GT-R Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Fikk vite at jeg kom opp i Naturfag til Muntlig eksamen med tema "Energi". Det var et av de værste av fagene je kunne komme opp i. Naturfag for meg er rene HELVETE!. Så vær så snill å hjelp meg!! Endret 8. juni 2010 av GT-R Lenke til kommentar
Beggar Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Godt tips, bruk boka! Slå opp på kompetanse målene og se hva som du egentlig skal kunne og så leser du! Noter mye underveise slik at det skal feste seg. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Skjerp deg! nåturfag er jo konge! Lenke til kommentar
GT-R Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Fiskebollebiff: Kanskje det er konge for deg, men ikke for meg Endret 8. juni 2010 av GT-R 1 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Først kan du fjerne unødvendig bruk av capslock i tittelen. Det gjør at folk nødvendigvis ikke hjelpe deg på grunn av holdningen. Som Beggar sier er det lurt og kunne kompetansemålene når du skal studere mot en muntlig naturfag eksamen. Siden du har om Energi bør du har kunnskap innen miljøvennlig og fossilt brennstoff som trulig er stor del av tema Energi. No er det svært lenge siden jeg har hatt naturfag men tru dette skal hjelpe deg på veg. Endret 8. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Synnesara Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Fikk vite at jeg kom opp i Naturfag til Muntlig eksamen med tema "Energi". Det var et av de værste av fagene je kunne komme opp i. Naturfag for meg er rene HELVETE!. Så vær så snill å hjelp meg!! Jeg fikk også greie på at jeg skal opp i naturfag i dag, også i emne Energi. Det er absolutt ett av de fagene jeg misliker mest, så jeg var ikke akkurat så veldig happy jeg heller. Det viktigste er å komme over det, og innse at det ikke er noe å gjøre med, sette seg ned og jobbe slik du jobber best. Med eller uten andre, med eller uten musikk osv. Det viktigste er at du jobber på en effektiv måte for din egen del. Det jeg velger å ha med i presentasjonen min er: Energiformer, arbeid og varme, energioverganger, kraft og energikilder. Husk å være høflig mot sensoren, og ha på deg ordentlige klær, for all del ikke joggebukse eller hullete slitte klær!! Lykke til, du er ikke den eneste som sliter, og hvis det blir for deprimerende, så kan du jo bare tenke på at dette er det siste du har igjen å gjøre før ferien Endret 8. juni 2010 av Synnesara Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Husk å nevne masse(kg) og tyngd(N), kinetisk energi, potensiell energi, formlar, Gravitasjon, G-krefter og Kj, watt, hestekrefter og diverse, gå gjerne over på Energi-kilder som fornybar energi og fossil energi for å vise sensor at du har evner innen samfunnskunnskap også. Hadde tema Energi og Krefter, dro i havn topp-karakter, og vil tro at grunnen til det var at vi(klasseroms-modell) holdt flyten og ikkje lot sensor komme til, og eventuelt blei det samtale istedenfor utspørring. Lenke til kommentar
GT-R Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Det som er det største problemet er at jeg ikke klarer å skrive noe, klarer ikke å lage powerpoint presentasjon. Får bare det ikke til. Er det noen som har en presentasjon med emnet energi som gjerne vil dele den med meg ? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Beklage med det arbeidet er ditt. Du har fått gode hint og du treng på ingen måte og lage en powerpoint presentasjon. Siden det er muntlig er et par stikkord på arket mer en nokk for aktivere hjernen til og huske innhold om respektive ordet på stikkords arket. Har du ord som du ofte glømme så får du skrive dem ned. Du kan heller ikke skrive ned alt som står i boken da dette vil bli svært dårlig vist du leser rett opp fra arket. Du får ha vertfall lykke til. Lenke til kommentar
Synnesara Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det som er det største problemet er at jeg ikke klarer å skrive noe, klarer ikke å lage powerpoint presentasjon. Får bare det ikke til. Er det noen som har en presentasjon med emnet energi som gjerne vil dele den med meg ? Du skal kunne klare å lage en enkel pp-presentasjon når du er ferdig med grunnskolen, men om du ikke kan det, så er dette absolutt ikke et krav. Bruk heller et elevforsøk, skriv litt på tavla eller bruk overhead. Det er masse andre medier du kan bruke istedenfor powerpoint. Jeg tror ikke problemet ditt ikke er at du ikke kan noe, men at du syntes for synd på deg selv for å faktisk få gjort noe ordentlig arbeid. Slutt å beklag deg selv, slutt å se etter enkle utveier, og rett og slett gjør oppgava di sjøl! Det er tross alt ditt liv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå