Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øresus

24erBest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har øresus (venstre øre), som har vart i over 2 time . Har hatt øresus før, men det har aldri vart så lenge, kun noen sekunder.

Håper bare dette ikke er noe langvarig (tinnitus). Hjelp?

På forhånd, takk for all hjelp.

Til informasjon: har ikke gjort noe, bare våknet slik. Har også blitt skreket en del ganger inn i ørene mine gjennom årene. Er btw. 17 år.

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare litt nærmere om hva du har gjort før, eller om det bare er tilfeldig?

Edit: det jeg mente, er om du har hørt på høy musikk over lengre periode før, eller om du har slått hodet eller lignende.

Endret av SML
Lenke til kommentar

Hører på musikk med øreplugger ca en gang i uken. Ikke høyt. Har ikke slått hodet, kun for et halv år siden i en murvegg, ikke så kraftig.. ?

Har ikke hørt på høy musikk i lengre periode. Men har vært på en konsert for 2 år siden. Håper du ser den infoem jeg la oppe i innlegget mitt.

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar

Høres jo helt vanlig ut, ikke noe som burde forårsake Tinnitus. Tinnitus kan komme av mange forskjellige ting, skader inne i øret er en av dem. Hvis det ikke gir seg, anbefaler jeg å ta deg en tur til ørelegen, kan være du har øreinfeksjon eller noe annet midlertidlige skader som forårsaker øresus, det er heldigvis enkelt å fikse, og du slipper vedvarende øresus :)

Lenke til kommentar

Høres jo helt vanlig ut, ikke noe som burde forårsake Tinnitus. Tinnitus kan komme av mange forskjellige ting, skader inne i øret er en av dem. Hvis det ikke gir seg, anbefaler jeg å ta deg en tur til ørelegen, kan være du har øreinfeksjon eller noe annet midlertidlige skader som forårsaker øresus, det er heldigvis enkelt å fikse, og du slipper vedvarende øresus :)

Ok, takk for hjelp :) (var til legen for en halv måned siden, da var det ikke noe galt. Men det kan vel ha kommet noe siden det..?)

Lenke til kommentar
Gjest Piiiiip

jeg er også 17 og har nå hatt dette i 3-4 dager. det begynte etter en konsert som jeg var på uten ørepropper. skulle ønske jeg også hadde øreinfeksjon og kunne få skjekket det. det var jo tross alt bare en konsert..

Lenke til kommentar

Øresus etter konserter er ikke uvanlig, men det går over i de ALLER fleste tilfeller, etter alt fra 1 dag til 10 dager :)

24erbest: høres veldig rart ut, vil igjen anbefale å ta en tur til ørelegen uansett hvor kort tid det har gått siden forrige besøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...