Gå til innhold

Cluster processing

Anbefalte innlegg

Sitter på en laptop med PIII 1GHz og en stasjonær Celeron 950. Da jeg leker litt med DivX / DVD / Mp3 så lurer jeg på om det er noen som har erfaring med å bruke sk. Cluster ( for å utnyttet prosessorkraft fra begge CPU'ene til disse oppgavene.

Eller er det ikke mulig å få til? Tilgi meg om jeg spør dumt her nå, men vet dette blir brukt av utviklere under kompilering av større prosjekter - er lei av å vente 5 timer på en divx... :smile:

Erfaringer tas imot med takk.

BTW - De to pc'ene er selvsagt i "nettverk" - 100 Mbps.

Mvh

lei-av-å-vente-så-lenge-på-alt-mulig-rart..

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

jeg lurer på hvordan du ripper en divx. har du et bra program. jeg har easydivx, men det bare klikker på enkelte filmer, og noen blir uten lyd. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: ParaZ på 2002-01-30 08:58 ]

Lenke til kommentar

Du må ha et operativsystem som støtter clustering for at det skal funke. Og applikasjoner som støtter det. Enklere er det vel å clustere 'manuelt'. Ripp DVD'en på den ene maskinen, del ut mappen med VOB-filene og kjør komprimering av en time av filmen på hver maskin. Jeg bruker mest Vidomi, syns det blir knall resultat med 2-pass. Så kan du skjøte filene sammen etterpå.

Lenke til kommentar

...for å kunne bruke clustering, så må du bruke et OS som støtter dette, Windows 2000 advanced server og DataCenter Server støtter dette, når det gjelder innenfor Linux, så vet jeg at Turbo Linux har veldig god støtte for klustering.

Det ble også nevnt at applikasjonen måtte støtte klustering. Dette har jeg ikke noe erfaringer med.

Skal du drive med klustering i det hele tatt er det å anbefale å bruke minst 100Mbits NIC.

sjekk også ut denne URL`en

http://windows.about.com/cs/clusteringinfo/

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...