Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xDSL utbyggingen i Norge

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med Telenor, NextGenTel, Firstmile osv sin utbygging av xDSL i Norge?

Jeg mener, "fremtidige" systemer som VDSL, vil man kunne få slikt på de allerede utbyggede sentralene? Eller må dem enda en gang da utbygge alle Norges sentraler?

I slutten av denne måneden så blir forhåpentligvis sentralen jeg er på utbygget av Telenor, og håper derfor at denne store og lange utbyggings prosessen ikke vil trenges på fremtidige xDSL løsninger.

Via Firstmile så ser jeg at man kan få alle xDSL løsningene, hvordan blir det i de neste årene, tror dere at vi vil få enda en stor utbyggings kampanje som denne med ADSL?

Det hadde vært litt kjipt 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan jo plage dere litt med dette: :evil:

Jeg bor i Stockholm og har nå bestilt VDSL med 26 Mbit opp og ned.

Hva betaler jeg for dette? jo.. 398 SEK i mnd og installasjonskostnad for meg blir 1100 SEK.

Er litt usikker.. men skulle det være sånn at jeg bor lenger enn 300 meter unna telestasjonen så får jeg "bare" 13Mbit opp og ned, men sannsynligvis så kommer jeg til å få bedre enn 13Mbit.

Dere vil kanskje ha en kilde også? Okej.. http://www.bostream.com

Jeg er glad jeg flyttet ifra Norge :p

//Chris

Lenke til kommentar
"]Jeg kan jo plage dere litt med dette: :evil:

Hva betaler jeg for dette? jo.. 398 SEK i mnd og installasjonskostnad for meg blir 1100 SEK.

Er litt usikker.. men skulle det være sånn at jeg bor lenger enn 300 meter unna telestasjonen så får jeg "bare" 13Mbit opp og ned, men sannsynligvis så kommer jeg til å få bedre enn 13Mbit.

//Chris

Dette provoserer meg ikke i det hele tatt.....neeeeeeeida :evil:

Vil også flytte til sverige nå

Lenke til kommentar
"]Jeg kan jo plage dere litt med dette: :evil:

//Chris

Dette provoserer meg ikke i det hele tatt.....neeeeeeeida :evil:

Vil også flytte til sverige nå

provoserende, ja

flytte til sverige, nei

Lenke til kommentar
Hvordan er det med Telenor, NextGenTel, Firstmile osv sin utbygging av xDSL i Norge?

Jeg mener, "fremtidige" systemer som VDSL, vil man kunne få slikt på de allerede utbyggede sentralene? Eller må dem enda en gang da utbygge alle Norges sentraler?

DSLAM-ene til TN støtter SHDSL, om man kan oppgradere dem vet jeg ikke men de som er spesielt interesert kan jo kikke på sidene til Alcatel.

Det er vel stort sett Alcatel TN har brukt den siste tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...