sven79 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Har Adobe Photoshop CS3. Programmet vil ikke åpne RAW filene fra mitt nye Canon 7D. Får til å konvertere filene til DNG filer, og så jobbe med de i CS3. Mister jeg mye informasjon i konverteringen? Konverterer til versjon 4.5... edit: Så at det kom en trykkleif i overskriften, og det får jeg ikke gjort noe med... Endret 8. juni 2010 av sventommy Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hvorfor ikke bruke den utmerkede RAW-fil konverteren som medfølger Canon. (DPP, Digital Photo Professional). Den synes jeg er glimrende. Trenger jeg det, drar jeg bildene en liten omgang i PS 7 etterpå. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Nei, det skal ikkje gå tapt noko informasjon når du konverterer til DNG. edit: Så at det kom en trykkleif i overskriften, og det får jeg ikke gjort noe med... Jo det får du, når du redigerer innlegget kan du òg endre emnetittelen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det skal i teorien gå fint å konvertere til DNG og bruke DNG filen i eldre programmer. Men min erfaring er at det ikke alltid stemmer. Jeg foreslår at du laster ned en trial av CS5 og sammenligner. Lenke til kommentar
sven79 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Godt tips! - takk for hjelp! Lenke til kommentar
sven79 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Hvorfor ikke bruke den utmerkede RAW-fil konverteren som medfølger Canon. Det skal jeg prøve ut!! - Noen som kan spesifisere hovedforskjellene ved bruk av Canon sin RAW-konverter og Adobe sin? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du må trolig laste ned og installere siste versjon av ACR (Adobe Camera Raw), siden Canon 7D ble lansert senere enn Photoshop CS3 http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=windows Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Du må trolig laste ned og installere siste versjon av ACR (Adobe Camera Raw), siden Canon 7D ble lansert senere enn Photoshop CS3 http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=windows Problemet er vel at den nyeste versjon av ACR som CS3 støtter er 4.x (hvis jeg husker rett). Og den støtter ikke 7D. ACR 5.x er for CS4 og ACR 6.x er for CS5. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Bør jeg laste ned siste versjon av Adobe Camera Raw(6.1) med 50D? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Bør jeg laste ned siste versjon av Adobe Camera Raw(6.1) med 50D? Kun hvis du har CS5 eller Elements 8. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Bør jeg laste ned siste versjon av Adobe Camera Raw(6.1) med 50D? Kun hvis du har CS5 eller Elements 8. Ok. Jeg har CR2 filer som jeg ønsker å redigere i CS3, men er uskikker på hvilken versjon jeg kan bruke eller installere CD'n som fulgte med kamera? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Jeg har CR2 filer som jeg ønsker å redigere i CS3, men er uskikker på hvilken versjon jeg kan bruke eller installere CD'n som fulgte med kamera? Tom svarte delvis på det litt lenger oppe i tråden. Du må laste ned siste versjon av ACR for CS3 fra Adobe, støtter den 50D kan du åpne filene direkte, hvis ikke må du enten konvertere dem med Canon DPP til for eksempel 16 bits TIF og åpne de konverterte filene i CS3 eller konvertere CR2-filen til DNG med en DNG-konvert som du kan laste ned fra Adobe (gratis, bruk siste versjon). CS3 kan da åpne DNG-versjonen av filene direkte. Edit: Ser ut som du er heldig, sjekket og ACR 4.6 for CS3 støtter 50D direkte. http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4040 Endret 13. juni 2010 av seriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå