Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

10 klasse, muntlig eksamen, naturfag, tema Natur.

Anbefalte innlegg

Hei, kom opp i Naturfag i muntlig eksamen, trakk temaet Natur. Synes dette er litt vanskelig, for det er jo et ganske bredt fagomeråde. Så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal snakke om. Hadde vært flott om noen kunne kommet med noen tips. Skal ha den på torsdag. Den må inneholde, fysikk, kjemi og biologi. Tenkte hvertfall at jeg skal snakke litt om fotosyntesen, vannetskretsløp og Evolusjons teorien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe meg? Er så typisk meg at alt skal gå til helvette når det virkelig teller. Hadde prøvemuntlig forige uke og da fikk jeg sterk 5'er. Det var da om vann. Hadde jeg bare trekket den lappen vedsidna den jeg trakk i dag hadde jeg fått vann igjen og kunne brukt den presentasjonen jeg alrede hadde og kanskje utvidda den litt. Tror jeg gir opp. Kunne godt ha presisert temaet litt mer enn bare natur.

Lenke til kommentar

Jeg ville droppet Evolusjonsteorien.

Hold deg til fotosyntesen, vannet's kretsløp og si gjerne noe om økosystemer.

Føler du at det blir litt for lite, kan du evt vikle det litt opp mot forurensing av naturen og hvordan det påvirker naturen rundt oss. Vær litt forsiktig med å være for bastant i forhold til CO2 og global oppvarming, da ikke alle er like enige om hvor mye av dette som er menneskeskapt. Du kan jo kjøre hardt på oljeforurensing, og kjøre på med det som skjer på Østkysten av USA akkurat nå.

Bruk det du kan av det du hadde forrige gang. Dette fikser du lett. :)

Hilsen en tidligere naturfaglærer. ;)

Hva kan man si at naturen er bygd opp av? Molekyler og atomer?

Alt er bygd opp av atomer, så der er du ganske safe. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen. Begynner å gå bra nå. Jeg har med fotosyntesen, naturligutvalg og vannetskretsløp. Så jeg har jo dekt kjemi og biologi. Nami læreren min sa at jeg kunne ha med hydrokarboner i fysikk delen, men hva har hydrokarboner med Natur og gjøre?

Det er et godt spørsmål. Kanskje ta med hvor olje kommer fra og hvordan den blir slik (trykk, temperatur osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...