Gå til innhold

Iphone 4 - ny telefon fra Apple


Anbefalte innlegg

Å ringe med video er jo nytt og kult for mange. Greia med iPhone er jo at det på mange måter er en telefon som er perfekt for folk med begrenset teknisk kyndighet. Ikke bare disse, selvsagt! Det finnes også mange som bare setter pris på at "telefonen funker" (i alle ordets beste betydninger), så dette er ikke noen iPhone-hat-post.

 

Uansett, om man har en 3GS så er jo både blitz, videotelefoni og HD-opptak (eller husker jeg feil nå?) fine greier, spesielt med den relativt gode nye skjermen i tillegg. Greit, folk er sauer, jeg tror omtrent alle er sauer på hver sine områder, og alle slike små framskritt introdusert i mainstreamteknologi (for iPhone er i aller høyeste grad en mainstream-telefon nå, etter å ha muligens ha snust på avantgarde-status i starten) er av det gode. Så får man heller bare påpeke at en eller annen Sony-telefon hadde feature A for 5 år siden, mens en HTC har hatt feature B i et år, og en Nokia har hatt features C og D i tre år, og lanserte feature E på modell X som kommer til høsten.

 

Bra innlegg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel, kilder eller spekulasjoner?

 

Jeg ser ikke hvordan å være låst til å holde seg i nærheten av en router gjør deg mer mobil, men er ikke så lett å følge med på logikken til dere fanboys.

 

Jobs sa på WWDC at de ville vente til operatørene fikk oppgradert systemene. Greit nok at du er låst til en router, men det er lettere å filme med en telefon enn f.eks. en laptop.

Endret av MatsHG
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tidligere i tråden ble det nevnt hvorfor man kjøper Apple produkter (mac) pga deres enkelthet i forhold til lang batterilevetid, vekt, størrelse og tykkelse, i sammenheng med god ytelse. Jeg hadde tilsvarende produkter som vant på ytelse, men ikke ytelse, vekt/størrelse og batteritid tilsammen.

 

Men til dere som trodde MAC ga dere mer for penga overall, in your face macfaggots

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hehe. Måtte bare laugh.gif

http://i.imgur.com/RdcuT.jpg

 

 

Offisiell video fra Apple: 1630 likes, 8310 dislikes.

"Pictures taken with a 5 megapixel camera looks amazing." Ja, for megapixler forteller hvor god kvalitet bildet har. Teknisk kompetanse og greier.

 

Enda mer møkk fra Apple. Tanker?

 

Her har du en test foretatt med flere mobiler. http://9to5mac.com/node/18617

Dette er en Apple side, så det der viser jo bare ren Apple fanboisme ved å si at bildene iPhone 4 der er best lol.

 

Og hvor kan jeg se bildene der i full oppløsning for å gi en konklusjon på hva det beste bildet er?. Etter hva jeg ser så ser det ut til at iPhone 4 har mye mere kontrast i bildene som er tatt med iPhone 4. Men det igjen betyr ikke at bildene til iPhone 4 er noe bedre enn de andre kamera mobilene / kameraene der.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det er bare tull å sammenligne disse bildene når man ikke ser dem i original størrelse. Det blir hlt umulig å si noe om støy og detaljer i bilden når alle er endret størrelse på.

 

Det eneste man kan si noe om er kontrast, eksponering o.l.. På eksponering i lyse områder synes jeg at B er best, fulgt av D. Dvs. EVO 4G best, fulgt av iPhone 3GS. IPhone 4 er en av de dårligste, kanskje den aller dårligste, siden den overeksponerer bildet slik at det mister detaljer. Sjekk bakveggen, hvor detaljert den er på EVO 4G og iPhone 3GS, mens på iPhone 4 er det omtrent bare en hvit flate. Til gjengjeld er iPhone 4 sammen med Droid X best på detaljer i mørke områder (se på pelsen til pinnsvinet), der er EVO 4G blant de dårligste.

 

Totalt sett synes jeg at Droid X eksponerer mest riktig og gir det beste bildet, selv om iPhone 4 har et mer kontrastrikt bilde. Tipper at Apple legger på en liten "S-kurve" for å øke kontrasten i bildene, men de bommer på høylysene. Det mest behagelige bildet å se på er egentlig EVO 4G, men det kan virke som om de bruker for mye oppskarping (noe som egentlig er umulig å bedømme siden bildene har blitt forminsket), og dårlig detaljering i mørke områder gir også trekk.

 

I min bok er altså Droid X best, mens iPhone 4 og HTC EVO 4G deler andreplassen ... sammen med Samsung Galaxy, som ser akkurat ut som iPhone 4 bare med litt mindre manisk kontrast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...