Christoffer99 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har fått oppgaven "Gjør rede for bakgrunnen for andre verdenskrig, og drøft hvilke virkninger denne krigen fikk for Norge og det internasjonale samfunnet." Jeg har allerede skrivd en del, men lurer på om alt stemmer med oppgaven, om jeg har forstått den riktig liksom, det jeg så langt har skrivd om, er: Natt til 9. april da blucher bevegde seg mot norge, statskuppet til Quisling, tall på hvor mange døde etter krigen og angrepene på Hiroshima og Nagasaki. Passer det med oppgaven? Eller er det noe jeg ikke burde hatt med? Og er det noe mer jeg burde tatt med? Jeg har ikke noe spesielt om bakgrunnen til krigen enda, så jeg kunne trengt litt hjelp der til å finne noe. Lenke til kommentar
Vecreast Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Som det står i oppgaven. Gjør rede for bakgrunnen for andre verdenskrig. Du kan vel også skrive om Norge og internasjonalt etter krigen, med EU, NATO, FN. Oppbygging av Norge, med industri etc.. Ellers syntes jeg det passer helt fint. Er dette en skriftlig levering? Bakgrunn til krigen. Vel, det har jo noe med Tysklands nederlag i første verdenskrig. Husker at Hitlers soldater var elitesoldater, godt trent. Fordi Tyskland fikk en avgrensing på at de ikke kunne ha mer enn så og så mange soldater i landet på en gang (la oss si ca. 200 000). Det førte til at disse soldatene ble veldig godt trent, for så å bli satt i heimevernet eller noe. Så trente de opp 200 000 nye. Og etterhvert hadde de en stor militær makt. Du får sjekke på wikipedia eller noe, bare pass på å ikke ta avskrift. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Det er muntlig framføring, så jeg trenger ikke levere noe skriftlig. Skal sjekke om jeg finner noe om det andre du sa der, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå