Gå til innhold

Stue PC, Mac Mini eller noe annet?

Anbefalte innlegg

det er riktig det at man klarer seg med i3 bra og slikt men hadde det vært hos meg skulle jeg hatt det lille ekstra i den... og det pga framtida. slik at jeg skulle slippe å måtte oppgradere når 3d filmer og slike ting kom på markedet

uansett så er itspersonal si handleliste, den nederste av de knallgod og perfekt til media center ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Havnet selv på Mac Mini etter å ha gått igjenom samme prosessen.

Angrer ikke ett sekund, kjører lyd ut på stereo og bruker 40" samsung som skjerm og maskinen står på 24/7 uten noen som helst lyd.

Boxee håndterer filmer og serier og er brukervennlig som bare det (til ungenes og fruens glede).

Og videoredigering er jo noe Mac kan :)

Må si at jeg synes mac'en rett og slett er genial, tok litt tid å venne seg til siden jeg alltid har vært pc mann, men det er bare å gå igjennom noen tutorials på youtube og vips så er du der :)

En ulempe er jo at du ikke har HDMI på mac mini (ryktes at en oppgradering er rett rundt hjørnet), men det finnes adaptere som fikser dette fint. Jeg kjøpte en adapter hos monoprice som klarer 5.1 lyd og HD bilde.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kun OSx på mac men man kan bruke visse programmer for å få windows baserte programmer til å fungere på mac (OSx) men ytelsen på ting går ned betraktelig.

hvis du bruker windows programmer og liker windows så ville jeg anbefalt det :)

Nå er sommerferien over og jeg skal handle :-)

Tenker på dennefra Komplett og lurer på om du ville ha forrandret noe på komponentene for å få den mer støysvak og samtidig takle spill/video bedre?

Vil også ha denne fordi komplett bygger den for meg.

Takker så mye for råd :-)

Lenke til kommentar

jeg ville lagt på 2gb ekstra med ram også ASUS Radeon HD 5450 1GB DDR3 Silent PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP,"low-profile" ellers ville jeg ikke gjort noe annet. det ser ut til å være et kabinett som er ganske så luftig og godt så varme trenger du ikke å bekymre deg for... støy vil du du langt i fra merke til da du har lyd på tv`en/anlegget...hvis du skal spille så må du nok ha et skjermkort på og 2gb ekstra ram. skal du ikke spille så er den fin slik den er men ville alikavel lagt på 2gb ekstra med ram pga den skal vel holde i litt tid framover.... regner ikke med at du har tenkt å kjøpe ny neste år eller om 2 år....ps: jeg har noe bugs her så får ikke avsnitt og slike ting

Lenke til kommentar

jeg ville lagt på 2gb ekstra med ram også ASUS Radeon HD 5450 1GB DDR3 Silent PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP,"low-profile" ellers ville jeg ikke gjort noe annet. det ser ut til å være et kabinett som er ganske så luftig og godt så varme trenger du ikke å bekymre deg for... støy vil du du langt i fra merke til da du har lyd på tv`en/anlegget...hvis du skal spille så må du nok ha et skjermkort på og 2gb ekstra ram. skal du ikke spille så er den fin slik den er men ville alikavel lagt på 2gb ekstra med ram pga den skal vel holde i litt tid framover.... regner ikke med at du har tenkt å kjøpe ny neste år eller om 2 år....ps: jeg har noe bugs her så får ikke avsnitt og slike ting

Takk skal du ha Dr :-)

Skal sette meg ned å justere når jeg får ungene i seng. Gleder til denne kommer i hus :-)

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt dette:

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 601301 Komplett Home Theater PC - AMD

1.00 586448 Ahead Nero 9 Essentials OEM

støtter LabelFlash og LightScribe

1.00 497731 CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

for XP/Vista/Windows 7

1.00 105353 Støtsikker PC-eske

1.00 405726 Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Uncoated gaming

1.00 386482 Antec Fusion HTPC Remote Sort

Vifter: 2x 120mm Side, IR, Fjernkontroll, LCD Disp

1.00 376060 Silver Power SP-SS500 500W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin

1.00 488344 Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3

AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, m-ATX, HDMI

1.00 500139 AMD Athlon II X3 435

Triple Core, 2.9Ghz, AM3, 1,5MB, 95W, Boxed

1.00 352067 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

1.00 589254 ASUS Radeon HD 5450 1GB DDR3 Silent

PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP,"low-profi

1.00 575186 Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB

Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

1.00 494479 Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

1.00 374053 Logitech Cordless Desktop Wave PRO NO

Cordless Desktop Wave PRO

1.00 431765 Supra HDMI-HDMI kabel 1m

1.00 497593 MS COA Label Windows Home Premium 7

Nordic, 32/64 bit

1.00 497635 MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

32/64 bit

1.00 497660 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 32bi

Komplett

1.00 497737 MS MANUAL Win Home Premium 7 NO

Komplett

1.00 308653 Garanti 3 år - Sende inn

PC sendes av kunde til Komplett.no

Dersom det er noen justeringer som må gjøres kan jeg sikkert ringe dem ila dagen, men tror denne vil vare et par år :-)

Gleder meg, hi hi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...