Gå til innhold

Iphone forsikrings muligheter


Anbefalte innlegg

Hei.

Vist min iphone 3g er ødelagt og har onecall forsikring. Vist eg venter til iphone 4 er på markedet i norge. Kan eg då få en iphone 4 når min er knust. Lurer på om eg skal ta det på forsikringen nå eller vente litt :) Hehe, om det er mulig og betale mellomlegg els?

Er veldig higen på erfaringer og svar her folkens :) Kjøpte foresten min iphone 3g da den var grise dyr og har kvitering, kjøpte igjeonnom telenor og telefonen er låst opp lovlig og alt.

 

Håper på svar fra dere som leser og har kloke svar og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge presentasjonen så kommer de til å fortsette å selge 3gs, men da til en lavere pris enn iphone4.

 

Jeg tror du forresten må lese forsikringsvilkårene dine engang til, pleier å stå litt om at du må rapportere skaden fort som mulig.

 

 

Ja seff men er jo ingen som kan si jeg raporterte for sent vist eg sier det skjedde den samme dagen som eg melder fra :)

Men 3gs koster jo ingenting nå i forhold til hva min 3g kostet når eg kjøpte den. Og det er ingen årlig tap i prosent på forsikringen min

Lenke til kommentar

 

Ja seff men er jo ingen som kan si jeg raporterte for sent vist eg sier det skjedde den samme dagen som eg melder fra :)

Men 3gs koster jo ingenting nå i forhold til hva min 3g kostet når eg kjøpte den. Og det er ingen årlig tap i prosent på forsikringen min

Det er riktig at det ikke gjøres fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen. Men "Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet."

 

Med andre ord, så kan du vel se langt etter en iPhone 4 uten og måtte betale mellomlegg.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Ja seff men er jo ingen som kan si jeg raporterte for sent vist eg sier det skjedde den samme dagen som eg melder fra :)

Men 3gs koster jo ingenting nå i forhold til hva min 3g kostet når eg kjøpte den. Og det er ingen årlig tap i prosent på forsikringen min

Det er riktig at det ikke gjøres fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen. Men "Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet."

 

Med andre ord, så kan du vel se langt etter en iPhone 4 uten og måtte betale mellomlegg.

 

 

Ja kan hende det men er jo ikke store mellomlegget. Har allerede snakket med one call da jeg tegnet forsikringen. Og de sa at vist telefonen blir ødelagt går de ut i fra prisen på telefonen på kjøps dagen :) Og den dagen den ble kjøpt kostet den rimelig masse, var vell ca 5000 ca. Men om eg må legge på et lite mellom legg så er vel det ok :p

Lenke til kommentar

 

Ja seff men er jo ingen som kan si jeg raporterte for sent vist eg sier det skjedde den samme dagen som eg melder fra :)

Men 3gs koster jo ingenting nå i forhold til hva min 3g kostet når eg kjøpte den. Og det er ingen årlig tap i prosent på forsikringen min

Det er riktig at det ikke gjøres fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen. Men "Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet."

 

Med andre ord, så kan du vel se langt etter en iPhone 4 uten og måtte betale mellomlegg.

 

 

Ja kan hende det men er jo ikke store mellomlegget. Har allerede snakket med one call da jeg tegnet forsikringen. Og de sa at vist telefonen blir ødelagt går de ut i fra prisen på telefonen på kjøps dagen :) Og den dagen den ble kjøpt kostet den rimelig masse, var vell ca 5000 ca. Men om eg må legge på et lite mellom legg så er vel det ok :p

 

Nja, står ikke noe om det i vilkårene-. Hvis du ser på punkt 10.1

10.1 Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet.

 

 

Slik jeg forstår det er det selskapets priser for å erstatte skaden som gjelder, ikke kvitteringen din. En annen ting er om du får Iphone 4G når du er onecall kunde, onecall har ikke Iphone, så hvordan forventer du at de skal låse opp den du aldri har hatt, eller kan vise dokumentasjon for å ha kjøpt deg ut av?

Lenke til kommentar

 

Ja seff men er jo ingen som kan si jeg raporterte for sent vist eg sier det skjedde den samme dagen som eg melder fra :)

Men 3gs koster jo ingenting nå i forhold til hva min 3g kostet når eg kjøpte den. Og det er ingen årlig tap i prosent på forsikringen min

Det er riktig at det ikke gjøres fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen. Men "Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet."

 

Med andre ord, så kan du vel se langt etter en iPhone 4 uten og måtte betale mellomlegg.

 

 

Ja kan hende det men er jo ikke store mellomlegget. Har allerede snakket med one call da jeg tegnet forsikringen. Og de sa at vist telefonen blir ødelagt går de ut i fra prisen på telefonen på kjøps dagen :) Og den dagen den ble kjøpt kostet den rimelig masse, var vell ca 5000 ca. Men om eg må legge på et lite mellom legg så er vel det ok :p

 

Det hjelper ikke at din telefon kostet 5000. Kan din 3G reppareres, får du den gammle tilbake. Må du ha en ny telefon, så blir det en tilsvarende telefon som den du har i dag, trolig en iPhone 3Gs. Det du må betale i mellomlegg er da prisen på iPhone 4 minus prisen på 3Gs. Hvor stor denne differansen blir må vi jo bare vente for å se..

 

 

Ellers så har jo Christian86 et godt poeng rundt onecall og iPhone.

 

Kan jo være at du får tilbud om en erstatningstelefon som ikke har et epplemerke på også..

Lenke til kommentar

Hei.

Vist min iphone 3g er ødelagt og har onecall forsikring. Vist eg venter til iphone 4 er på markedet i norge. Kan eg då få en iphone 4 når min er knust. Lurer på om eg skal ta det på forsikringen nå eller vente litt :) Hehe, om det er mulig og betale mellomlegg els?

Er veldig higen på erfaringer og svar her folkens :) Kjøpte foresten min iphone 3g da den var grise dyr og har kvitering, kjøpte igjeonnom telenor og telefonen er låst opp lovlig og alt.

 

Håper på svar fra dere som leser og har kloke svar og innspill :)

 

Jeg fikk ikke erstattet min Sony Ericsson da jeg hadde ett uhell som gjorde at den falt i vannet. (Drammenselva).

Da hadde de endret noe vilkår, som ikke engang de tre selgerene jeg kontaktet var klar over.

 

Jeg blei forbanna og handler nå med Netcom!

De har forresten dekket en skade på min c902, skjermen sprakk ved fall.

Lenke til kommentar

 

Ja seff men er jo ingen som kan si jeg raporterte for sent vist eg sier det skjedde den samme dagen som eg melder fra :)

Men 3gs koster jo ingenting nå i forhold til hva min 3g kostet når eg kjøpte den. Og det er ingen årlig tap i prosent på forsikringen min

Det er riktig at det ikke gjøres fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen. Men "Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet."

 

Med andre ord, så kan du vel se langt etter en iPhone 4 uten og måtte betale mellomlegg.

 

 

Ja kan hende det men er jo ikke store mellomlegget. Har allerede snakket med one call da jeg tegnet forsikringen. Og de sa at vist telefonen blir ødelagt går de ut i fra prisen på telefonen på kjøps dagen :) Og den dagen den ble kjøpt kostet den rimelig masse, var vell ca 5000 ca. Men om eg må legge på et lite mellom legg så er vel det ok :p

 

Det hjelper ikke at din telefon kostet 5000. Kan din 3G reppareres, får du den gammle tilbake. Må du ha en ny telefon, så blir det en tilsvarende telefon som den du har i dag, trolig en iPhone 3Gs. Det du må betale i mellomlegg er da prisen på iPhone 4 minus prisen på 3Gs. Hvor stor denne differansen blir må vi jo bare vente for å se..

 

 

Ellers så har jo Christian86 et godt poeng rundt onecall og iPhone.

 

Kan jo være at du får tilbud om en erstatningstelefon som ikke har et epplemerke på også..

 

 

For å si det slik da så er det ikke sikkert den er i stand til å reppes.

Vist den er overkjørt er den rimlig flat. Og eg vet at one call har skaffet inn nye iphones til andre som har ødelagt sine. Og ja eg har jo dokumentasjon at eg har betalt rekning til telenor og kjøpt meg ut av dei og låst opp telefonen. :)

 

Eg satsar på det ikke er stor diferanse fordi når eg snakket med de så gikk de ut i fra pris på telefonen min når EG kjøpte den ny. VIST eg har kvitering. Noe eg har

Lenke til kommentar

 

Eg satsar på det ikke er stor diferanse fordi når eg snakket med de så gikk de ut i fra pris på telefonen min når EG kjøpte den ny. VIST eg har kvitering. Noe eg har

 

Nå kjenner ikke jeg til hvordan Onecall pleier og løse forsikringssakene, men jeg kan vel med stor sikkerhet si at de ikke driver med "vedledighet"

 

Det du viser til er punkt 10.7 i avtalevilkårene: "10.7 Det gjøres ikke fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen."

 

Dette betyr ikke at du får en telefon med lik verdi som det din kostet på kjøpstidspunktet. Men, hvis en tilsvarende/vesentlig tilsvarende telefon koster like mye som det din gamle kostet, så er du dekket iht forsikringen. 

 

Det som er rellevant, og som du må se på er punkt 10.1:

 

"10.1 Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet."

 

Siden rep. ikke er aktuelt, så dekker jo da forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Hva du betalte for din gamle vil være irrelevant så lenge den kan erstattes med en tilsvarende som ikke overstiger prisen på den gamle. Rent teoretisk så kan Onecall gi deg tilbake en telefon som koster 100 kroner, gitt at den er tilsvarende din gamle telefon.

 

PS! Husk at du også har en egenandel som må betales!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

[quote name='sickcrazyeyes' date='11. juni 2010 - 00:08' timestamp='1276207735'

Eg satsar på det ikke er stor diferanse fordi når eg snakket med de så gikk de ut i fra pris på telefonen min når EG kjøpte den ny. VIST eg har kvitering. Noe eg har

 

Vel - det står ikke noe om det i vilkårene, der i mot står det etter selskapets priser, så da har Onecall tatt feil, uansett er ikke det de som behandler, men et forsikringsselskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...