Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Full liste over hva jeg trenger til å vannkjøle følgende? (25,000kr budsjett)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det får du på microplex ja både under nipler og overganger

http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,_vann/Nipler.aspx

1/2" til 1/4"

cpu vannblokken og settet kjører på 1/2" mens gpu vannblokken kjører på 1/4"

jeg ser det ligger med overganger til dette og det er fordi alt kjører 1/2" utenom radiatoren da den kjører 1/4"

du trenger vel egentlig ikke ekstra overganger da du kobler fra radiator til skjermkort og derifra bruker overgang videre til cpu og tilbake igjen.. da skulle det holde med det som ligger i settet allerede

men ser at det ikke følger med slangenipler til gpu blokka slik at du må iallefall ha 2 slike for å feste de til gpu blokka for å ta på slangen. du trenger og gjerne litt 1/4" slange

det er litt sånn villedende og rotete men slik er det :p

håper det hjalp iallefall

Lenke til kommentar

for det første så reklamerer jeg ikke så mye for microplex. det er bare det at de er de eneste jeg vet om som har løse deler utvalg i vannkjøling i norge

Med utlandshandel så kommer moms og frakt i tillegg. jeg kjøpte mitt fra tyskland så er absolutt ikke imot det... man kan finne noen ting som er billigere og man kan finne bedre tilbud og slikt. men kvaliteten og ytelsen er omtrent det samme som den pakka som er valgt ut fra microplex. det kan være vanskeligere angående kundeservice og garanti og lignende. men så lenge man får det i norge og det ikke er overpirisa til tusen så er det ingen problemer i å handle fra norge

det var noen få hundrelapper i forskjell i pris fra utlandet og her i norge på det som har blitt lagt ut her i denne tråden

Jeg har ikke tvingt noen eller noe slikt. jeg sier mi mening og andre er hjertelig velkommen til å komme opp med andre forslag så er det trådstarter selv som bestemmer om han vil ta det fra utlandet eller ikke

den avgjørelsen ligger ikke hos meg

Lenke til kommentar

for det første så reklamerer jeg ikke så mye for microplex. det er bare det at de er de eneste jeg vet om som har løse deler utvalg i vannkjøling i norge

Med utlandshandel så kommer moms og frakt i tillegg. jeg kjøpte mitt fra tyskland så er absolutt ikke imot det... man kan finne noen ting som er billigere og man kan finne bedre tilbud og slikt. men kvaliteten og ytelsen er omtrent det samme som den pakka som er valgt ut fra microplex. det kan være vanskeligere angående kundeservice og garanti og lignende. men så lenge man får det i norge og det ikke er overpirisa til tusen så er det ingen problemer i å handle fra norge

det var noen få hundrelapper i forskjell i pris fra utlandet og her i norge på det som har blitt lagt ut her i denne tråden

Jeg har ikke tvingt noen eller noe slikt. jeg sier mi mening og andre er hjertelig velkommen til å komme opp med andre forslag så er det trådstarter selv som bestemmer om han vil ta det fra utlandet eller ikke

den avgjørelsen ligger ikke hos meg

har du skrivekløe for tiden ? 522 innlegg på diskusjon.no sidene fra 1 juni 2010 til nå av totalt 525 og ble medlem en gang i 2009...

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

kjeder meg :p

venter på deler til nye maskinen.

642 inlegg :p

ja det går unna når jeg først setter igang. har vært voldsom aktiv de siste dagene ja men roer seg litt nå npr ting har roa seg litt rundt her i den fysiske verden au ;)

jeg føler jeg må svare folk i de trådene jeg har vært til hjelp iallefall

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DrHawkins, selv har jeg aldri brukt vannkjøling selv, men vurdert det. Og mist sine sett gir lite valuta for pengene synes nå jeg. Og på side to nevner du at det følger med vanntilsetning og blablabla. Altså, 2 liter med ferdigblandet watercooling vann koster 200 eller slikt, så det er virkelig ingen god kjøpsgrunn. Ville valgt noe av det custom som Wikipedersen anbefaler. Grunnen; fordi etter hva jeg har sett når jeg så litt på vannkjøling: Mist sine ferdigsett sender med pumper som har lite trykkraft(bar), og ellers ingen knall komponenter. :)

PS: Dette innlegget er lagt til for innlegg fram til side 2.

Lenke til kommentar

jeg sier at det står ingen rød skrift på det sette hvor det står at det ikke følger med vanntilsettning og slikt men det står heller ikke i innholdet at det følger med så vet ikke om det følger emd elelr ikke men kan jo tyde på det siden det ikke er noe rød skrift på det settet slik som de andre settene

mist sine sett er noen av de beste du kan få tak i.

apogee xt vannblokken er den beste blokken den dag i dag viser tester og grafer. det kan du sjekke ut ved å google på det... selv om den ikke pumper mest vann i sekundet så betyr ikke det at den er dårlig. den kjøler bedre enn noe annet på markedet.

du bør gjøre mer research og se på mer tester og forums og bruke google mer nyttig før du kjøper vannkjøling.

det aller beste er eksternt so jeg har garantert nevnt i denne tråden som for eksempel aquaduct 720 xt mark III.

det er ingen interne sett som kjøler like bra som noe slikt noe men trådstarter ønsker internt og absolutt ikke eksternt så da er de settene egentlig den beste veien å gå.

de settene er custom sett bare butikken selv har satt sammen de produktene til ei pakke for å gjøre det lettere for kundene samt kunne tilby billigere pris på det (pakke pris)

som sagt: research mer

Lenke til kommentar

jeg sier at det står ingen rød skrift på det sette hvor det står at det ikke følger med vanntilsettning og slikt men det står heller ikke i innholdet at det følger med så vet ikke om det følger emd elelr ikke men kan jo tyde på det siden det ikke er noe rød skrift på det settet slik som de andre settene

mist sine sett er noen av de beste du kan få tak i.

apogee xt vannblokken er den beste blokken den dag i dag viser tester og grafer. det kan du sjekke ut ved å google på det... selv om den ikke pumper mest vann i sekundet så betyr ikke det at den er dårlig. den kjøler bedre enn noe annet på markedet.

du bør gjøre mer research og se på mer tester og forums og bruke google mer nyttig før du kjøper vannkjøling.

det aller beste er eksternt so jeg har garantert nevnt i denne tråden som for eksempel aquaduct 720 xt mark III.

det er ingen interne sett som kjøler like bra som noe slikt noe men trådstarter ønsker internt og absolutt ikke eksternt så da er de settene egentlig den beste veien å gå.

de settene er custom sett bare butikken selv har satt sammen de produktene til ei pakke for å gjøre det lettere for kundene samt kunne tilby billigere pris på det (pakke pris)

som sagt: research mer

tja minst 2 cpu blokker som er bedre enn swiftech apogee XT kjøleren :p

Ingen komplette sett er bedre enn det du setter sammen selv på øverste hylle ;)

aquaduct 720 xt mark III - mange styrer unna denne fordi vann er i kontakt med aluminium = risiko for korrosjon galvanisk reaksjon melloom aluminium og kobber.

Slutt å feilinformer folk drhawkins ;)

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

aquaduct bruker ikke kobber da de bruker kun det beste kvalitets materiale til å lage slike ting... de bruker materialer som er sikret mot korrusjon...

mist settene ER custom deler satt sammen fra øverste hylle

Dette settet er for deg som skal ha temperaturen ned så langt som mulig. Alle komponenter kommer fra "øverste hylle" og har høy kvalitet.

kommer fra øverste hylle..

de har satt sammen delene for deg slik at du skal få det beste

og per i dag er det ingen blokker som slår apogee xt... den blir slått på antall liter per minutt/time (flow) men ikke på selve temps

Lenke til kommentar

aquaduct bruker ikke kobber da de bruker kun det beste kvalitets materiale til å lage slike ting... de bruker materialer som er sikret mot korrusjon...

mist settene ER custom deler satt sammen fra øverste hylle

Dette settet er for deg som skal ha temperaturen ned så langt som mulig. Alle komponenter kommer fra "øverste hylle" og har høy kvalitet.

kommer fra øverste hylle..

de har satt sammen delene for deg slik at du skal få det beste

og per i dag er det ingen blokker som slår apogee xt... den blir slått på antall liter per minutt/time (flow) men ikke på selve temps

Må du vri og vende på alt ? Altså greia med aquaduct... den inneholder aluminium... det er du enig i... hva slags materialer er det i vannblokker ? ;) Er du sikker på at du vet hva slags materialer som er brukt i radiatorene på aquaduct ?

Har sett flere tester der XT både flow og temps er slått

Lenke til kommentar
The mechanics of the pump was switched over completely in comparison with the Mark II generation. One of the best available ceramics the storage is not carried out into synthetic material any more but in an extremely high-quality in-house development from zirconium dioxide - at all. Moreover, all mobile parts were decoupled by mounting in rubber bushes. The result is a highly efficient and most extreme quiet pump with an almost unrestricted durability.

The inner construction of Mark III-Generation was also revised. The optimized floor plate simplifies ventilating the pump and offers a better decoupling at the same time. A new piping inside guarantees an increased flow. The rear ventilators were obstructed stream of air optimized. Moreover, the flow-rate measurement was integrated directly into the floor plate. This makes the ventilation of the sensor easier and minimises this hardly audible noise of the sensor.

http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?language=en&products_id=2185

det eneste som er aluminium er knotten til å stille på displayet med...

ellers er det topp materialer som er perfekt egnet til vann og kjøling

pumpa kan pumpe fra 170 liter til 400 liter i timen tror jeg det var (husker ikke nøyaktig tall)

gjør litt mer research før du gnåler

har ikke sett en eneste test der apogee XT er slått på temps av nyeste datoer

gjerne kom med links

Lenke til kommentar
The mechanics of the pump was switched over completely in comparison with the Mark II generation. One of the best available ceramics the storage is not carried out into synthetic material any more but in an extremely high-quality in-house development from zirconium dioxide - at all. Moreover, all mobile parts were decoupled by mounting in rubber bushes. The result is a highly efficient and most extreme quiet pump with an almost unrestricted durability.

The inner construction of Mark III-Generation was also revised. The optimized floor plate simplifies ventilating the pump and offers a better decoupling at the same time. A new piping inside guarantees an increased flow. The rear ventilators were obstructed stream of air optimized. Moreover, the flow-rate measurement was integrated directly into the floor plate. This makes the ventilation of the sensor easier and minimises this hardly audible noise of the sensor.

http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?language=en&products_id=2185

det eneste som er aluminium er knotten til å stille på displayet med...

ellers er det topp materialer som er perfekt egnet til vann og kjøling

pumpa kan pumpe fra 170 liter til 400 liter i timen tror jeg det var (husker ikke nøyaktig tall)

gjør litt mer research før du gnåler

har ikke sett en eneste test der apogee XT er slått på temps av nyeste datoer

gjerne kom med links

Øh hva slags 'vanntank' er det på den saken ? ;) det er nemlig aluminiums greia på sidene som er vanntank ;)

Aquaduct_34.jpg

:thumbdown:

http://www.skinneelabs.com/koolance-cpu-360.html?page=4

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

http://www.virtual-hideout.net/reviews/Aquacomputer_Aquaduct_360XT/index.shtml

specs

http://www.pcper.com/article.php?aid=554

innmaten

http://www.nokytech.net/images/news/aquacomputer/11214_3.jpg

Tanken

http://www.aqua-computer.de/images/products/aquaduct/ad_360_XT_7_800.jpg

Tanken

Her kan du selv se at tanken ligger i toppen. ikke i sidene... de bildet du har er av 360 mark II og ikke av mark III....

der ser du au specs at det eneste som er aluminium er sidene som brukes kun til passiv kjøling (vann er ikke i kontakt med de)

Jeg har en hjemme så jeg vet veldig godt at vanntanken er der på toppen og ikke i sidene slik du viser frem. tanken er ikke av aluminium.

Kun sidene og knotten til displayet, som i det hele tatt ikke er i kontakt med vannet

RESEARCH

The Aquaduct 360 XT was tested on a red-hot, dual-core Presler 955 CPU and NVIDIA 8800 GTX video card under four different sets of conditions (fan speeds). The Aquaduct 360 XT lowered full load CPU temperatures by almost 27°C with all three fans running at 1,200 rpm and by 24°C with the fans set to a very quiet 600 rpm. Overall, the Aquaduct 360 XT delivered excellent performance with minimal noise thanks to the ability to tweak all the various cooling parameters from within the Aquasuite program. The Aqua Computer Aquaduct 360 XT proved to be an excellent water cooling solution capable of handling the latest CPUs and video cards. And the advanced Aquaero controller and Aquasuite software places the Aquaduct 360 XT in a class of its own.

The Aquaduct 360 XT along with all of Aqua Computer’s other fine products are available from our friends at SharkaComputers.com.

Review

The aquaduct 720 XT mark III ceramic is a cooling solution without compromises. A maximum heat dissipation capability of 1400 Watts can be acheived with this outstanding piece of cooling technology.

The main goals during development were a unique design and a new benchmark in cooling performance and silent operation. These goals were all achieved and combined in the aquaduct. It also is incredibly easy to control, safe to operate and extremely compact.

Lenke til kommentar

http://www.virtual-hideout.net/reviews/Aquacomputer_Aquaduct_360XT/index.shtml

specs

http://www.pcper.com/article.php?aid=554

innmaten

http://www.nokytech.net/images/news/aquacomputer/11214_3.jpg

Tanken

http://www.aqua-computer.de/images/products/aquaduct/ad_360_XT_7_800.jpg

Tanken

Her kan du selv se at tanken ligger i toppen. ikke i sidene... de bildet du har er av 360 mark II og ikke av mark III....

der ser du au specs at det eneste som er aluminium er sidene som brukes kun til passiv kjøling (vann er ikke i kontakt med de)

Jeg har en hjemme så jeg vet veldig godt at vanntanken er der på toppen og ikke i sidene slik du viser frem. tanken er ikke av aluminium.

Kun sidene og knotten til displayet, som i det hele tatt ikke er i kontakt med vannet

RESEARCH

The Aquaduct 360 XT was tested on a red-hot, dual-core Presler 955 CPU and NVIDIA 8800 GTX video card under four different sets of conditions (fan speeds). The Aquaduct 360 XT lowered full load CPU temperatures by almost 27°C with all three fans running at 1,200 rpm and by 24°C with the fans set to a very quiet 600 rpm. Overall, the Aquaduct 360 XT delivered excellent performance with minimal noise thanks to the ability to tweak all the various cooling parameters from within the Aquasuite program. The Aqua Computer Aquaduct 360 XT proved to be an excellent water cooling solution capable of handling the latest CPUs and video cards. And the advanced Aquaero controller and Aquasuite software places the Aquaduct 360 XT in a class of its own.

The Aquaduct 360 XT along with all of Aqua Computer’s other fine products are available from our friends at SharkaComputers.com.

Review

The aquaduct 720 XT mark III ceramic is a cooling solution without compromises. A maximum heat dissipation capability of 1400 Watts can be acheived with this outstanding piece of cooling technology.

The main goals during development were a unique design and a new benchmark in cooling performance and silent operation. These goals were all achieved and combined in the aquaduct. It also is incredibly easy to control, safe to operate and extremely compact.

Skru opp din egen å se at aluprofilen på siden faktisk ER vanntank. det du snakker om i toppen er KUN vannkanal!

sjekk bilde selv fra en av linkene du oppga ;)

29-Bottom-inside.jpg

sjekk der jeg har satt en rød sirkel!

post-57231-1277134009,045_thumb.jpg

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Hadde det vært mulig om dere ikke brukte tråden min til den diskusjonen her? Vi har tross alt den kalde kafeen.

Beklager må bare sette drhawkins på plass :p Han kommer med feil fakta har ikke peiling på hva han snakker om så det så... du må lytte til de som har erfaring og det har du sannelig gjort til slutt +1 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...