Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet opp i norsk til muntlig eksamen og fikk tema kjærlighet. Jeg har noen spørsmål om kjærlighet jeg gjerne vil ha svar på.

Hva er kjærlighet?

Hvor mange typer kjærlighet finnes det? Tenker på gutt/jente, venner, familie osv.

Hvordan merkes kjærlighet?

Hvordan kan andre "se" kjærlighet? Hvis noen har litt følelser får hverandre, hvordan kan andre personer "se" at dem har fælelser for hverandre?

Kom gjerne med flere ting om kjærlighet.

PS. usikker på om denne tråden skal stå under leksehjelp, flytt bare moderatorer hvis den er postet feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg skal snakke om kjærlighet i littaratur og, men i innledningen skal jeg forklare begrepet kjærlighet og de forskjellige typene kjærlighet.

Med det kan jeg vise til innledningen når jeg tar fram kjærlighetene i teksten.

Lenke til kommentar

Egentlig så vet jeg ikke, har ikke helt vært borti ekte kjærlighet enda. Og det spørs jo kanskje litt på hvor lenge folk har vært sammen og blabla. Kjærlighet kan være så mangt, på en måte.

Fin quote:

'being in love is knowing you can live without the person, just not wanting to.'

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

tiss mot tiss

Flott at du deler med oss, det går helt fint at du har falt innom kategorien homofili. Ingen dømmer deg for det!

Edit: Kjærlighet er en følelse :D:love:

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du vet den følesen du får når du er med en spesiell kvinne? Ånei? Tenk etter.. TENK.. En gang til.

Der ja... Det er kjærlighet.

E det :O Så du mener smaken av Roasbeef er kjærlighet :dribble::love:

Lenke til kommentar
Gjest Feragen

Kjærlighet kan egentlig være mye, men som regel så defineres det som den følelsen du har for noen du liker kjempe godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du vet den følesen du får når du er med en spesiell kvinne? Ånei? Tenk etter.. TENK.. En gang til.

Kvinne? Er ikkje du 15 år ;)?

Kan være ferdig utviklet i 15-16 års alderen. Du som gikk på en smell der.

Lenke til kommentar

Kvinne? Er ikkje du 15 år ;)?

Jeg er 15, og du vil frem til? Ok samme det. Den følesen man får når man spiser en stor dryppende melksjoklade mens du slikker deg på fingrene.. Altså..

Lenke til kommentar

Du må jo da dra med nasjonalsosialismen da. Dette fordi nasjonalsosialismen var en tid da Norge hadde kjærlighet til landet og begynte med dikt,eventyr, sanger osv om Norge.

Det er omkring alt jeg har fått med meg dette skoleåret i norsk! :blush:

Lenke til kommentar

Kan noen svare på spørsmålet:

Hvordan kan andre "se" kjærlighet? Hvis noen har litt følelser får hverandre, hvordan kan andre personer "se" at dem har fælelser for hverandre?

Har liksom ikke forstått helt hvordan noen skjønner det når noen har noe på gang.

Lenke til kommentar

Jeg er 15, og du vil frem til? Ok samme det. Den følesen man får når man spiser en stor dryppende melksjoklade mens du slikker deg på fingrene.. Altså..

Ville berre fram til at det ikkje er vanleg for ein 15-åring å snakke om 'kvinner', noko som generelt referar til fullt kjønnsmodne og gjerne litt eldre hokjønn. Ikkje noko vondt meint ;).

Kan noen svare på spørsmålet:

Har liksom ikke forstått helt hvordan noen skjønner det når noen har noe på gang.

Fordi kroppsspråket endrar seg. Ta deg ein tur på byen og sjå på par.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...