Gå til innhold

Xbox-lignende kontroller til pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke adapter, kobler den bare via bluetoothen.

Men hvis du ikke har xbox 360 så anbefaler jeg deg egentlig ikke til å kjøpe en xbox kontroll for å koble den til en pc og bruke den til spilling osv.

Prøv å finn en kontroll som er laget for å brukes til gaming på pc! Det vil også gi mye bedre spillekvalitet og nøyaktighet.

Lenke til kommentar

Men hvis du ikke har xbox 360 så anbefaler jeg deg egentlig ikke til å kjøpe en xbox kontroll for å koble den til en pc og bruke den til spilling osv.

Prøv å finn en kontroll som er laget for å brukes til gaming på pc! Det vil også gi mye bedre spillekvalitet og nøyaktighet.

Lenke til kommentar

Hoi...

Den trådløse 360-kontrolleren virker ikke via bluetooth, men en proprietær 2,4GHz løsning. Det er derfor man må ha den tilhørende mottakeren hvis man ønsker å bruke den på pc.

Den trådete 360-kontrolleren funker uten problemer på en vanlig pc.

Og det er bare tull at en kontroller laget for pc vil gi bedre spillkvalitet og nøyaktighet.

Konklusjonen er, hvis du liker 360-kontrolleren, gå for den. Den er fullt ut støttet i spill merket med "Games for Windows" og funker nok ganske bra på andre spill også.

http://support.xbox.com/support/en/us/xbox360/kb.aspx?ID=906347&lcid=1033&category=hardware

PS3-kontrolleren kobles til PC via bluetooth eller kabel, mer om det her http://www.davieslim.com/ps3/use-ps3-controller-in-windows-wireless-bluetooth/

Så det er egentlig opp til deg.

-C-

Lenke til kommentar

Er det da noen som har tips og anbefaling av en slik?

XBox360-kontrolleren er det tryggeste valget og den eneste som er garantert å fungere i nye PC-spill. Ønsker du å bruke andre varianter kan du risikere å måtte bruke programvare for å få det til (f.eks. XPadder). Selv foretrekker jeg kontrollere som er slankere, f.eks. Tesun sine basert på PS2-kontrolleren (vet ikke om de kan skaffes lengre). Denne bruker jeg for tiden, men XBox360-kontroller er også på vei.

Lenke til kommentar

Da er 360 kontroller kjøpt og fungerer som det skal i Splinter Cell Conviction.

Den fungerer visst ikke med Modern Warfare 2 som jeg evt tenkte å sjekke ut.

Bare skaff deg XPadder så kan du bruke kontroller på alt mulig rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...