Gå til innhold

Utnyttet gratis mobilnett.. konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at jeg har klart å komme meg inn nettet via mobilen, UTEN at det koster noe.. Det er ikke trådløst nett jeg mener, altså lokal nett som er knyttet til ditt abonnement f.eks telenor, netcom.

Jeg har nå 0 kr på kortet, og kan komme meg inn på mobil nett uten problemer :ph34r:

Btw, hvordan er det mulig å få gratis nett, dersom man har 0 kr på kortet, og ikke er knyttet til noen slags surfpakker e.l. Jeg har bare kontantkort..

Tør ikke å ta det opp med netcom, da jeg har utnyttet nettet ganske mye!

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bøter eller fengsel er eneste reelle alternativ.

Hehe, blir ikke så alvorlig som det. Det er altså ikke min feil at jeg komme meg inn på nett på min SE mobil.

Du er ansvarlig for dine handlinger. La meg sammenlikne med et annet eksempel. Hvis du får utbetalt 100 000,- av norsk tipping ved en feiltakelse, og bruker det opp, må du allikevel betale det tilbake. Dette går på at du vet at en feil er begått, men allikevel bruker den til din fordel.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Sannsynligvis blir det trukket når du fyller på kortet, kan ikke garantere noe men de pleier f.eks ikke å avslutte samtaler om du går i 0 med kontant.

Det har jeg ikke tenkt på. Får vel se hva som skjer når jeg fyller opp kortet.

Lenke til kommentar

Du er ansvarlig for dine handlinger. La meg sammenlikne med et annet eksempel. Hvis du får utbetalt 100 000,- av norsk tipping ved en feiltakelse, og bruker det opp, må du allikevel betale det tilbake. Dette går på at du vet at en feil er begått, men allikevel bruker den til din fordel.

Litt ot, men du har ikke helt rett i det eksempelet :p=> Ble Joker-millionær uten å vinne

Lenke til kommentar

Sannsynligvis blir det trukket når du fyller på kortet, kan ikke garantere noe men de pleier f.eks ikke å avslutte samtaler om du går i 0 med kontant.

Det har jeg ikke tenkt på. Får vel se hva som skjer når jeg fyller opp kortet.

Sendte masse meldinger en gang på netcom kontant kort og var i 0,- fyllte på kortet igjen og var i minus

Lenke til kommentar

Litt ot, men du har ikke helt rett i det eksempelet :p=> Ble Joker-millionær uten å vinne

hehe ;) Greit nok, men her var det snakk om en person som tross alt vært ringt opp og erklært som vinner, mens jeg tenker på en person som ikke vinner i det hele tatt, bare pluteslig har penger på konto en dag og bruker det opp.

Lenke til kommentar

Tydeligvis finnes det fortsatt noen "hull" her og der i selve konfigurasjonen og oppsettet av mobilnettet her til lands.

Selv husker jeg at "alle" på ungdomsskolen bestilte seg Zalto-ringkontant kort med 150 kr forhåndsladet, og som de ikke betalte for.

Og ellers ringte man f.eks. gjerne til Kina for morroskyld når man hadde brukt opp pengene på kortet - siden dette ikke ble registert med en gang. Og jeg husker godt en som gikk i samme klasse som meg, og som klarte å opparbeide seg ca -14000 kr på kortet, før den så ble satt til -30 kr etter en uke.

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tydeligvis finnes det fortsatt noen "hull" her og der i selve konfigurasjonen og oppsettet av mobilnettet her til lands.

Selv husker jeg at "alle" på ungdomsskolen bestilte seg Zalto-ringkontant kort med 150 kr forhåndsladet, og som de ikke betalte for.

Og ellers ringte man f.eks. gjerne til Kina for morroskyld når man hadde brukt opp pengene på kortet - siden dette ikke ble registert med en gang. Og jeg husker godt en som gikk i samme klasse som meg, og som klarte å opparbeide seg ca -14000 kr på kortet, før den så ble satt til -30 kr etter en uke.

Og frem til i våres kunne enkelte av NetComs kunder ringe gratis til NC og fasstelefoner ved å omgå et smutthull i billingsystemet. Men nå er hullet tettet...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det ikke en viss forskjell på å få overført penger til seg som bedrift, eller å motta penger som privatperson, og da snakker en fortsatt om penger som en i utgangspunktet ikke skulle ha mottatt.

Er det ikke slik at den som taster feil i nettbanken har ett visst ansvar selv, og dersom motparten nekter å betale tilbake, ja så sitter en kanskje der og sutrer etterpå?

Lenke til kommentar

Kameraten min hadde en telefon med kontantkort, men greia er at han kunne ringe og sende meldinger så mye han ville uten at det kostet han noe. Når han da sjekket saldoen så sto det på det samme som den alltid hadde gjort.

Han hadde da gratis ringing, Internett og sende meldinger så mye han ville i et år eller noe :ph34r:, men en dag så hadde Netcom stengt SIM-kortet hans så måtte han kjøpe ny tlf :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Og frem til i våres kunne enkelte av NetComs kunder ringe gratis til NC og fasstelefoner ved å omgå et smutthull i billingsystemet. Men nå er hullet tettet...

Hmmm... Det tok jo _veldig_ lang tid å få tettet da.

Ja, fra jeg fortalte dem om det (og det er usannsynlig at de ikke visste om det uten at jeg måtte si fra) gikk det over to år. Jeg informerte Mobile Norway samtidig, og de var noe raskere. Telenor sa jeg aldri fra til, men de var de første til å tette.

Lenke til kommentar

Er det ikke en viss forskjell på å få overført penger til seg som bedrift, eller å motta penger som privatperson, og da snakker en fortsatt om penger som en i utgangspunktet ikke skulle ha mottatt.

Er det ikke slik at den som taster feil i nettbanken har ett visst ansvar selv, og dersom motparten nekter å betale tilbake, ja så sitter en kanskje der og sutrer etterpå?

Det hele går på hvem som har myndighet til hva.

Dersom jeg, ved en feil, setter inn 10'000 kroner på din konto kan ikke jeg hente de ut igjen. Banken har heller ikke lov til å hente penger ut av din konto uten samtykke. Det jeg må gjøre er å be deg om å føre de tilbake og om du ikke gjør det, så må jeg anmelde deg. Du vil bli dømt til å tilbakebetale i retten.

Lenke til kommentar

Ja, fra jeg fortalte dem om det (og det er usannsynlig at de ikke visste om det uten at jeg måtte si fra) gikk det over to år. Jeg informerte Mobile Norway samtidig, og de var noe raskere. Telenor sa jeg aldri fra til, men de var de første til å tette.

Heh... Jeg sendte spørsmål til kundeservice hos netcom i sin tid og spurte dem om det var faktisk slik at det fungerte. Svaret var: Joda det fungerer det...

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Heh... Jeg sendte spørsmål til kundeservice hos netcom i sin tid og spurte dem om det var faktisk slik at det fungerte. Svaret var: Joda det fungerer det...

:D

Jeg fikk et enda mer positivt svar i '95: De var bare fornøyd med at folk brukte NetCom, de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...