Gå til innhold

Laptop-konkurrenter til macbooks?

Anbefalte innlegg

Som mange andre her har jeg også tenkt å kjøpe ny laptop. Jeg tenkte lenge å gå til anskaffelse av en macbook fordi de har så mange smarte løsninger med bl.a. sleak og funksjonell design, magnet-strømkabel-feste, og ikke minst en veldig imponerende (og stabil) batteritid. Men jeg syns de tar seg for godt betalt, så jeg har tenkt at det må jo kunne gå an å finne en enda bedre PC til samme pris?

Jeg er på utkikk etter en rask og effektiv laptop som tåler å arbeide med flere programmer samtidig (ikke spill!) - noe min 3 år gamle Acer sliter VELDIG med. Men er også opptatt av et godt og smart design! Noe jeg sliter med å finne blant PCer. Syns personlig at Toshiba har noen laptoper med veldig fin finish (bl.a. Satelite A500 får skryt for prestasjon og finish), men har dårlig batteritid. Har kikket litt rundt på forumet her, men kan ikke finne noen som skriver noe om Toshiba? Er det noen som har noen erfaringer med disse?

Og mer til poenget mitt; kan noen foreslå laptoper med god ytelse, god batteritid, men også en fin finish? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP Envy 14. Bedre ytelse for samme pris, god batteritid, valgfri bedre oppløsning (1600x900 på 14,5"), god byggekvalitet. Kommer ut i løpet av sommeren. Utsalgspris $999 i USA, men blir dyrere her.

http://www.hp.com/united-states/campaigns/envy/buy.html

TimelineX er også en mulighet. Billigere enn Envy 14 og omtrent like god ytelse, men dårligere byggekvalitet og dårligere oppløsning. Skal du ikke spille holder nok imidlertid for eksempel en Asus UL30. Dårligere skjermkort enn de nevnt over.

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å finne specs på Envy. Leser at i5 og i7 er aktuelle, og at den veier 2,58kg. Jeg likte helt dette blindeskrift-designet på toppen av den da. 

Alternativ kan være denne: 

http://www.sony.no/product/vn-z-series/vpcz12m9e-b

1,4 kg, i5 og SSD disker. Samt beste skjerm og samme type tastatur som mac'booker er kjent for. Prisen vil nok ligge på rundt 18 000 kr, rundt 3 k mer enn macbook pro og med SSD istedefor harddisk, samt bedre skjerm. Batteritiden er på rundt 4-5 t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...