Gå til innhold

Inactive sim etter flashing av sony ericsson c510

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har flashet sony ericsson c510 i går flere ganger med flere språkpakker.

Har også oppdatert via SE update, men likevel får jeg inactive sim på flere sim kort.

Hva skal jeg gjøre?

Må jeg endre på IMEI?

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tydeligvis gjort noe du ikke skal gjøre så framt du ikke jobber på et verksted. Telefonen din må aktiviseres.

Det er en brukt telefon som har blitt låst opp i england. Jeg har ikke gjort noe annet enn å prøve med master reset.

Tror de har flashet den også, men er usikker.

Skal jeg flashe den igjen?

I england virket den sier vennen min som bor der.

Endret av tehsin
Lenke til kommentar

Alright. Det forandrer saken litt. Trykk <- * * <- og se om alle hengelåser er låst. Hvis de er låste så må telefonen din aktiveres på et verksted. Hvis ikke alle låsene er låste så er nok telefonen låst mot operatør og må åpnes igjen hvis du skal få brukt den med din operatør.

Lenke til kommentar

Alright. Det forandrer saken litt. Trykk <- * * <- og se om alle hengelåser er låst. Hvis de er låste så må telefonen din aktiveres på et verksted. Hvis ikke alle låsene er låste så er nok telefonen låst mot operatør og må åpnes igjen hvis du skal få brukt den med din operatør.

skal prøve å gjøre det du har skrevet her.

Telefonen ligger hjemme. Jeg har prøvd chess, lycamobile og ludomobil sim kort. Ingen fungerer.

Har prøvd one call sim og det fungerer.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt andre chess, lycamobile og ludomobil simkort? Eller andre operatører slik som Telenor og Netcom. Bare for å kryss-sjekke. For det høres merkelig ut at onecall skal fungere på en telefon kjøpt i England hvis ikke andre norske kort fungerer. Forresten var det opplysninger du skulle ha komt med i første posten. Hadde det derimot vært inactive sim mot ALT så hadde det vært en helt annen greie. Hvilket nettverk er du tilknyttet når du bruker Onecall? Telenor eller Network Norway? Jeg tenker på eventuell sperring i EIR siden Chess bruker Netcom og Ludomobil bruker Telenor.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Må si at man får hjelp her. Setter stor pris på det.

Flodec: Alt ser ut som å være ulåst. Network, Network subset, SP, Corporate.

Hvordan skal det se ut når det er ulåst? Det ser ut som dette: http://www.clker.com/clipart-2981.html

:)

Kan det være at jeg har gjort feil ved flashing? Valgt feil språkpakke?

Jeg har prøvd to forskjellige chess sim kort som fungerer på andre telefoner. Også ludomobil som bruker telenor sin nett og lycamobile.

Ingen utenom one call virker. Har ikke prøvd telenor eller netcom.

Lenke til kommentar

Ser ut som piratsoftware ja. www.sonyericsson.com/update er plassen du burde ha brukt, eventuelt brukt et verksted. Når du sier telefonen er blitt åpnet i England; mener du at den er blitt åpnet med piratsoftware? Eller er den blitt åpnet med operatørkode eller hva?

Lenke til kommentar

Ser ut som piratsoftware ja. www.sonyericsson.com/update er plassen du burde ha brukt, eventuelt brukt et verksted. Når du sier telefonen er blitt åpnet i England; mener du at den er blitt åpnet med piratsoftware? Eller er den blitt åpnet med operatørkode eller hva?

Jeg er ikke helt sikker men tror at det er åpnet med operatørkode.

Jeg har etter dette oppdatert mobilen med sony ericsson update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...