ZeroMaster Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hei! Vurderer veldig seriøst nå å kjøpe meg et digitalkamera til somemren. Og vil helst nå kjøpe meg et så snart som mulig. Leste derfor en del tester på hos DigIt og Akamera, som virker svært seriøse, og begge har kommet med forholdsvis "kraftig" kritikk av Blitz som er svak og som gir røde øyne. Men også av Zoomen. Dette er noe som har medført at jeg ikke har kjøpt noe kamera ennå. Jeg vil ha dette i et kamera: En meget god blitz som fungerer Ikke gir så altfor ofte røde øyne (mindre jo bedre...) Foretrekksvis en trinnløs blitz Lite kamera (slik som Ixus 400 eller Casio EZ-Z3!!!) 4 mp Compact Flash (Pga. store størrelser minnekort mm) Lite bildestøy og svært gode bilder Derfor er Ixus 400 et mulig alternativ da det er lite, har 4mp, svært gode bildeegenskaper, cf kort, lite bildestøy. Derimot har jeg hørt om kritikk av Zoomen, blitzen og gir en mengde røde øyne.. Vær så snill... er det noen her som kan utdype litt mer om dette kameraet for meg??? ZeroMaster Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Røde øyne er uansett ganske enkelt å fikse opp i, etter at bildet er lastet inn på pc. Her og her er det skrevet litt om hvordan røde øyne kan fjernes, & litt om hvorfor de kommer. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 heisann, har hatt ixus 400 en stund nå og kan si meg enig i at kamera sliter med røde øyne. Selv med anti rød øyne funksjonen i bruk gir kamera røde øyne i fleng og er i grunn ganske plagsomt synes jeg. Kamera har også hatt en tendens til å slite med å fokusere ellerno. Tar hvertfall av og til lang tid fra du begynner å trykke ned knappen til bildet er tatt. Dette er i mørke rom hvor den skal bruke blitz så det er jo også mulig at det er dette som gjør det. Har hvertfall hendt at jeg har måttet trykke flere ganger før den finner ut den skal ta bildet. En annen ting er batteriet. Batteriet holdt for meg akkurat til å fylle et 256mb kort og overføre disse til PC. Det var da tatt 174 bilder med LCD på og blandet bruk av blitz. Zoomen har jeg igrunn ikke noe å utsette på den er på 3x og ferdig med det. Klart jeg skulle gjerne hatt mere optisk zoom men det lar seg vel ikke gjøre enda... :wink: hvertfall ikke med den størrelsen det er på kamera. Ellers vil jeg si jeg er veldig fornøyd med kameraet. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 en ting til jeg glemte å nevne som jeg er veldig fornøyd med er at ixus 400 har en autoroterfunksjon av bildet. Det vil si at om du har skrudd det på så merker kamera hvilken vei som er opp på bildet og roterer det for deg. Vet ikke helt hvor vanlig dette er på andre kameraer. Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Har hatt ixus et par måneder nå og er veldig fornøyd, røde øyne blir det jo noen ganger, men det er veldig enkelt å fikse på pc :smile: . Autofokusen er noen ganger litt treg, men absolutt ikke plagsomt. Er mektig imponert over makro, 5cm er nærme, bildekvaliteten er også meget bra, størrelsen på kameraet gjør at man tar det med. Anbefaler absolutt kameraet. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå