sn0dig Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg synes ikke at DYI virker uprofesjonelt. Meg om det. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Deg om det. Hvis du leser det jeg skrev, så skrev jeg ikke om meg selv, men om hvordan jeg skulle ønske Akam framstår. Jeg tror, og ønsker at Akam vil framstå som et mer profesjonellt forum. du ønsker at et et forum for kamera entusiaster(proffer og hobbyiseter) skal fremstå mer profesjonellt? Det at det som jobber for akam.no skal fremstå er da ikke det som er blitt stemt over. Det som er blitt stemt over er hvordan ett kjennemerke for de(som vil bli gjenkjent) som er brukere av forumet til akam.no og som vil bli gjenkjent, skal se ut og det ble stemt frem at det er grønn teip. Endret 23. juli 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Sille Skrevet 23. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) du ønsker at et et forum for kamera entusiaster(proffer og hobbyiseter) skal fremstå mer profesjonellt? Det at det som jobber for akam.no skal fremstå er da ikke det som er blitt stemt over. Det har jeg da heller ikke sagt. Jeg sa "jeg skulle ønske....." hva som her er blitt stemt over er da klinkende klart. Det som er blitt stemt over er hvordan ett kjennemerke for de(som vil bli gjenkjent) som er brukere av forumet til akam.no og som vil bli gjenkjent, skal se ut og det ble stemt frem at det er grønn teip. Resultatet av denne avstemmingen er tape ja. Men, å si at "folket har bestemt tape!" er ikke riktig, fordi deltagelsen var så forsvinnende liten. Det var rett og slett ikke mange nok som stemte til at en kan si at majoriteten av brukerene på akam vil bruke enten det ene eller det andre. Når det er så få som har stemt så blir det rett og slett tilfeldigheter som utgjør hva som blir utfallet. La oss si at hvis kun to brukere opprettet fem falske brukere hver, og stemte for buttons, så ville utfallet blitt annerledes. Kun to brukere! Hvordan vet vi at dette ikke har skjedd? Det vet vi ikke på noen måte. Deltagerantallet er altfor lite til at en kan se en klar sammenheng mellom majoriteten blant brukerene og resultatet ved avstemminger på denne måten. Dette er en svakhet vedslike avstemminger. Endret 23. juli 2010 av Sille Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Kverulanten Sille. Ang antall mennesker som har stemt, så er det ikke verre i f.eks. borettslag, der gjerne 10% møter opp på generalforsamlinger, og bestemmer alt. Sånn er det, og kommer det antakelig alltid til å være, da bare de aller ivrigste deltar i f.eks. avstemninger som angår alle. Resten bryr seg ikke, og da må de bare være med på det "mindretallet" bestemmer. Tanken min bak kjennetegnet var ikke nødvendigvis at Akam selv skulle stå for det, og at det skulle være noe profesjonelt. Min tanke var (som jeg har skrevet flere ganger i tråden her), at det skulle være et "hemmelig" kjennetegn, der bare vi som vet om det, vet hva det betyr. Vi mangler forresten hemmelig hilsen fortsatt. Men nå må jeg springe. Bussen til photowalken går snart. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Dette er jo en ekstremt uhøytidelig greie da, eller, jeg har sett det som det. For meg er teip ok, men jeg stemte også for at alle tre kunne brukes. Tror kanskje det hadde vært lurt hvis man ikke hadde stilt ting så opp mot hverandre. F.eks. så var det tidlig tydelig at enkelte ikke ville bruke noe annet enn teip, andre ville ha button, men ikke pin, andre igjen vil ha pin, men absolutt ikke button eller teip. Nå skal jo dette kjennemerket (eller kjennemerkene) først og fremst være en liten greie blandt de på forumet som har lyst til å bli gjenkjent på gata/bussen som akamister. I prosessen har vi funnet ut at de fleste ønsket ett felles kjennemerke. Samtidig har vi funnet ut at de fleste vil ha noe "pent og ordentlig" (pin eller button), men at siden de ikke klarte å slå seg sammen så tapte alternativet "pent og ordentlig" for DIY teip. Ok. Vi vet at de fleste ønsket å bli enige om ett kjennemerke, men at veldig mange (av de få som har stemt) har sterke følelser for ett og mot to av alternativene. Hvor galt kan det bli om vi på basis av alt det konkluderer at folk er forskjellige, dette er ikke en diger greie, vi kan greie å huske hva særingene valgte av kjennemerker (eller ignorere de som bruker feil merke (pin/button/teip - stryk en eller to) og livet går videre. I så fall gir det mening at Akam går videre og lager seg en pin, eller button, eller teip, og så kan de dele ut den gjennom forumtreff etc. Noen her fikser en button (eller pin da), og resten spleiser på et par teipruller. Får jeg fredsprisen nå, eller blir det grisebank? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Deltagerantallet er altfor lite til at en kan se en klar sammenheng mellom majoriteten blant brukerene og resultatet ved avstemminger på denne måten. Dette er en svakhet vedslike avstemminger. Om du lar vere å stemme eller stemmer blankt får du ikkje vera med å bestemma, så enkelt er det. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Vel, majoriteten ville faktisk ikke ha grønn teip... Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Majoriteten bestemte seg óg for å berre bruka eit alternativ, det som fekk flest stemmer. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Får jeg fredsprisen nå, eller blir det grisebank? Fredsprisen. (Godt innlegg, forresten) Lenke til kommentar
Sille Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Vel, majoriteten ville faktisk ikke ha grønn teip... +1 Endelig en som har forstått kunsten å tolke tall. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Majoriteten bestemte seg óg for å berre bruka eit alternativ, det som fekk flest stemmer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Jepp. Men tallene sier faktisk at 59 vil ha grønn teip, mens 89 vil heller ha pin/button. Det vil si at bare 39,9% ville ha grønn teip. Vant grønn teip avstemninga? Ja. Vil majoriteten ha grønn teip? Nei. Dermed vil jeg faktisk påstå at det som blir mest rett er om man kan velge mellom grønn teip og evt. pin eller button (avhengig av hva som er mest hensiktsmessig å få laga). Men meg om det. Jeg kommer nok til å skaffe grønn teip uansett, selv om jeg foretrekker button eller pin. Edit: Regner med at de som vil ha pin, ikke har noe i mot button og vice versa. Endret 24. juli 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Å herregud, kan dere slutte å klage nå. Majoriteten sa at bare ett av alternativene skulle brukes, og det alternativet som fikk flest stemmer var teip. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Vel, jeg synes det blir litt for dumt å ekskludere de som absolutt ikke vil ha teip på kamera/bag. Har som sagt ikke noe i mot grønn teip selv. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2010 Må si meg enig med sn0dig. Kan dere slutte å klage nå? Det har vært 2-to avstemningsrunder. Avgjørelsen er tatt. Dersom man absolutt ikke vil gå med teip, borrelåsbånd, strikk eller noe annet grønt rundt kamerareim/bag- eller ryggsekk-reim/solblender, så la det være da. 2 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg synes denne tråden var ganske morsom å lese =) Utrolig hvor mye folk bryr seg ? Sånn ifht at dette sikkert er ett tiltak maks 10 - 15 personer i hele norge kommer til å faktisk gidde å gjøre noe med. Sånn helt ærlig, hvor mange tror dere kommer til å kjøpe seg grønn teip nå? Det ironiske er jo faktisk at DIY-metoden sikkert blir dyrere for folk flest siden ingen noensinne har kjøpt seg grønn teip, og faktisk har det liggende. Så derfor må alle ut å kjøpe seg det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Er det så vanskelig? Vi som poster her på akam er altså tape-fotografer. Og er grønne. Får sette på noe grønt noe på både bag og kamerarem. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg synes vi kunne vurdert grønn ballong.... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 I og med at det har vært bom stille fra Edda-folket, så setter jeg min lit til at de i det stille jobber med noe vettugt, som kan distribueres på treff. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 I og med at det har vært bom stille fra Edda-folket, så setter jeg min lit til at de i det stille jobber med noe vettugt, som kan distribueres på treff. Har hørt rykter om at de driver og klipper opp en grønn teip i 20cm.lengder,som blir delt ut på treff og sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå