Ratleto Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg fikk en idé da jeg satt på toget for en tid tilbake, og det kom ombord en fyr med kamerautstyr. Hva om vi hadde et kjennemerke vi kunne bruke dersom vi vil bli gjenkjent som Akam-forum-bruker? Og som ikke bare var synlig når vi hadde kamerautstyret fremme? Det tremger ikke være noe som gjør at alle skjønner hva det betyr, men at vi som vet det, vet. Idé jeg har så langt (prøv gjerne å tenke ut noe selv før du leser denne): En pin e.l. i skjortekragen eller et annet godt synlig sted Dette kan selvfølgelig utvides med avanserte (hemmelige) hilsemetoder og sånn. Edit 8. juli 2010: Den første avstemningen avsluttes herved, og resultatet ble som følger: Avstemning: Kjennemerke for Akamister? (132 medlem(mer) har stemt) 1. Grønn teip på solblenderen, rundt skulderstroppen på kameraveska e.l., eller rundt kamerareima (50 stemmer [23.47%]) 2. Pin med Akam-logo (48 stemmer [22.54%]) 3. Button med Akam-logoen (37 stemmer [17.37%]) 4. Jeg har ikke tenkt å tilkjennegi meg som Akamist (17 stemmer [7.98%]) 5. Kamerareim med Akam-logoen (15 stemmer [7.04%]) 6. Grønn button uten Akam-logoen (11 stemmer [5.16%]) 7. Pin med eget kjennemerke (ikke Akam-logoen) (10 stemmer [4.69%]) 8. Keystrap med Akam-logoen (7 stemmer [3.29%]) 9. Kamerareim med eget kjennermerke (4 stemmer [1.88%]) 9. BInders i skjorte-/genser-kragen, på kameraveska eller på kamerareima (4 stemmer [1.88%]) 9. Refleksbånd med Akam-logo (4 stemmer [1.88%]) 9. Grønne strips (4 stemmer [1.88%]) 13. Keystrap med eget kjennermerke (1 stemmer [0.47%]) 13. Vet ikke (1 stemmer [0.47%]) 15. Grønt refleksbånd uten Akam-logo (0 stemmer [0.00%]) Ny avstemning er satt opp, dvs den er i to deler. Tror det blir bedre slik. Avstemningen om hvilket kjennetegn som skal brukes er flervalg, mens i den om å kombinere kjennetegn eller ikke, er vanlig avstemning. Link til innlegget der de nye avstemningene tok over. Edit 19/7-2010: Andre runde i avstemningen avsluttes torsdag 22/7-2010 kl 25:59:59. Edit 23/7-2010: Da er avstemningen fullført. Resultatet ble som følger: Avstemning: Kjennemerke for Akamister? (108 medlem(mer) har stemt) Hvordan vil du bli gjenkjent som Akamist? Andre runde 1. Grønn teip på solblenderen, rundt skulderstroppen på kameraveska e.l., eller rundt kamerareima (59 stemmer [39.86%]) 2. Button med Akam-logoen (49 stemmer [33.11%]) 3. Pin med Akam-logo (40 stemmer [27.03%]) Skal det bare være ett eller flere kjennetegn? 1. Jeg ønsker at bare ett av alternativene skal brukes (67 stemmer [62.04%]) 2. Jeg ønsker at to av alternativene skal brukes om hverandre (23 stemmer [21.30%]) 3. Jeg ønsker at alle tre alternativer skal brukes om hverandre (18 stemmer [16.67%]) Folket har talt, og resultatet ble altså grønn teip, og at det er kun dette som skal være kjennetegnet for Akamister. Edit 15/8-2010: Beklager sen respons etter siste avstemning, men jeg har vært på ferie i 3 uker, og bare vært innom med mobilt bredbånd og lest litt når jeg har hatt mulighet. Tittel i førsteposten er nå oppdatert. Jeg har kjøpt meg grønn teip på Clas Ohlson (fikk med 5 andre farger, men det kan vel brukes til noe det også). Når jeg har fått gått gjennom feriebildene mine, skal jeg lage en liten bildeserie med eksempler på hvordan teipen kan brukes. Tar det for lang tid, så gi meg en påminnelse her i tråden. Er en del jeg skal gjøre fremover, så det kan gå i glemmeboka. Endret 15. august 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har bildet i avataren godt synlig på ene lomma på veska. Sånn man fester med strykejern. Dere kan jo bruke AKAM-logoen. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 kudos for idet, men hva med akamlogoen som strykemerke på fotobagen elns? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) sn0dig: Er da myyyyyyeee kulere med sercret handshakes! Edit: Er forøvrig ganske sikker på at jeg møtte på Tomsi42 på Oslo S i vinter - iallefall etter å ha sett han på film i ettertid. Endret 8. juni 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Edit: Er forøvrig ganske sikker på at jeg møtte på Tomsi42 på Oslo S i vinter - iallefall etter å ha sett han på film i ettertid. Kan være en dobbelgjenger. Har hørt om en siden russetiden. Sist jeg hørte om en, så mesket han seg med spreke modeller på Operaen. På en annen side, så kunne det vært meg edit: Som du møtte på Oslo S - that is. Endret 8. juni 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg hadde kjøpt et strykemerke for fotobagen jeg. Kan da ikke være noe stort tiltak å orge noe sånt. Hadde vel ikke kosta all verden heller. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Kjennetegn: Dyrt kamerautstyr. Gjenkjenner medAkamister: Sikkel i munnviken over medakamistens kamerautstyr. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Dritkult initiativ. Men det bør være noe man kan ta av og på, slik at man kan ha det lett synlig på det ytterplagget man til enhver tid bruker. En pin er derfor bedre enn strykemerke. Vi ville selvfølgelig bli veldig stolte hvis dere strøk det på alle klærne, men ... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Tatovering i panna? Slipper stresset med å stryke det på flere plagg iallefall! Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg foreslår en pingvin i bånd. Eventuelt en tøypingvin. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Noe som kunne vært fett hadde vært noe man kan "merke" kamera og uststyr med Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Hehe. Ja, det måtte jo bare ta av med vulcan-hilsningen. Men når man lett kan finne frem SÅ mange bilder med samme hilsen, så er den ikke mye hemmelig lenger. Men nå var et heller ikke en hemmelig hilsen som var hovedpoenget. Det var å kjenne igjen andre Akam-brukere. Strykemerke på fotobaggen kan jo fungere, men hadde det ikke vært enda bedre at man kunne se om noen var Akamist selv uten fotobag også? Også hadde jeg jo håpet at Akam-redaksjonen ble med på ideen. Ett svar derfra er det jo allerede, men de kan godt bli med i prosessen videre, dersom de vil. Og en annen ting som slo meg. Hverken kjennemerket eller den hemmelige hilsingen bør ikke være så innmari kul at andre plukker den opp, og "misbruker" dem. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg foreslår en pingvin i bånd. Eventuelt en tøypingvin. Da blir vi bare forvekslet med Linux-brukere. Heller en and i så fall. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg foreslår en pingvin i bånd. Eventuelt en tøypingvin. Da blir jo folk bare forvirret, vel? Pingvin brukes jo av Linux-miljøet allerede. Edit: litt sein, ser jeg. Endret 8. juni 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Dritkult initiativ. Men det bør være noe man kan ta av og på, slik at man kan ha det lett synlig på det ytterplagget man til enhver tid bruker. En pin er derfor bedre enn strykemerke. Vi ville selvfølgelig bli veldig stolte hvis dere strøk det på alle klærne, men ... Eller så lager dere en egen kles-kolleksjon som kun kan kjøpes av Akamistene Hmm - pin er nok mer realistisk. Jeg kunne ha tenkt meg en. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg foreslår en pingvin i bånd. Eventuelt en tøypingvin. Da blir vi bare forvekslet med Linux-brukere. Heller en and i så fall. Du rakk det før meg ja, Sutekh. En and, ja. Ikke så dumt. Men det kan ikke være samme anda som i "What the Duck", for den er jo ganske kjent allerede. Snodig: Slutt å spamme! Endret 8. juni 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Heheheh, likte one-finger-saluten som kom midt inni alle ønskene om langt liv... En pin/button burde være diskrét, ellers blir vel kjennetegnet panisk leting i fotoveska hver gang en ser en annen med fotoutstyr.. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 støtter det med pin Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 En ekte Akamist har vel "alltid" kameraet over skulderen, så noe på reimen (som en pin som er flat bak) kunne jo funket. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2010 Ja, der og på reima på fotoveska (liten vits i å sette den på håndleddsstroppen ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå