Gå til innhold

4GB 6-6-6-20 eller 6GB 7-7-7-20 ?

Anbefalte innlegg

Så eg har tenkt til å kjøpe meg eit nytt intel oppsett med EVGA X58 SLI LE hovedkort, og Intel i7-930 prosessor.

Men lurte på kva for ein ram eg skulle kjøpe, eg såg litt innpå komplett og fant to ulike kits som såg nok så gode ut :)

PCen skal brukes hovedsaklig til gaming.

Begge to er av Corsair Dominator GT DDR3 16000MHz

6GB 7-7-7-20

4GB 6-6-6-20

Så har den lille forskjellen fra 6-6-6 til 7-7-7 så mykje å sei? eller er det andre ram brikker som egner seg bedre? Har tenkt til å OC prosessoren ein god del med vannkjøling btw.

MvH

Paal

Endret av Subdrive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at memoryen du velger er kompatibel med hovedkortet ditt. Du kan finne minnekonfiguratorer hos de fleste minneprodusenter slik at du finner riktig partnummer.

Sorry, men eg har ikkje så mykje peiling på dette med minne, så eg må berre sei, huh?

Lenke til kommentar

Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 6GB

Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20, Fan, for Core i7, DHX+ med partnummer CMG6GX3M3A1600C7

er kompatibelt med hovedkort med nummer EVGA 141-BL-E757-TR (X58 SLI LE), er det riktig hovedkort?

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 6GB

Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20, Fan, for Core i7, DHX+ med partnummer CMG6GX3M3A1600C7

er kompatibelt med hovedkort med nummer EVGA 141-BL-E757-TR (X58 SLI LE), er det riktig hovedkort?

Ja det er riktigt hovedkort :)

EDIT: så eg går ut fra at 6GB er bedre en 4GB med litt lavere latency? :)

Endret av Subdrive
Lenke til kommentar

Før denne tråden, hadde eg ikkje peiling på at minne måtte vere kompatibelt med hovedkortet, så må berre sei takk for hjelpen :)

Etter du sa det, så tenkte eg over noke, kor mykkje vil det sei å gå fra 6GB 1600MHz til 6GB 2000MHz? vil det vere verdt en ektra tusen lapp, når det gjelder gaming? eller er det bare vist for high end?

Endret av Subdrive
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det vil gi så veldig mange ekstra frames/sekund, kjappere minne er selvfølgelig bra men de fleste har ett smertepunkt på pris kontra ytelse. Jeg antar du har bra respons på det systemet du har pr idag og da blir det mest skrytefaktoren som spiller inn ved å gå får 2000 kontra 1600mhz minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...