få svar som "med sykkel er det en bra pris", ville liksom se hvor bra tilbudet var med kun PC.

Det som er litt rart er at mitt nye GT335M kort har dårligere windowsopplevelsesindeks enn mitt gamle GT130M (tror jeg det var).

Har det skjedd noe med testen eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...