Kimble Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Leste denne guiden på programmer.no, er jo en helt grei idee, men det forutsetter jo at maskinen er på noe den ofte ikke er om natten pga. støy og slikt. Så er det noen måte man kan sette "planlagt oppstart" av maskinen? Har jo finesser som wake-on-lan og slikt, hvordan ville det vært å sette linux servern min til å "vekke" arbeidsmaskinen min til å vekke meg? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Det finnes og et punkt som heter "Skru på datamaskinen for å utføre denne oppgaven" , men den funker desverre ikke alltid. Men selv har jeg maskinen på et eget rom, men siden volumet står på fullt så går det bra :-) Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 hmmm... hvordan gjør jeg det dersom jeg vil at maskinen skal starte opp helt "fra bunn av"? maskinen min har masse vifdter som bråker... er ikke så moro å ha den på om natten da... går det ann å skru på strømmen automatisk for så å strarte den? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 I Mange bioser kan du stille en del fiffige saker. Blandt annet att den skal starte på et vist tidspunkt. Så da starter du den opp 5minutter før den planlagte vekkingen. Så må du ha det slik at den logger seg automatisk inn i windows. Så våkner du. Let litt i BIOS så finner du den mest sansynlig. På mitt Nforce2Hk kan jeg stille slike ting, blandt annet starter ikke jeg lengre maskinen med på-knappen. Jeg bruker Ctrl-esc på tastaturet. Så slipper jeg stresset med å bøye meg :wink: Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 På mitt Nforce2Hk kan jeg stille slike ting, blandt annet starter ikke jeg lengre maskinen med på-knappen. Jeg bruker Ctrl-esc på tastaturet. Så slipper jeg stresset med å bøye meg :wink: Er du slapp?? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 På mitt Nforce2Hk kan jeg stille slike ting, blandt annet starter ikke jeg lengre maskinen med på-knappen. Jeg bruker Ctrl-esc på tastaturet. Så slipper jeg stresset med å bøye meg :wink: Er du slapp?? Kansje litt. Men har en unskyldning med at kanppen er borte :o Så da må jeg bruke noe spist å stikke inn der. Er litt morsomt når jeg har besøk, så er det ingen som klarer å starte maskinen 8) Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvordan stiller jeg inn task manager i windows XP til å deframentere en bestemt stasjon til et bestemt klokkeslett? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 I Mange bioser kan du stille en del fiffige saker. Blandt annet att den skal starte på et vist tidspunkt. Så da starter du den opp 5minutter før den planlagte vekkingen. Så må du ha det slik at den logger seg automatisk inn i windows. Så våkner du.Let litt i BIOS så finner du den mest sansynlig. På mitt Nforce2Hk kan jeg stille slike ting, blandt annet starter ikke jeg lengre maskinen med på-knappen. Jeg bruker Ctrl-esc på tastaturet. Så slipper jeg stresset med å bøye meg :wink: skulle til å si det selv, så er det bare å dra filen du skal åpne under oppstart på startmenyen tror jeg så starter den opp i default player :wink: oi første gangen jeg lagde en guide på 2 linjer (vet ikke om den er helt rett da men men) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå