Gå til innhold

Push ups smerte og magemuskler trøbbel!

Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Når jeg tar push ups får jeg på en måte ondt under skulderen, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Kan dette være et tegn på at jeg burde slutte med push ups?

( burde kanskje hørt på en viss person litt mer enn det jeg gjorde..)

Også en ting til, jeg merker at jeg får ganske gode magemuskler og jenter vil kjenne osv. Men jeg har et middels fettlag som dekker sixpacken. Har ikke 2 pack elns enda men kjenner de godt!

Det dypeste før jeg kjenner magemusklene er ca 1cm når jeg strammer. Skulle gjerne lastet opp et bilde men vetsj kor eg gjør det, men uansett! Noen tips til hvordan jeg skal få det fettlaget på en måned elns? Takker for alle forslag!

Dog det er lite problem.. Jeg liker ikke å jogge alene, og det er ca 1 gang i uken jeg får noen venner med på joggetur. Jeg vet sjøl at det ikke holder, men det er forferdelig kjedelig og jogge alene. Pluss at det er lettere og bli utslitt når du ikke har en å henge etter :) Jeg trenger helst raske og gode metoder på å bli kvitt magefettet, med minst mulig jogging. Det er vel praktisk talt umulig, men jeg prøver alikevel :D

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Du skal finne ut av grunnen av hvorfor du får vondt. Prøv forskjellige typer push ups.

Hvis du ikke finner ut av hvorfor du får vondt så er jo det beste å slutte med øvelsen.

Hvilke andre da? Ta push upsene på knokene f.eks?

Det gjør ondt litt forran skulderen, litt inni. Jeg greier jo og motstå det men vet ikke om det er riktig. En ting til, jeg får kraftig vondt i halebeinet når jeg tar masse sit ups. Noen metoder som kan gjøre det bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hvordan i svarte skal jeg greie push ups med beina i været! Må hvertfall ha noe å støtte de til isåfall. Når du tar push ups med hånden lukket er de ganske så nærmt hverandre + det blir tyngre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Push ups har jeg tatt siden jeg var 9 år ( det vil si 4 år.) jeg går jo regelmessig til fysioterapaut så kan gjerne ta det opp der!

Lenke til kommentar

Hva er det med folk og fysioterapauter. Har flere i klassen som går til fysioterapaut noen ganger i månden. Og noen går til psykolog et par ganger i uken. Har flere ganger slitt med litt skader som kommer og går, noen ganger så gale at jeg har vondt av å bevege meg. Men en kjapp joggetur og det problemet er borte.

Bare føler meg så "unormal" når jeg ikke trenger å ha hjelp med noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg går jo der for jeg har en sykdom i beina da :) er pliktet til det av staten, ellers får jeg ikke medisinen jeg trenger. Når jeg likevel er der er det ikke noe stress og bare bringe det opp i samme slengen :)

Lenke til kommentar

Da så. Noen i klassen går bare ditt for å sjekke opp gamle skader haha.. De blir virkelig aldri kvitt de. Han enne kameratenen min har hatt en og samme skade i ryggen i et år av en takling på fotball. Gått til fysoterapaut flere ganger i uken, men ble aldri kvitt problemet. Jeg har funnet ut av at vekt trening, spesielt tung trening på ledd og skeletet får rettet opp i de fleste skadene.

Et fint eksempel var idag, hadde virkelig bridd opp noe muskeldritt i ryggen av overblasting. Merket det for hvert steg jeg tok. Lastet på en tung vektstang på ryggen og tok knebøy og der var det problemet kvitt. Kjente ikke noe i ryggen resten av treningen, men kom litt tilbake om kvelden. 10x bedre.

Lenke til kommentar

Du skal finne ut av grunnen av hvorfor du får vondt. Prøv forskjellige typer push ups.

Hvis du ikke finner ut av hvorfor du får vondt så er jo det beste å slutte med øvelsen.

Hvilke andre da? Ta push upsene på knokene f.eks?

Det gjør ondt litt forran skulderen, litt inni. Jeg greier jo og motstå det men vet ikke om det er riktig. En ting til, jeg får kraftig vondt i halebeinet når jeg tar masse sit ups. Noen metoder som kan gjøre det bedre?

push-ups.jpg

Lenke til kommentar

Når jeg tar push ups får jeg på en måte ondt under skulderen, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Kan dette være et tegn på at jeg burde slutte med push ups?

Også en ting til, jeg merker at jeg får ganske gode magemuskler og jenter vil kjenne osv. Men jeg har et middels fettlag som dekker sixpacken. Har ikke 2 pack elns enda men kjenner de godt!

Det dypeste før jeg kjenner magemusklene er ca 1cm når jeg strammer. Skulle gjerne lastet opp et bilde men vetsj kor eg gjør det, men uansett! Noen tips til hvordan jeg skal få det fettlaget på en måned elns? Takker for alle forslag!

Dog det er lite problem.. Jeg liker ikke å jogge alene, og det er ca 1 gang i uken jeg får noen venner med på joggetur. Jeg vet sjøl at det ikke holder, men det er forferdelig kjedelig og jogge alene. Pluss at det er lettere og bli utslitt når du ikke har en å henge etter :) Jeg trenger helst raske og gode metoder på å bli kvitt magefettet, med minst mulig jogging. Det er vel praktisk talt umulig, men jeg prøver alikevel :D

Er det vondt i begge skuldrene? Kvar er det vondt? Stikkande, sviande eller dump smerte( kniv, ild, slag)?

Å gå ned i feittprosent utan å jogge er fult mogleg, strengt tatt har ikkje jogging noko med feittredusering å gjere. Nøkkelen ligg i kosthaldet, list opp kva du et no, så kan vi sikkert luke ut noko du ikkje treng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Et fint eksempel var idag, hadde virkelig bridd opp noe muskeldritt i ryggen av overblasting. Merket det for hvert steg jeg tok. Lastet på en tung vektstang på ryggen og tok knebøy og der var det problemet kvitt. Kjente ikke noe i ryggen resten av treningen, men kom litt tilbake om kvelden. 10x bedre.

Da kan jeg si at du er heldig, ikke mange som har det slik! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Er det vondt i begge skuldrene? Kvar er det vondt? Stikkande, sviande eller dump smerte( kniv, ild, slag)?

Å gå ned i feittprosent utan å jogge er fult mogleg, strengt tatt har ikkje jogging noko med feittredusering å gjere. Nøkkelen ligg i kosthaldet, list opp kva du et no, så kan vi sikkert luke ut noko du ikkje treng.

Ja det er vondt i begge skuldrene, med nakken inntil skuldrene er det ondt. Er ikke helt sikker på hvordan det gjør ondt, men det er hvertfall ikke sviande.

Kostholdet mitt er egentlig relativt bra, bortsett fra idag. Nå sitter jeg med en Pepsi flaske og saltstenger ( skjemmer meg.) har hatt en dritt dag på skolen, og jeg trøstespiser :cry:

Nok om det, det vanlige jeg spiser er vel dette:

Frokost: 1 knekkebrød/ 1 youghurt. 1 glass vann.

Lunsj: 1 skive, 1 frukt og en flaske med saft.

Middag: Varierende, men vi er en sinnsykt sunn familie, med masse frukt og grønt.

Kvelds: 2-3 knekkebrød med leverpostei, elns. Av og til toast!

Helg: Jeg spiser litt chips der, strever med å slutte med det. Også drikker jeg 1-2 glass brus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...