Gå til innhold

[Løst] Førstegangsbygging av stasjonær PC - 18000 kr

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt over å bygge min egen pc over i lang tid nå og nå har jeg bestemt meg for å gjøre det! Jeg har laget en "handleliste" hos komplett og jeg synst den ble ganske bra men likevell høy pris. Budsjette mitt ligger vel på omkring 10000-15000 kr. Pc'en skal jeg generelt bruke til gaming, kode websider og vanlige daglige sosiale ting. Derfor vil jeg at dere på forumet her, skal gi meg litt tips og råd om hvordan jeg kan få senket prisen på den. =]

Noe jeg har tenkt over :

CPU: Her gikk jeg ganske mye fram og tilbake. Jeg var ganske usikker på om jeg ville ha i5 eller i7 for jeg ville ha en god og rask prosessor til en lav pris. Jeg leste litt rundt på nettet og tilslutt ble det i5-750, i7-930 og i7-860. Jeg klarte ikke å velge meg der heller så jeg bare "elle mellet" meg fram til prosessoren.

PSU: Her er jeg forsatt litt usikker på om hvor mye jeg trenger. Jeg hadde først Corsair Hx 1000kW, men så bytta jeg til 750 fordi den hadde litt mindre pris og virket ganske fornuftig.

Kabinett:Her tenkte jeg at jeg ville ha noe som er stort, kult og veldig romslig. Derfor endte jeg opp med Corsair Obsidian 800D. Men jeg er forsatt litt usikker på om det er nok kjøling i kabinettet. For jeg vil ikke ha en pc som støyer og blir overopphetet veldig fort.

Skjermkortet:Her valgte jeg 5870 først, men like etterpå såg jeg at 5770 var til 1GB mindre minne, men likevell til en mye mindre pris. Jeg har 1 5770 nå, så kan det hende at jeg kjøper meg en til om jeg har behov for det!

Her er handlelisten min :

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=790352&su=FF3CBA0F-B756-4FE6-BA03-E8AD5AEECBB6

Alt jeg trenger nå, er dere's tips og anbefalinger. =]

På forhånd, takk for all hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har tatt en titt på oppsettet ditt, og mener at du i et så stort budsjett bør få plass til i hvertfall en 5870.

Ikke noe slem kritikk eller noe, men den PC'en du har satt opp kan lett bli slått i gaming av f. eks. denne PC'en til ca. halve prisen.

Multitasking er jo selvfølgelig noe annet, men en mer prisverdig PC kan nok lett oppnås med det budsjettet du har. Orker dessverre ikke å lage noen liste (den andre er min ), så du får nok snakke med noen som er litt snillere :p

Håper dette blir sett på som konstruktiv kritikk :D

Lenke til kommentar

Njaa, jeg har også tenkt litt over det selv. Jeg har ikke akkurat tenkt å bestille alle delene fra komplett, men det var bare et eksempel på hva jeg har tenkt å ha i den. Budsjettet mitt er ganske høyt ja, men forhåpentligvis er alt verdt det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...