Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc vil ikke "fyre"

Anbefalte innlegg

Hei.

Har slitt med et seriøst problem en stund nå, men har den siste uklen blitt så alvorlig at jeg ikke lenger får brukt min kjære pc.

Hendelsesforløp:

for noen uker siden fikk eg en feilmelding når jeg startet maskinen somm jeg googlet meg frem til at var ødelagt RAM-brikke. Jeg bestilte ny (identisk til de som satt i) fra komplett, gikk til og med igjennom bryet med å bekrefte at det var riktig ram ved å spørre serviceavddelingen på komplett.

Jeg satte in rammen, formaterte maskinen og alt fungerte fint...helt til jeg skulle spille Call of duty MW2, maskinen føys etter noen minutters spill hver gang jeg skulle spille.

jeg prøvde å kjøre maskinen på 1GB ram (i XP home edition 32bit) for å se om det kunne være noe galt med portene til rammen, men det løste ingen ting.

Så prøvde jeg et annet identisk skjermkort jeg hadde liggende (geforce 8800GTX) som skal virke, for å se om jeg fikk god respons av det, men NEI!

etter at jeg fikk opp pc'n etter første ramkrasj har jeg måttet trykke på restart knappen op til flere ganger før den vil inn i bios og starte å boote OS, noe som kankjse har gjort skade på maskinen?

nå helper det ikke hvor mange ganger jeg trykker på restart-knappen, den vil ikke starte. Får ikke opp bios-skjermen eller noe, alt er svart og skjermen står på stby.

Hører at vifter går og prosessor knitrer og går, men det blir stille etter en liten stund.

Håper noen kan hjelpe meg med dette. vidunderet er ikke mer enn 3 år og har fått godt vedlikehold med gevlig rensing av støv etc... har lite lyst til å kjøpe ny pc, siden det fort blir dyrt (er kresen).

Mvh.

unsvein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husker ikke navn, men er en 650W psu...hvis det er til noen som helst hjelp :S

er for øyeblikket ikke i nærheten av pc'n, men hvis merke er vesentlig kan jeg skaffe dette.

Merk:

har også sugd ut støv av psu ved jevne mellomrom for å ungå "tetting"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...