Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

W7 - Flere spill fryser etter noen minutter.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett problem som har kommet den siste uken, og det er at etter å ha spilt noen minutter i et spill (5-20min) så fryser hele maskinen. Bildet henger seg i spillet og det kommer en repeterende lyd i høytalerene, som om lyden også fryser. Frysingen er fullstendig og tastatur/mus/OS gir ingen respons.

I starten tenkte jeg det var varmeproblemer, men sitter med et Antec 1200 kabinett med alle vifter på. Har også installert MSI Afterburner og satt opp viften på GPU slik at temperaturen lå på 70-80C.

Spillene som jeg opplevde frysing i er Battlefield: Bad Company 2 og World in Conflict (Frøys først ved multiplayer/lokalt game). Det virker som The Saboteur lar seg spille.

Forløpig er den eneste forskjellen jeg vet om at min Windows 7 Ultimate versjon fikk problemer med lisensen. Men dette er en original studentversjon, men fikk ikke registrert den på nytt. Var visst flere som hadde noe trøbbel med dette pga en oppdatering, så brukte i første omgang kun RemoveWAT-program for å fjerne advarslene. Ellers skal alt være likt som for 1mnd-siden.

Maskinen har så å si aldri fryst før og har fullt oppdatert Eset Security.

Min PC: Antec 1200, Nvidia GTX275, Intel i7-920, Asus Rampage 2 Extreme, 6GB DDR3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres absolutt ut som et overopphetings problem. Last ned speedfan e.l. og sjekk temperaturene opp til spillet fryser.

Det kan forsåvidt hende. Skal innstallere SpeedFan og kommer tilbake!

Men ved kjøp fikk jeg anbefalinger om en Prolimatech Megahalems-passiv kjøler som skulle gjøre jobben. Den har da fungert fint med Bad Company 2 før. Maskinen er blitt flyttet, men ikke nevneverdig forskjell på luftgjennomstrømning etc. Hva kan jeg evt. gjøre? Og ved hvilke temperaturer bør en i7 920 våre på under load?

Lenke til kommentar

Hei igjen. Har spilt ca 1 time med World in Conflict nå og det gikk helt fint. Virker som det er litt sporadisk kanskje?

Temperaturene så greie ut. GPU: 65C. CPU: 63C. Noen som vet ved hvilke temperaturer maskinen evt. ville fryst? Hadde på 3 av 6 vifter på maks, resten på laveste.

Lenke til kommentar

63 grader på en i7 er under noraml temp:P viss dette er på full load. å mindre temp cpuen har, til bedre er det :) Anbefaler deg heller å laste ned hwmonitor for å sjekke temp. Å kjør en stresstest på cpuen med intel burn test feks. å følg med på gradene. Så ser du hva det blir. Passerer gradene 90, å nermer seg 100. Så bør du bytte kjøle pasta? Kanskje montere en vifte på den cpu kjøleren din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...