Gå til innhold

Overklokke et radeon 9700 pro?

laneZ

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvor mye jeg kan overklokke mitt grafikkort og hvordan jeg gjør det ?

Har overklokka prossoren min i bios syns ikke det var no problem?

Men jeg bare trenger så mye jeg hjelp jeg kan få! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du.

For å overklokke et Radeon kort kan du for eksempel laste ned et program som heter "Rage3D Tweak" her.

Programmet er så selvforklarende at jeg ikke tror du trenger stort mer hjelp en dette. (Men husk: det er ingen skam å spørre hvis du trenger hjelp...) :D

Det er ikke uvanlig å nå et sted mellom 360MHz og 390MHz på kjernen og kanskje rundt 680MHz++ på minnet. Kanskje du klarer en del mer også hvis du er heldig. :woot:

Lenke til kommentar

Når du overklokker må du huske på å øke klokkefrekvensen med litt om gangen. Kanskje 5MHz om gangen. Ikke rett opp på maks med en gang. :yes:

For hver gang du øker frekvensen, må du teste med f.eks. 3DMark for å sjekke om det dukker opp "grafikk-ureglemessigheter", også kalt "artifacts" på skjermen. Hvis alt går bra, kan du øke frekvensen med 5MHz til. Slik fortsetter du til det blir feil i grafikken. Da er det på tide å klokke litt ned.

Én ting til: når du skriver 400MHz, tilsvarer det 800MHz hastighet, siden det her er snakk om DDR-minne. Dette er en hastighet som er langt over det som minnet klarer. Når jeg skriver 680MHz, må du stille på 340MHz i programmet...

Siden du sier at skjermen ble helt *****, antar jeg det er fordi minnet er altfor høyt klokket. Still alt (både core og minne) tilbake og øk hastigheten i små trinn. Noen skjermkort overklokker nesten ikke i det hele tatt, mens andre overklokker helt villt. Kanskje du har hatt flaks.

Vær tålmodig når du klokker og alt vil gå bra. :woot:

Melder du tilbake om resultatet ditt? :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei du.

For å overklokke et Radeon kort kan du for eksempel laste ned et program som heter "Rage3D Tweak" her.

Programmet er så selvforklarende at jeg ikke tror du trenger stort mer hjelp en dette. (Men husk: det er ingen skam å spørre hvis du trenger hjelp...) :D

Det er ikke uvanlig å nå et sted mellom 360MHz og 390MHz på kjernen og kanskje rundt 680MHz++ på minnet. Kanskje du klarer en del mer også hvis du er heldig. :woot:

Du har noen syke tall der oddarne, noen benchmarks på den riggen din?

Lenke til kommentar
Hei du.

Du har noen syke tall der oddarne, noen benchmarks på den riggen din?

Lenke til kommentar
Her har du noen tall å bryne deg på:  :woot:  

3DMark 2001: 20741 poeng

3DMark03: 6574 poeng

Bra scores ja, hva med en link?

Her er i alle fall mine scores i sigen, tror jeg slår dem begge gitt :p

Lenke til kommentar
Her har du noen tall å bryne deg på:  :woot:  

3DMark 2001: 20741 poeng

3DMark03: 6574 poeng

Bra scores ja, hva med en link?

Her er i alle fall mine scores i sigen, tror jeg slår dem begge gitt :p

Men har du Radeon 9700 pro? Nei...

Lenke til kommentar
Ok. Til ære for den nye overklokkingsgalningen her:

3DMark 2001 linken ble slettet av noen Futuremark-ansatte. "Inconsistencies detected in your benchmark run" eller noe sånt. Jeg hater når det skjer... :shrug:

Her er (den nye) 3DMark03 scoren:

6796 poeng:http://service.futuremark.com/compare?2k3=813002

Knallbra score

Fikk ikke min rad 97pro over 405 mhz stabilt, men det var på luft da.

Hadde en ide om å se hvor langt det gikk på bare luft.

Om du forandrer klokkefrekvensen under testen får du denne meldinga fra futuremark, noen tester i 3dmark er jo lettere å kjøre med max ytelse en andre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...