Gå til innhold

Er det noen som har (link til) gamle eksamensoppgaver for siviløkonomstudier?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker litt på å studere siviløkonom master ved UiS, HiST, NHH eller UiA (har søkt alle steder, så har jeg mye å velge i).

Det hadde vært veldig interessant å få sett noen gamle eksamensoppgaver, spesielt i de fagene som er tyngst rent matematisk. Er det noen av dere som er villig til å dele, eventuelt sende en link til et nettsted? (jeg har googlet, men fant ikke så mye). Beskrivelsene på nettsidene deres sier jo en del, men gamle eksamensoppgaver gir også et godt bilde av hva faget handler om.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finner du oversikt over fagene ved siv.øk-studiet ved UiA. Hvis du trykker på fagene får du opp en side der det som regel er en link til tidligere eksamensoppgaver.

Nå er jeg nettopp ferdig med 1. året, så jeg vet ikke hvilke fag som er å regne som tungt matematiske. Matematikken 1. semester er hvertfall ikke det jeg vil kalle tungt, hvis man har et greit grunnlag fra matte. ;) Statistikk kan jo kanskje være verdt å ta en titt på, det samme med mikroøkonomi (ikke rent mattefag, men krever noe analytisk kunnskap).

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen, Cie. Det så da overkommelig ut, håper jeg. Jeg glemte å nevne at jeg nettopp har tatt en bachelorgrad innenfor økonomi, så jeg har faktisk stor nytte av å se på gamle eksamensoppgaver. De forteller ofte mer om faget enn de overdådige beskrivelsene i kataloger og på nettsider.

Jeg har kommet inn på UiS allerede, og avventer svar fra de andre. NHH har jeg nok ikke sjanse på. Der må jeg sikkert ha 3,9 til 4 i snitt (på en skala hvor A = 5 og E = 1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...