mollasund Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Fikk en slags oppskrift på en rett som var bra etter trening av en kompiss. Nemlig tunfisk omelett. Veldig proteinrikt og smaker supert! Man trenger: 4-6 Egg 1-2 Bokser Tunfisk 1/2-1 Løk Krydder Ost 1. Man kapper opp løken og steker den til den er brunlig. 2. Hiver oppi tunfisken og steker den sammen med løken i ca 30 sekund. 3. Pisker egg og tilsetter salt og pepper. 4. Heller røren oppi sammen med tunfisken og løken. 5. Sett på et lokk å la det steke/koke i ca 7 minutter. 6. Etter 5 minutter kan man legge ost på toppen. Er veldig godt med ketchup til. Kan også prøve ristet brød med smøreost. Delikat! **Kan være at det er postet før, ville bare dele oppskriften 2 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Hmm, aldri tenkt på å blande tunfisk i omelett. Må prøves. Endret 9. juni 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det er jo ein klassikar, har spist det saa lenge eg kan hugse. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Oppskriften på skikkelig god ånde? . Noe må man offre.. Endret 13. juni 2010 av Krom-stag 1 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvorfor ikke bruke f.eks. skinke, som "hører til" i en omelett? Alt smaker jo dass etter å ha blandet tunfisk oppi det. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Tunfisk er godt og enda betre i omelett, hvis ikkje du likar det er det ditt problem . Kva som høyrer til i ein omelett er det berre fantasien som setter grenser for. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Hvorfor ikke bruke f.eks. skinke, som "hører til" i en omelett? Alt smaker jo dass etter å ha blandet tunfisk oppi det. Kanskje fordi tunfisk er sinnsykt mye sunnere. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Kanskje fordi tunfisk er sinnsykt mye sunnere. Å påstå at tunfisk er sinnsykt mye sunnere enn skinke er vel en litt drøy påstand. Er såvidt jeg kan se ikke noen ting som utmerker seg som spesielt sunt med tunfisk, og man har risikoen for å få i seg en del tungmetaller. Er flere myndigheter som anbefaler et maksinntak av tunfisk på 1 boks per uke per 50 kilo kroppsvekt. Skinke er heller ikke utpreget sunt, og har vel en del salt i seg. Så valget står vel mellom tungmetaller og salt.. Min mening, hvis man er veldig glad i smaken av tunfisk så spis tunfisk så mye du vil. Men å drive å tvinge i seg tunfisk hvis man ikke liker det, under en slags to om at det er så ufattelig sunt, det blir bare meningsløst. Jeg forstår nå at trådstarter liker tunfisk, men innledningsvis antok jeg bare at dette var den månedlige "triks for å klare å trompe i seg tunfisk"-tråden, siden slike tråder dukker opp hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå