mariuso Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hei. Tidligere har jeg brukt en D-Link DIR-655 og klarte lett å koble meg opp på nettet med min Nokia N79. Jeg kobler også til UiO sitt trådløse nett uten probl.(måtte konfig først) Men på telenor sin Zyxel P2602HWT må jeg koble meg opp 2 ganger for å komme på nett. Første gang får jeg bare advarsel: "ingen kontakt med gateway". Ved neste påfølgende forsøk går det alltid bra. Alle PC-er kobler seg lett på det trådløse nettet ellers. FW på Zyx: V3.70(ASC.5) 11/23/2009 Hva gjør jeg feil? Må jeg endre innstillinger på mobilen eller Zyxelen? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Last ned nyeste firmware herifra for å se om det hjelper. Modemet skal ikke ha noen problemer med mobile enheter, testet med de aller fleste wlan støttende mobiler. Lenke til kommentar
mariuso Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Last ned nyeste firmware herifra for å se om det hjelper. Modemet skal ikke ha noen problemer med mobile enheter, testet med de aller fleste wlan støttende mobiler. Jeg har siste versjon av FW på modemet, men problemet vedvarer. Må alltid koble meg opp to ganger for å få opp trafikken. Har prøvd til alle døgnets tider, tenkte at det kunne være noe med kollisjoner mellom ulike nabonett osv.. men nei. - mobilen min finner nettverket, men får ikke svar fra gateway ved 1. forsøk. Må deretter koble ned og opp igjen for å få liv i sakene. Smått irriterende! Hva kan det være som forårsaker dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå