WheelMan Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ja. PSU'en min døde for en tid siden. Og det tok meg 5 dager for å få ny... Tenk da. Om jeg den dagen den døde bare kunne forlatt leiligheten i en liten time og komme hjem med ny PSU. Eller bare stukket hodet utenfor døra og spurt en random om han gadd å fikse den mot en hamburger. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ja. PSU'en min døde for en tid siden. Og det tok meg 5 dager for å få ny... Tenk da. Om jeg den dagen den døde bare kunne forlatt leiligheten i en liten time og komme hjem med ny PSU. Eller bare stukket hodet utenfor døra og spurt en random om han gadd å fikse den mot en hamburger. Or dat... Eventuelt selge babysøstra mi for en ny pc. Alt er mulig. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ooooh crap! Kvifor kan ikkje Noreg ha slike kjøpesenter også? Her eg bur har vi fire matbutikkar, Rema, Bunnpris, Kiwi og Coop Prix, vi har tre bensinstasjonar og sikkert seks-sju klesbutikkar. Dette er ei bygd med rundt 4000 innbyggjarar. Kva om berre éin av desse butikkane vart bytta ut med ei slik elektronikksjappe? Det ville vore såå digg! Mmm, ønsketenking Lenke til kommentar
pululf Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Åherre... Det er er paradis for meg. Aldri mer ELFA når jeg skal ha smådeler! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har vært på shopping både i Bangkok og Singapore, akkurat samme greia. Det er bare helt rått Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg digger slike asiatiske marked, selv om man ofte kan finne akkurat de samme dingsene på eBay til lavere pris. Men det meste kan prutes på... :-) Var i Hong Kong i fjor, og kjede-butikkene som Fortress og Broadway har omtrent samme produkter og priser som Elkjøp og Expert(minus reklamasjonsretten), men det kan være greit å gå dit først for å sjekke priser og utvalg så man vet hva man kan prute på i de mindre butikkene. Flere kjøpesenter fulle av elektonikk/gadgets/data/fotobutikker rundt Mong Kok (ved Sai Yeung Choi street) der man kan gå rundt i timevis (og hvis man har med kjæreste som ikke er like gadget-fiksert kan hun gå rundt i Ladies Market et kvartal unna.... ;-) ) (Obs: På ladies market er det ting FOR damer som er til salgs, som klær, sko, håndvesker osv. Rundt f.eks. Sham Shui Po er det både elektronikk og den andre typen ladies market... ) Endret 8. juni 2010 av asdfteam Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Var i Hong Kong i fjor, og kjede-butikkene som Fortress og Broadway har omtrent samme produkter og priser som Elkjøp og Expert(minus reklamasjonsretten), men det kan være greit å gå dit først for å sjekke priser og utvalg så man vet hva man kan prute på i de mindre butikkene. Flere kjøpesenter fulle av elektonikk/gadgets/data/fotobutikker rundt Mong Kok (ved Sai Yeung Choi street) der man kan gå rundt i timevis (og hvis man har med kjæreste som ikke er like gadget-fiksert kan hun gå rundt i Ladies Market et kvartal unna.... ;-) ) (Obs: På ladies market er det ting FOR damer som er til salgs, som klær, sko, håndvesker osv. Rundt f.eks. Sham Shui Po er det både elektronikk og den andre typen ladies market... ) Man skal ikke glemme å nevne at i HK (Hong Kong, ikke Hovedkort), om man handler på Fortress og Broadway og de andre store som pryder alle deler av HK så får man med masse ekstra utstyr. Jeg kjøpe et digikamera av typen Olympus tough (1-2000 spenn+/-) og fikk med ekstra batteri, bæretaske til kameraet, minnekort (er ikke sikker på om det er standard at det følger med alle kameraer) og kamerastand. Det er kult det! Men jeg synes ikke MK (Mong Kok) sine data kjøpesentre er geek nok. Jeg foretrekker Golden Computer Centre v/ Sham Shui Po. Er åpnet en ny en for noen år siden som visstnok heter Super Golden Computer Centre hvis jeg ikke husker feil. (PS! Sham Shui Po er også kjent som Red Light District, så man skal ikke si det altfor høyt i HK at der koser man seg). Rettelse: Ladies market selger de andre ting som også selges. Pynte ting og den slags, leker for barn, også gutteklær har innvadert denne scenen. Men jeg anbefaler sterkt å IKKE handle på disse plassene ettersom kvaliteten er noe dritt. Er bruk og kast klær. Fargen viskes av ved et par vask. Vesker derimot er jo greit, så lenge man ikke vasker dem. Dårlig materiale, men holder seg fint så lenge man behandler dem fint. Ellers, HK har sine data mekka. Der er det en fryd å handle! Endret 10. juni 2010 av nadezico Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hm kanskje dra ned å hente seg dame og en 980x attåt Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Men med tanke på det raske prisfallet på en del varer, må da disse butikkene ha problemer med å få ned liggetiden nok? Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Mortis; Det er en stor mye at norge er dyrt på elektronikk.. vi er faktisk blandt de billigere landene i verden når det kommer til slikt Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det kommer an på hva man ser etter. Bla. hos Dealextreme finner man mye til en brøkdel av prisen det koster i Norge, men det er også mye man finner der som er ca like dyrt som i landet vårt. Lenke til kommentar
dagtveit Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Kluet der nede er at de er så ekstremt mange, at selv den mest ekstremt rare butikken alltid vil ha noen kunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå