DaDiABLO Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvordan er det med Telenor, NextGenTel, Firstmile osv sin utbygging av xDSL i Norge? Jeg mener, "fremtidige" systemer som VDSL, vil man kunne få slikt på de allerede utbyggede sentralene? Eller må dem enda en gang da utbygge alle Norges sentraler? I slutten av denne måneden så blir forhåpentligvis sentralen jeg er på utbygget av Telenor, og håper derfor at denne store og lange utbyggings prosessen ikke vil trenges på fremtidige xDSL løsninger. Via Firstmile så ser jeg at man kan få alle xDSL løsningene, hvordan blir det i de neste årene, tror dere at vi vil få enda en stor utbyggings kampanje som denne med ADSL? Det hadde vært litt kjipt 8) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Tja må vel bygge ut sentralene til adsl'en først. Om ikke eg husker feil så er avstanden kortere om du bruke xdsl. Er vel ca 5000m på adsl? Men eg håper at eg har lyse nett før xdsl kommer. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bredbåndsfabrikken skulel hatt full dekning i norge alså.... 10 mb begge retninger for 395 pr mnd :o Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 xdsl er en felles betegnelse for ADSL/SDSL/VDSL det er IKKE en egen løsning ! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bredbåndsfabrikken skulel hatt full dekning i norge alså.... 10 mb begge retninger for 395 pr mnd :o Det hadde vært deilig Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg kan jo plage dere litt med dette: Jeg bor i Stockholm og har nå bestilt VDSL med 26 Mbit opp og ned. Hva betaler jeg for dette? jo.. 398 SEK i mnd og installasjonskostnad for meg blir 1100 SEK. Er litt usikker.. men skulle det være sånn at jeg bor lenger enn 300 meter unna telestasjonen så får jeg "bare" 13Mbit opp og ned, men sannsynligvis så kommer jeg til å få bedre enn 13Mbit. Dere vil kanskje ha en kilde også? Okej.. http://www.bostream.com Jeg er glad jeg flyttet ifra Norge //Chris Lenke til kommentar
Term Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 "]Jeg kan jo plage dere litt med dette: Jeg bor i Stockholm og har nå bestilt VDSL med 26 Mbit opp og ned. Hva betaler jeg for dette? jo.. 398 SEK i mnd og installasjonskostnad for meg blir 1100 SEK. Er litt usikker.. men skulle det være sånn at jeg bor lenger enn 300 meter unna telestasjonen så får jeg "bare" 13Mbit opp og ned, men sannsynligvis så kommer jeg til å få bedre enn 13Mbit. Dere vil kanskje ha en kilde også? Okej.. http://www.bostream.com Jeg er glad jeg flyttet ifra Norge //Chris Dette provoserer meg ikke i det hele tatt.....neeeeeeeida Vil også flytte til sverige nå Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 "]Jeg kan jo plage dere litt med dette: Jeg bor i Stockholm og har nå bestilt VDSL med 26 Mbit opp og ned. Hva betaler jeg for dette? jo.. 398 SEK i mnd og installasjonskostnad for meg blir 1100 SEK. Er litt usikker.. men skulle det være sånn at jeg bor lenger enn 300 meter unna telestasjonen så får jeg "bare" 13Mbit opp og ned, men sannsynligvis så kommer jeg til å få bedre enn 13Mbit. Dere vil kanskje ha en kilde også? Okej.. http://www.bostream.com Jeg er glad jeg flyttet ifra Norge //Chris Dette provoserer meg ikke i det hele tatt.....neeeeeeeida Vil også flytte til sverige nå provoserende, ja flytte til sverige, nei Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvordan er det med Telenor, NextGenTel, Firstmile osv sin utbygging av xDSL i Norge? Jeg mener, "fremtidige" systemer som VDSL, vil man kunne få slikt på de allerede utbyggede sentralene? Eller må dem enda en gang da utbygge alle Norges sentraler? DSLAM-ene til TN støtter SHDSL, om man kan oppgradere dem vet jeg ikke men de som er spesielt interesert kan jo kikke på sidene til Alcatel. Det er vel stort sett Alcatel TN har brukt den siste tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå