Gjest medlem-211409 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det er ikke mye som skal til. Rundt 15-20 centiliter, som ikke vil ødelegge kostholdet ditt eller treningsøkten. Jeg bruker Irish Cream-smaken til min sjokoladeshake: 10-12 store isbiter En kopp melk 2 skjeer whey protein sjokolade 2 skjeer kompleks karbo 20 cl Irish Cream-kaffesirupp Beklager hvis jeg har misforstått kraftg her, men 15-20 cl til en kopp melk=ca 50-50 med melk og sirup. dette hørtes da ekstremt mye ut? en kopp pleier å være på rundt 20 cl. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Mente sikker ml, håper jeg Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Spis sunt med melk og kjøtt , så tror jeg kroppen vil si i fra ved sult om du trenger enda mer protein. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Tror ikke kroppen sier i fra om det er proteiner, fett eller karbohydrater du trenger. Den sier i fra hvis du trenger mer kcal.. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Spis sunt med melk og kjøtt , så tror jeg kroppen vil si i fra ved sult om du trenger enda mer protein. Er det et annet taleorgan kroppen har, som vi ikke har hørt om? Utenom munnen vår altså? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Spis sunt med melk og kjøtt , så tror jeg kroppen vil si i fra ved sult om du trenger enda mer protein. Er det et annet taleorgan kroppen har, som vi ikke har hørt om? Utenom munnen vår altså? Hva vet du om det, bortsett fra ingenting? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Spis sunt med melk og kjøtt , så tror jeg kroppen vil si i fra ved sult om du trenger enda mer protein. Er det et annet taleorgan kroppen har, som vi ikke har hørt om? Utenom munnen vår altså? Hva vet du om det, bortsett fra ingenting? Tror ikke kroppen sier i fra om det er proteiner, fett eller karbohydrater du trenger. Den sier i fra hvis du trenger mer kcal.. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 La oss si du spiser 100 gram protein om dagen. Da kan du bygge 3 kilo muskler i måneden. Og musklene består av andre stoffer også og styrken avhenger ikke bare av masse. Vanlig mat holder lenge. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 La oss si du spiser 100 gram protein om dagen. Da kan du bygge 3 kilo muskler i måneden. Og musklene består av andre stoffer også og styrken avhenger ikke bare av masse. Vanlig mat holder lenge. Det har du helt rett i... Om man ikke bryr seg om kalorier i det hele tatt... Man skal bare glemme å klare å legge seg i såvidt overskudd og samtidig dekke proteinbehovet med vanlig mat... Regnestykket er enkelt da og svaret er: man blir en FAT FUCK... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva legger du i vanlig mat? Alle kompisene mine som spiser "vanlig mat" kommer ikke over 100 gram prottis om dagen. Kanskje de kommer over 50 gram hvis det er mye kjøtt en dag. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 La oss si du spiser 100 gram protein om dagen. Da kan du bygge 3 kilo muskler i måneden. Og musklene består av andre stoffer også og styrken avhenger ikke bare av masse. Vanlig mat holder lenge. Det har du helt rett i... Om man ikke bryr seg om kalorier i det hele tatt... Man skal bare glemme å klare å legge seg i såvidt overskudd og samtidig dekke proteinbehovet med vanlig mat... Regnestykket er enkelt da og svaret er: man blir en FAT FUCK... Det er jo et godt poeng. Men trener du hardt så vil sunn mat og nok kalorier til å holde energibalansen også gi opp mot 100 gram protein. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva legger du i vanlig mat? Alle kompisene mine som spiser "vanlig mat" kommer ikke over 100 gram prottis om dagen. Kanskje de kommer over 50 gram hvis det er mye kjøtt en dag. Det blir ikke for mye mat for en som trener å spise noe av dette: * 2 glass skummet melk (5dl) 16,5 gram protein * Havregryn 1 porsjon (40g) 4,75 gram protein * Kyllingfilet (150g) 29 gram protein * Grovbrød (6 skiver a 35g = 210g) 19 gram protein * Kokt skinke (2 skiver a 10g = 20g) 4 gram protein * Hvit ost (2 skiver a 10g = 20g) 5 gram protein * Makrell i tomat en liten boks 15 gram protein * Cottage cheese (50g) 7 gram protein * Ett egg (55g) 7 gram protein 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Man regner ikke proteiner fra brød og kornvarer med i "proteinregnskapet"... Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Man regner ikke proteiner fra brød og kornvarer med i "proteinregnskapet"... Hvorfor ikke? De to fra kjøtt og korn skal utfylle hverandre, skal de ikke? Endret 19. januar 2011 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 De gjør ikke det, protein fra kjøtt er fullstendige kjeder. Proteiner fra kornvarer må kombineres for å bli fullstendige. De vil fylles ut til en minutiøs grad men det er så lite at man regner ikke med proteiner fra kornvarer... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Vegetabliske proteinkilder bør vel kombineres med andre vegetabliske proteinkilder for å få fullstendig aminosyreprofil, fordi begge vil være ufulstendige på hver sin måte, ettersom hva jeg har skjønt. Men det går fint an å få f.eks havregryn og sikkert børd til å bli fullverdige om du kombinerer dem riktig Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Har nettopp kjøpt min første proteinshake: http://www.myo.no/shop/shop_vis.asp?id=2&kid=2&pid=117 Det jeg lurer på er når skal jeg drikke den, hvor mye skal jeg drikke og er det sunnere å drikke den med melk, i stedet for vann? (i så fall, hvor stor er forskjellen). Endret 31. januar 2011 av Philipo The Hippo Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har nettopp kjøpt min første proteinshake: http://www.myo.no/shop/shop_vis.asp?id=2&kid=2&pid=117 Det jeg lurer på er når skal jeg drikke den, hvor mye skal jeg drikke og er det sunnere å drikke den med melk, i stedet for vann? (i så fall, hvor stor er forskjellen). Med én gang etter treningen. Melk fordi det er godt. Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er det noen forskjell på å blande proteinshaken med melk hjemme og ta den med på trening og drikke den etterpå, enn å kjøpe melk i butikken etter treninga for så å blande den da? Hvis vi da ser bort ifra at det smaker bedre med kald melk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå