Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Ja jeg er muligens kravstor, men da jeg har jobbet mange år i servicebransjen har jeg måttet lere meg det på godt og ondt. Klarer ikke jeg å utføre det jeg lover ja så må jeg svi for det som regel økonomisk da mine kunder har fått en fast pris og en fast leveringsdato, derfor irriterer det meg grenseløst at andre bare kan reklamere om hvor gode de er men når det kommer til stykket henger ikke servicen på greip. Da mener jeg at det er min fulle rett og si fra,hovedårsaken til jeg gjør det er å få kunder til å stille krav til de firmaer som driver slik reklame, enten at de oppfyller det de lover eller endrer sin reklame så den stemmer med virkeligheten. Det er enkelte som har vert inne her og prøvd å latteliggjøre denne posten og det må de gjerne, men hva med den dagen de selv sitter med skjegget i postkassen fordi andre ikke holder hva de lover? Har de tenkt på det. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg er helt klart enig med deg der, men jeg mener og at en skal være litt rund. alt til sin tid for å si det slik. Driver selv i en bransje hvor jeg er avhengig av mange leverandører, og kunders krav. Om en vare kommer etter avtalt tid, og det ikke spiller noen rolle for meg, så driter jeg i det. Om det derimot er kritisk, så har det hendt at jeg har krevet ,og fått, levert vare med bud omgående. Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Du har det sannelig tøft! For det første kan du ikke skrive norsk, feilstavingene florerer jo ! Skal du absolutt virke som om du er så viktig at alt annet i verden må vente, til du har fått varen din - ja da må du kanskje begynne med noen norsktimer ; ) For det andre ; enig i at en pakke gjerne kan sendes dagen etter bestilling, men om det går en dag ekstra, SO WHAT ?? Du skryter av dine meritter i yrkeslivet, så hva med å gå litt i seg selv? Om du hadde PLANLAGT litt bedre, kunne du tatt høyde for at pakken ble sent en dag eller to senere. OM det hastet sånn da... Og klart, skjønner jo at et hovedkort haster. Hele din omfattende nåringsvirksomhet rundt i det langstrakte land, og kanskje resten av verden også, avhenger jo helt av om du får hovedkortet ditt tirsdag eller onsdag : ) Så konklusjonen må vel bli at du enten får bestille hos noen andre som HAR varen, at du bestiller et annet produkt - eller, og det alternativet jeg foretrekker - at du holder kjeft mvh Cand.Juris Spursmann Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ærlig talt snekker'n. Synes at det er rart at en kar med nesten 2000 poster her på forumet sytter over en fille ting på den måten. Kan kanskje fortstå at du er sur, men skjønner ikke vitsen med to klage poster der du sytter å klager over komplett tilsynelatende mangel på "service" som du kaller det. Hadde de brukt en uke på å sende kortet så skulle jeg vært enig med deg, men de har brukt 3 dager fra du bestilte det, til det ble sendt. Synes ikke dette er mye med tanke på at du bestilte det rett før helgen. Og med tanke på at de sendte det på søndag kvelden vitner jo om at de jobber på spreng der inne...tenk på alle de ordrene de får inn, sikkert mange som skal handle i å med at folk nå får feriepenger og en del som får igjen skattepenger, og så har de en tv kampanje gåendes som sikkert gjør sitt til at det tar en dag eller to ekstra å sende det ut. Du er i ferd med å bruke opp den respekten/integriteten du har bygd opp her inne med disse to postene, tipper på at det er mange som rister på hode. Skulle tro et en mann med din "erfaring" visste bedre, hadde jeg ikke visste bedre skulle enn tro at sto om liv! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Du har det sannelig tøft! For det første kan du ikke skrive norsk, feilstavingene florerer jo ! Skal du absolutt virke som om du er så viktig at alt annet i verden må vente, til du har fått varen din - ja da må du kanskje begynne med noen norsktimer ; ) [Kuttet ut del] mvh Cand.Juris Spursmann Som jus student vet du kanskje at du skal lese retningslinjene før du poster noe? Og et av kravene er at du ikke skal kommentere skriveleifer. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Det er enkelte som har vert inne her og prøvd å latteliggjøre denne posten og det må de gjerne, men hva med den dagen de selv sitter med skjegget i postkassen fordi andre ikke holder hva de lover? Har de tenkt på det. Den dagen jeg selv sitter med skjegget i postkassen fordi andre ikke holder hva de lover, da gjør jeg noe med det da.. Alle er ikke feilfrie, vi er alle mennesker. Kan jo hende de er litt underbemanna nå mot ferien. Har selv merket litt treghet på mine 2 siste pakker, men det har ikke gått utover leveringtiden, enda. Vi får alle bare håpe at ting blir bedre. Har sendt en retur til komplett nå, vi får se hva som skjer med den... Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Du har det sannelig tøft! For det første kan du ikke skrive norsk, feilstavingene florerer jo ! Skal du absolutt virke som om du er så viktig at alt annet i verden må vente, til du har fått varen din - ja da må du kanskje begynne med noen norsktimer ; ) [Kuttet ut del] mvh Cand.Juris Spursmann Som jus student vet du kanskje at du skal lese retningslinjene før du poster noe? Og et av kravene er at du ikke skal kommentere skriveleifer. Burde kanskje sjekket det først ; ) Men kan ikke se at det har noe med juss å gjøre.. OG...cand.juris betyr ikke juss student...HVA det betyr blir din lille oppgave : ) Cand.Juris Spursmann Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Dei har vel andre viktigare kundar og ta seg av da veit du. Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Som sikkert noen så i en annen tråd hadde jeg bestilt et hovedkort hos dem på Torsdag, dette gikk nesten med en gang til plukkliste og der ble det liggende, de klarte ikke å få dette i posten selv på fredag eller lørdag Så på lørdag sendte jeg en mail og avbestilte kortet pga at det gikk så tregt,men når jeg nå på søndag kveld går inn og ser hva ser jeg da, jo de har pakket og sendt det i dag Herregud..hva er problemet?!? Latterlig du er Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Du har det sannelig tøft! For det første kan du ikke skrive norsk, feilstavingene florerer jo ! Skal du absolutt virke som om du er så viktig at alt annet i verden må vente, til du har fått varen din - ja da må du kanskje begynne med noen norsktimer ; ) For det andre ; enig i at en pakke gjerne kan sendes dagen etter bestilling, men om det går en dag ekstra, SO WHAT ?? Du skryter av dine meritter i yrkeslivet, så hva med å gå litt i seg selv? Om du hadde PLANLAGT litt bedre, kunne du tatt høyde for at pakken ble sent en dag eller to senere. OM det hastet sånn da... Og klart, skjønner jo at et hovedkort haster. Hele din omfattende nåringsvirksomhet rundt i det langstrakte land, og kanskje resten av verden også, avhenger jo helt av om du får hovedkortet ditt tirsdag eller onsdag : ) Så konklusjonen må vel bli at du enten får bestille hos noen andre som HAR varen, at du bestiller et annet produkt - eller, og det alternativet jeg foretrekker - at du holder kjeft mvh Cand.Juris Spursmann Når det gjelder mine norskunnskaper så klarer jeg meg bra. Jeg har ikke bedt om at noen skal vente for at jeg skal ha min vare, jeg har kunn bedt om at Komplett oppfyller det de har lovt på sine sider. Hvist du hadde giddet å lese hele saken ville du sett at følgene for meg er at jeg ikke kan levere en ordre fordi Komplett ikke holder hva de lover,dessuten kunne jeg ikke bestille dette tidligere da forespørslen kom til meg på torsdag, jeg sjekket da med div butikker og fant det jeg trengte sjekket deres lev bet og fant da ut at dette ville gå. Jeg har ikke skrytt av mine meritter i yrkeslivet, jeg har kun sagt hva som er realiteten hvist man ikke holder avtaler. At du imidlertid er så lavpannet at din konklusjon begrenser seg til å be andre om å holde kjeft, sier vel mer om deg enn tusen ord. PS: Håper du forstår hva jeg har skrevet. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg er enig med Snekkeren her, og til deg/dere som klager over retttttskriiivning, så er det låv og skrive feil. For å si det sånn. Sist jeg handlet med komplett så kom varen først 6 dager etter bestilling, det er litt for treigt. Og som Snekkern påpeker her, så har han en levering av en maskin som en kunde skal ha på onsdag (med kortet han bestilte hos komplett), dvs at hvis han bestiller på torsdag, så skulle det i prinsippet vært avgårde på fredag og hos han senest tirsdag hvis posten henger sammen. Ergo, han kan klage. Komplett reklamerer jo hemmningsløst for sin meget gode retur/levering. Selv leverte jeg faktisk 2stk IBM GXP75 disker hos komplett FØR jeg reiste til sjøs (par år siden, men allikavel), da jeg kom hjem 6 uker etterpå så hadde jeg ennå ikke fått nye...ringte de og da fikk jeg til svar "vi nærmer oss din retur nå, det er så mye å gjøre her". Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ting tar jo tid. du må jo regne med 2-3 arbeidsdager før du får varen.4 dager er i lengste laget og 5 dager er for lenge å vente mener jeg. på en uke kan jo prisen på enkelte hardware synke med mange titalls prosent. bestillte ett digital kamera hos mpx i påsken. fikk det etter 2 arbeidsdager! trodde ikke det var mulig å være så kjapp i påsken. det står det respekt av! (hurra for mpx og posten:) ) MPX er fine! og med bedrifspakke dør - dør er du sikra levering dagen etter. og med servicepakke er du nesten sikra dagen etter. Ting går jævli fort hos posten for tida. og ja, TTT (Ting TAR TID!) Synes komplett sender ting fort eg! Har altid fått sendt tinga eg har bestilt samme dag (eller dagen etter ved bestilling på kvelden da) Stå på Komplett! God Service Rask Levering.... men slik er det jo på alle webshops eg har handla fra i det siste. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Som sikkert noen så i en annen tråd hadde jeg bestilt et hovedkort hos dem på Torsdag, dette gikk nesten med en gang til plukkliste og der ble det liggende, de klarte ikke å få dette i posten selv på fredag eller lørdag Så på lørdag sendte jeg en mail og avbestilte kortet pga at det gikk så tregt,men når jeg nå på søndag kveld går inn og ser hva ser jeg da, jo de har pakket og sendt det i dag Herregud..hva er problemet?!? Latterlig du er La nå meg ver latterlig da, men hvist du enda ikke har fått med deg hva problemet er, ja da har du heller ikke lest noe annet en første post. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Ærlig talt snekker'n. Synes at det er rart at en kar med nesten 2000 poster her på forumet sytter over en fille ting på den måten. Kan kanskje fortstå at du er sur, men skjønner ikke vitsen med to klage poster der du sytter å klager over komplett tilsynelatende mangel på "service" som du kaller det. Hadde de brukt en uke på å sende kortet så skulle jeg vært enig med deg, men de har brukt 3 dager fra du bestilte det, til det ble sendt. Synes ikke dette er mye med tanke på at du bestilte det rett før helgen. Og med tanke på at de sendte det på søndag kvelden vitner jo om at de jobber på spreng der inne...tenk på alle de ordrene de får inn, sikkert mange som skal handle i å med at folk nå får feriepenger og en del som får igjen skattepenger, og så har de en tv kampanje gåendes som sikkert gjør sitt til at det tar en dag eller to ekstra å sende det ut. Du er i ferd med å bruke opp den respekten/integriteten du har bygd opp her inne med disse to postene, tipper på at det er mange som rister på hode. Skulle tro et en mann med din "erfaring" visste bedre, hadde jeg ikke visste bedre skulle enn tro at sto om liv! Vel du synest muligens dette er en filleting, men for meg er det ikke en filleting at jeg blir satt i miskreditt fordi en annen levrandør ikke oppfyller sin del. Som du sikkert har sett var det avgjørende at kortet var hos meg senest på tirdag, da maskinen skal leveres på onsdag, synest du da det er så rart at man blir litt forbannet når en stor og "seriøs" bedrift som komplett ikke holder hva de selv lover?? Om jeg mister respekten/integriteten min (vist jeg har noen) så får det så vere. Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Du har det sannelig tøft! For det første kan du ikke skrive norsk, feilstavingene florerer jo ! Skal du absolutt virke som om du er så viktig at alt annet i verden må vente, til du har fått varen din - ja da må du kanskje begynne med noen norsktimer ; ) For det andre ; enig i at en pakke gjerne kan sendes dagen etter bestilling, men om det går en dag ekstra, SO WHAT ?? Du skryter av dine meritter i yrkeslivet, så hva med å gå litt i seg selv? Om du hadde PLANLAGT litt bedre, kunne du tatt høyde for at pakken ble sent en dag eller to senere. OM det hastet sånn da... Og klart, skjønner jo at et hovedkort haster. Hele din omfattende nåringsvirksomhet rundt i det langstrakte land, og kanskje resten av verden også, avhenger jo helt av om du får hovedkortet ditt tirsdag eller onsdag : ) Så konklusjonen må vel bli at du enten får bestille hos noen andre som HAR varen, at du bestiller et annet produkt - eller, og det alternativet jeg foretrekker - at du holder kjeft mvh Cand.Juris Spursmann Når det gjelder mine norskunnskaper så klarer jeg meg bra. Jeg har ikke bedt om at noen skal vente for at jeg skal ha min vare, jeg har kunn bedt om at Komplett oppfyller det de har lovt på sine sider. Hvist du hadde giddet å lese hele saken ville du sett at følgene for meg er at jeg ikke kan levere en ordre fordi Komplett ikke holder hva de lover,dessuten kunne jeg ikke bestille dette tidligere da forespørslen kom til meg på torsdag, jeg sjekket da med div butikker og fant det jeg trengte sjekket deres lev bet og fant da ut at dette ville gå. Jeg har ikke skrytt av mine meritter i yrkeslivet, jeg har kun sagt hva som er realiteten hvist man ikke holder avtaler. At du imidlertid er så lavpannet at din konklusjon begrenser seg til å be andre om å holde kjeft, sier vel mer om deg enn tusen ord. PS: Håper du forstår hva jeg har skrevet. Forstår jo alt du skriver, men må gjerne lese det noen ganger..hehe Seriøst så får du nok en del av denne pepperen fordi menigmann synes dette er totalt uintressant - så uintressant at du får masse poster ; ) Som jeg skrev, du får ta høyde for leveringsforsinkelser hos dine underleverandører, ellers holder heller ikke du det du lover! Alle vet at forsinkelser kan skje. Men Komplett har da ikke noe ansvar utover å sende deg en pakke. Hadde Komplett skulle betalt erstatning/ eller gitt kundene andre substitutt ved forsinkelser, tror jeg nok de måtte doble prisene. Da hadde dette blitt en kostnad de måtte innkalkulert i prisene jevnt over. Om du lover kunden et hovedkort til en gitt tid, må du selv bære ansvaret om du ikke får varen fra underleverandør i rett tid. For noen vil det bety avbestilling, for noen vil det ikke bety noe i det hele tatt. For dem det betyr allverden for (virker som du er i denne kategori), må de selv ta konsekvensene av å være de som bestiller fra en leverandør som IKKE har noe ansvar for tap som den forsinkede levering medfører, utover evt. en avbestilling. De selger billig - du selger sikkert til dobbel pris. Cand.Juris Spusmann Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Spursmann (håper det var rett stavet) jeg har ikke forlangt at komplett skall betale erstatning til noen som helst, men denne varen som det hastet med har jeg fått tak i hos en annen levrandør og den kommer på mandag. poenget er at komplett ikke leverte varen til den tidsfrist de selv har satt og i tillegg sender varen dagen etter at den er avbestilt. Når det gjelder prisene du anntyder så må jeg få skuffe deg, på de maskiner jeg bygger betaler den som skal ha maskinen de samme priser som jeg betaler for delene jeg har ikke fem øre i fortjeneste på dem. Jeg tar derimot 400.- kr for å bygge maskinen det er det hele. Det er en del her som synest dette er en filleting, men en dag skall de ut i det virkelige liv og vere avhengig av andre. Vill de da synes det er filleting når firmaer de er avhengig av ikke holder ord??? Jeg lurer. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ærlig talt snekker'n. Synes at det er rart at en kar med nesten 2000 poster her på forumet sytter over en fille ting på den måten. Kan kanskje fortstå at du er sur, men skjønner ikke vitsen med to klage poster der du sytter å klager over komplett tilsynelatende mangel på "service" som du kaller det. Hadde de brukt en uke på å sende kortet så skulle jeg vært enig med deg, men de har brukt 3 dager fra du bestilte det, til det ble sendt. Synes ikke dette er mye med tanke på at du bestilte det rett før helgen. Og med tanke på at de sendte det på søndag kvelden vitner jo om at de jobber på spreng der inne...tenk på alle de ordrene de får inn, sikkert mange som skal handle i å med at folk nå får feriepenger og en del som får igjen skattepenger, og så har de en tv kampanje gåendes som sikkert gjør sitt til at det tar en dag eller to ekstra å sende det ut. Du er i ferd med å bruke opp den respekten/integriteten du har bygd opp her inne med disse to postene, tipper på at det er mange som rister på hode. Skulle tro et en mann med din "erfaring" visste bedre, hadde jeg ikke visste bedre skulle enn tro at sto om liv! Vel du synest muligens dette er en filleting, men for meg er det ikke en filleting at jeg blir satt i miskreditt fordi en annen levrandør ikke oppfyller sin del. Som du sikkert har sett var det avgjørende at kortet var hos meg senest på tirdag, da maskinen skal leveres på onsdag, synest du da det er så rart at man blir litt forbannet når en stor og "seriøs" bedrift som komplett ikke holder hva de selv lover?? Om jeg mister respekten/integriteten min (vist jeg har noen) så får det så vere. hvis man er bedsriftskunde så er det vel andre betingelser som gjelder?? Du er vel bedriftskunde? Da kan man vel forlange at ting går raskere? Hvis du er bedriftskunde så synes jeg at det er ennå mer kritikk verdig av deg å gå ut på den måten. Og ja du hadde respekt og integritet her, har alltid synest at dine poster har vært gode og informative. Vil vel også synes det i fremtiden hvis man ser bort i fra de siste dagers hendelser. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 JEG ER IKKE BEDRIFTSKUNDE: Om du synest denne posten er en filleting, ja så får du det. Men da dette ikke er første gangen at komplett har rotet til ting mener jeg meg berettiget til å klage og kommer til å fortsette med det. Dette gjelder ikke bare komplett men alle som ikke holder det de lover, og om du har lest mine poster tidligere ville du ha sett at jeg også har vert inne og "forsvart" komplett mot enkelte påstander her på forumet. Sånn jeg ser det er det kun en måte å få bedret servicen på og det er at vi som kunder er kritiske og stiller krav. Når det gjelder denne saken hadde jeg neppe nevnt den hvist dette var et kort til meg selv, men sånn som saken står var den svert viktig for meg. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Snekker'n: Når på dagen ble kortet bestilt? En bestilling foretatt sent på dagen, må, og bør tolkes som en bestilling foretatt dagen etter. Siden bestillingen i dette tilfellet ble gjort på en torsdag, vil det da tolkes som en bestilling foretatt på fredagen. Det er derfor, etter mitt synspunkt ganske håpløst å tro at hvoedkortet skal bli sendt påfølgende dag (fredag). Posten jobber som kjent ikke spesielt mye på en lørdag. Det kan godt være at de henter pakker hos komplett, men på sorterinssentrene står ting stille i helgene. Det en må tenke på når det gjelder komplett, og endel andre webbutikker, er at de naturlig nok regner en pakke som sendt når den er ferdig pakket, og klargjort for at posten skal komme og gjøre sitt (hvilket som allerede nevnt ikke er så mye på en lørdag). Det er derfor for meg uforståelig at en i det hele tatt reagerer på at pakken ikke blir effektuert før på mandagen. Det eneste jeg kan finne "klanderverdig", i den grad en i det hele tatt kan bruke et slik ord i en bagatell som dette faktisk er, er kompletts bruk av plukkliste. Men, en telefon til komplett er alt som skal til for å kansellere ordren, selv etter den har gått til plukkliste. En må også tenke på at Postens servicepakke normal tar 2-3 VIRKEdager, noe som i følge mitt hode skulle tilsi at pakken kun vil bli en dag forsinket sammenlignet med hva den ville blitt hvis den var blitt sendt på fredagen. ps: Dersom måten jeg har oppfattet din situasjon på avviker med det som faktisk har skjedd, vennligst ignorer mine innspill. pps: Jeg jobber ikke for komplett, norek, posten eller andre firmaer som skulle kunne være inolvert i dette. Jeg uttaler meg kun utifra mitt eget synspunkt. Jeg bruker heller ikke komplett som min primære webbutikk, ettersom jeg holder en knapp på PS-data, etter å ha fått både hovedkort og skjermkort gratis av de på grunn av rot med bestillinger ppps: Komplett har og "hjem på kvelden" levering, som normalt tar en dag mindre, ettersom den går rett fra postsorteringssenteret til deg, og ikke omveien via postkontor/post i butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå