Papirstopp Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg trenger info om hvordan USA har blitt formet til den staten den har blitt. Jeg skal snakke mye om svartes rettigheter, borgerkrigen, imperalismen og immigrasjon til USA. Så tenkte jeg og avslutte presentasjonen med og summere opp det jeg har fortalt og fortelle om hvilken effekt dette har fått for dagens usa. F.eks: Svarte har blitt undertykket => derfor gjennomfører mindre svarte skole ect. F.eks: I disse statene står denne typen kristendommen sterksest pga at de første som bosatte seg her hadde dette relgiøse synet. Men jeg trenger flere ider. Og jeg trenger fakta som jeg kan representere. Noen flere ideer? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 du kan jo ta med at alaska ble kjøpt av russland. hvordan pratvirksomhet ble håndtert og påvirket bosteder. den amerikanske revolusjonen, krigen i 1812, borgerkrigen, vitnam krigen. børskrakket på tyvetallet og åttitallet. den store depersjonen tiden etter andre verdenskrig både nasjonalt og internasjonalt. 11.09.2001 og påfølgende konflikt(er) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå