Bushnell Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 på reklama demmers så trykker han på bestill.. 2 sek senere ringer det på døra.. de reklamerer såfall for å være kjappe.. da burde de også kanskje være det.. vel om det var postmannen som plinga på vet ikke jeg da men.. virker som det er liksom pointe.. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 hadde selv en orden nå før helgen.. lå over 3 dager som "plukkliste"... Kjedelig syns jeg! Men den er på vei nå 8) Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Slapp nå litt av, jeg sier jo at jeg er enig med deg :smile: . Har selv ventet på en vare i ca. 5 dager etter jeg bestilte den. Du får helt sikkert komplett til å betale gebyrene for deg hvis du sender dem en vennlig mail og forklarer situasjonen, med at du ikke var fornøyd med leveringstid osv. Da hjelper de deg nok. Bare ha en vennlig tone hele veien, så går nok det fint. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ...hadde de fått varen i posten på feks fredag ville jeg fått varen hit på man/tirs nå går den ikke med posten før på mandag og da har ikke jeg varen før på fredag. Ok - la meg se om jeg har forstått dette riktig: Hvis du hadde fått varen på tirsdag så hadde det vært helt greit, men når den ikke kommer før torsdag/fredag så trenger du den ikke lenger og derfor avbestilte du...? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ikke rart at Norge går på r#va når folk er så kravstore Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ...og det du ville ha hjelp til hos oss andre brukere her på hw.no var...? ...eller kanskje dette bare er en post for å sværte komplett's rykte, da du faktisk måtte vente et par dager ekstra (!) Legg merke til kategorien, webshopERFARINGER. Her deler man erfaringene sine. Dette er vel en erfaring om (omdiskutabel) lang leveringstid fra komplett. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Komplett drøyde litt sist jeg handlet der også, men jeg har aldri opplevd det før. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bra at jeg muntrer deg opp i ventetiden da.. Men de har ikke garantert at en eventuelt ordre skal være i posten senest dagen etter. Normalt er ikke det samme som garantert, men det vet du. Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ...og det du ville ha hjelp til hos oss andre brukere her på hw.no var...? ...eller kanskje dette bare er en post for å sværte komplett's rykte, da du faktisk måtte vente et par dager ekstra (!) Legg merke til kategorien, webshopERFARINGER. Her deler man erfaringene sine. Dette er vel en erfaring om (omdiskutabel) lang leveringstid fra komplett. Er vell strengt tatt ikke en erfaring engang spør du meg... Tåpelig å lage så mye bruduljer for så lite (sukk)... Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Utsendingstidene til komplett kan vel variere endel.. Jeg har stort sett vært fornøyd med leveringstida. Ihvertfall den gangen jeg bestilte et skjermkort kl 12 en fredag og fikk det på døra kl 10 neste dag... Thats Service...! Men herregud, jeg har da hatt mine negative erfaringer med komplett jeg også, spesielt på returer. Men stort sett er de kjappe.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Vel alle får jo ha sine meninger, men hadde komplett holdt hva de lovet så hadde saken vert grei,kan de ikke det så bør de forandre sin reklame og det de skriver på sin side. Jeg vil jo si att det er villedende reklame det de driver med. Dette er en ting som forsåvidt ikke gjelder bare hos komplett vil jeg tro,men min erfaring er nå derfra. Hvist systemet skal bli sånn at noen kan reklamere/love ting uten å kunne holde dem og få gå vidre med det hvor kommer vi da, jeg mener det er oss som forbrukere som må ta tak i de tingene for å få firmaer til å skjerpe seg. Så var det en som spurte ang det hk om det hadde vert greit hvist de hadde sendt det på fradag, ja det hadde det for jeg kontaktet en annen webshop som faktisk fikk det samme kortet i posten på lørdag morgen dermed avbestilte jeg hos komplett. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Nå vet ikke jeg hvor mange som opplever slike avvik, men jeg tror ikke det enorme tall. For det er jo et avvik, og ingen katastrofal feil. I både store og små bedrifter så skjer det ting som avviker fra idealen, og det må en bare regne med. Det er så mange faktorer ute og går, som vi vet svært lite om. Om en derimot er avhengig av en vare innen en tidsfrist, så er det alltid lønnsomt å ta kontakt direkte for å få bekreftet levering. MAO. såpass bør vi tåle, så lenge det ikke er en kritisk deadline ute og går. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Hvordan er det mulig å sippe så mye over et par dager?!? Har det vært snakk om et par måneder kunne jeg skjønt det - men et par dager...?!? Skjønner ærlig talt ikke poenget med denne posten...greit, du måtte vente et par dager ekstra - so what?? Mulig du ikke skjønte poeget,men jeg kan jo prøve å forklare det en gang til: Komplett reklamerer med at deres ordrer blir sent ut samme dag eller dagen etterpå, dette skjedde ikke dermed avbestilte jeg varen men dagen etter at varen er avbestilt pakker og sender de den alikevel. Hvem skal da betale for oppkravsgebyr og returfrakt?? Det er det som er sakens kjerne. Skjønte du det nå :o ...og det du ville ha hjelp til hos oss andre brukere her på hw.no var...? ...eller kanskje dette bare er en post for å sværte komplett's rykte, da du faktisk måtte vente et par dager ekstra (!) Jeg ville ikke ha hjelp,dette er et forum for WEBSHOPERFARINGER. Det var heller ikke for å sværte kompletts rykte,men de kunne jo ha sværtet mitt da dette hovedkortet skal i en maskin som jeg skall levere til en firmakunde på onsdag før kl 1500. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Nå vet ikke jeg hvor mange som opplever slike avvik, men jeg tror ikke det enorme tall.For det er jo et avvik, og ingen katastrofal feil. I både store og små bedrifter så skjer det ting som avviker fra idealen, og det må en bare regne med. Det er så mange faktorer ute og går, som vi vet svært lite om. Om en derimot er avhengig av en vare innen en tidsfrist, så er det alltid lønnsomt å ta kontakt direkte for å få bekreftet levering. MAO. såpass bør vi tåle, så lenge det ikke er en kritisk deadline ute og går. Er delvis enig med deg, men komplett sender en mail med ordrebekreftelse kunne de da ikke i denne si feks pga stor pågang kan vi ikke garantere at varen blir sendt før om xxx dager. Da hadde kunden fått grei beskjed med en gang og kunne valgt en annen levrandør vist det hastet. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Helt enig med Snekker'n komplett holder aldri hva de lover, de er treige og folka på lageret har ikke peil på hva de driver med, de får tilogmed lov til av HW.no og snikreklamere på forumet her,og jeg husker også en "slikkenorekoppetterryggen" artikkel de hadde her, som hardnakket ble fremsatt av hw.no skulle bare være begynnelsen på reportasjer om konsern som bl.a norkek/komplett, hvor ble det av de andre reportasjene? Til de som sier at det ikke er så nøye om du får pakka tirdag eller fredag; jo, for mitt vedkommende er det jævlig nøye når jeg får pakka, når den blir sendt, hvilke retur-rutiner butikken har og i det hele tatt åssen jeg blir behandla som kunde. 90% av en butikk bør bestå i åssen service de yter ovenfor kundene, til folk som synes komplett er bra nok; ja bra dere ikke har høye krav, til de som foretrekker service og pressisjon; prøv f.eks psdata. Komplett? nei takk, jeg tar det heller stykkevis og delt Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Snekker'n, dette er andre gangen du tar opp samme sak. Holder med gang spør du meg... For min del syns jeg synd på deg. Selv har jeg aldri hatt problemer med komplett. Handlet der nesten 30 ganger og har hatt 3 returer. Lenke til kommentar
joker Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg har også mærket at de 2 siste ordrene fra komplett har vært veldig treige.. Det er synd for ellers har jeg vært meget fornøyd med servicen der. Håpper at de får opp hastigheten igjen.. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg må si at mitt intrykk av snekker'n er at han er en ganske så oppegående person med mye kunnskap om masse. Det virker også som han er en likandes kar, og jeg må ofte si meg enig i mye av det han skriver her på forumet. Jeg har også et inntrykk av at han er istand til å inrømme egne tabber og feil (noe mange er fremmed for). Men han virker også som en veldig kravstor og utålmodig person også, og det virker som om det ikke skal altfor mye til før han blir misfornøyd. Dette kan jo kanskje ha en sammeheng med at han kanskje gir mye selv for å gjøre andre fornøyd og dermed forventer samme innstilling igjen. Jeg er enig i at ikke alt komplett gkør henger på greip. Det er irriterende når ikke ting går så fort som det egentlig bør gjøre. Jeg er ganske utolmodig selv dersom jeg har fått for meg at nå skal ting skje. En gang kjørte jeg 9 mil hver vei til post-sentralen i Bergen for å hente to hovedkort som jeg "måtte" ha før helgen. Her var det posten som tullet i tillegg til Komplett. Noen nevnte at man kanskje kan ringe til Komplett for å gjøre klart at ting haster. Det hjalp ikke meg noe særlig de to gangene jeg hadde hastverk. Ordren stod på plukkliste i nesten 2 dager likevel. Sånt er irriterende ja. Andre ganger har det gått svært raskt. Det kan virke som om wn avart avv Murphy's lov trer inn hver gang ting haster, og gjør at det blir forsinkelser :wink: Likevel mener jeg at man ikke bør skrike sa altfor mye om feil og mangler, for det som mange vil oppfatte som bagateller. En dialog mellom de partene som er involverte kan ofte være mye mer konstruktiv. Hadde vært bra om Komplett kunne lagd en ordning der du kunne velge en slags ekspress behandling av ordren din dersom det haster (eller man bare er generellt utålmodig). En liten ekstra kostnad på denne, og ordrebehandlingen gikk igang med en gang ordren er fullført. Det hadde vært noe det! Mange firma som har slik ordning, så da kunne vel Komplett og andre databutikker ha det også. En slik service syns jeg at vi fortjener. Håper noen fra Komplett.no leser dette, eller at noen tar det opp med dem. Jeg skal sende en mail til dem imorgen iallefall. Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ting tar jo tid. du må jo regne med 2-3 arbeidsdager før du får varen. 4 dager er i lengste laget og 5 dager er for lenge å vente mener jeg. på en uke kan jo prisen på enkelte hardware synke med mange titalls prosent. bestillte ett digital kamera hos mpx i påsken. fikk det etter 2 arbeidsdager! trodde ikke det var mulig å være så kjapp i påsken. det står det respekt av! (hurra for mpx og posten:) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå