Gå til innhold

Iphone 4 - ny telefon fra Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke dra dette ut av kontekst. Tror du virkelig bærbare 17"ere veier mer enn Apple pga. at de er bedre spesifisert, og at de på grunn av dette veier mer?

 

Jeg tror ihvertfall ikke de veier noe mer fordi de er dårligere, i nesten alle tilfeller jeg ser av dagens PCer er de lettere nettopp fordi innholdet er strippet

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det "revolusjonerende" med FaceTime er at den sømløst skifter mellom telenettet og IP. Det er en totalintegrering av videosamtale i telefonapplikasjonen. Det er ikke et ekstra program som med Skype eller en ekstrafunksjon som må spesifiseres ved oppringing som videosamtale over 3G har vært. Vel, revolusjonerende er det selvsagt ikke, men det er fremgang, og kanskje det som vil få folk til å faktisk bruke videosamtale på mobilen. Eller kanskje ikke, det vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Facetime er nødt til å være open source, ellers hadde ingen kunne tatt det i bruk bortsett fra iphone4 brukere som er på wifi-nett, apple vil at operatørene skal tilby det for sine 3g nett og for å få til det er de nødt til å ha brukere, og med open source kan andre telefonleverandører støtte facetime. Nesten alt som finnes pr dags dato ang nettverksteknologi er basert på open source idag.

 

Men personlig ser jeg heller på facetime som facepalm.

Lenke til kommentar

Jeg vet forskjellen på en laptop og en mobiltelefon, ja. Men hvorfor skal det være noe spesielt å kunne føre videosamtaler over en telefon når man er koblet til wi-fi? Var dette noe man var ute etter tidligere kunne man brukt en laptop. Var man ute etter videosamtale over 3G kunne man kjøpt seg en skikkelig telefon.

Lenke til kommentar

3G-nettet har større kapasitet nå enn før, så kvaliteten har potensiale til å bli ganske bra i forhold, og på wifi har det nok å ta av (nesten) uansett.

 

Jeg har testet vanlig videotelefoni under de beste forholdene jeg klarte å oppdrive, og det manglet rimelig mye på at det kunne betegnes som bra, eller til og med brukbart.

Lenke til kommentar

Først Wi-Fi nå, også vil de tilby Facetime over 3G senere. Fakta er at Apple sitt hovedmarked ligger i USA. AT&T har fått mye kritikk for sakte datatrafikk og brudd på samtaler. Apple venter da til AT&T får oppdatert systemene sine. De har ikke en gang tethering i USA.

 

Fordelene med å føre en videosamtale med telefon over Wi-Fi er at du er mer mobil. Og hvis du finner en Hotspot så har du telefonen i lomma.

Lenke til kommentar

Først Wi-Fi nå, også vil de tilby Facetime over 3G senere. Fakta er at Apple sitt hovedmarked ligger i USA. AT&T har fått mye kritikk for sakte datatrafikk og brudd på samtaler. Apple venter da til AT&T får oppdatert systemene sine. De har ikke en gang tethering i USA.

 

Javel, kilder eller spekulasjoner?

 

Fordelene med å føre en videosamtale med telefon over Wi-Fi er at du er mer mobil. Og hvis du finner en Hotspot så har du telefonen i lomma.

 

Jeg ser ikke hvordan å være låst til å holde seg i nærheten av en router gjør deg mer mobil, men er ikke så lett å følge med på logikken til dere fanboys.

 

Jeg har testet vanlig videotelefoni under de beste forholdene jeg klarte å oppdrive, og det manglet rimelig mye på at det kunne betegnes som bra, eller til og med brukbart.

 

Ja, og den på Iphone er mye bedre. Mhm. Og den har du prøvd og greier. Akkurat. Jada.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...