Gå til innhold

Posten - levering på døra - Ingen dukker opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, men SMS'ene kommer fram til riktig nummer ;)

 

Nei, her er det nok latskap som er årsaken. Sjåførlappen har dem jo heller ikke lagt igjen. Men oppdatert sporing med info om at lappen er lagt igjen, det har dem gjort.

 

Ja, vært med på den. Da har jeg bare reist på postkontoret med sporingsnummeret og enten fått pakka der og da eller gitt dem en verbal skyllebøtte for at jeg må hente pakka neste dag fordi postbudet ikke kontaktet meg.

 

Heldigvis har jeg til gode å oppleve dette med pakker jeg har betalt frakten på selv.

Lenke til kommentar

Han jeg snakket med i dag kunne forklare at ingen kan ringe sjåførene etter kl 17:00. Det er isåfall veldig dumt, i og med at utkjøring av pakker skjer mellom 17 og 21.. Joda, men det er fordi ingen sjefer er på jobb etter kl 17 sa han i andre enden. Hvorfor trenger man en sjef på jobb for å kunne ringe opp en kollega som er på jobb!? Han på KS kunne ikke svare, men skulle registrere en klage. Jo takk sa jeg, men det har jo blitt gjort mange ganger før. Jeg blir jo fortsatt løyet til gang på gang. Men du må bare registrere.

 

Det er vel fordi det er sjefen som har nummeret og oversikten til de som er ute og kjører ;)

 

 

En annen ting, er at du kan spørre om Elkjøp kan skrive på pakken om de kan sette den fra seg på døren(om slikt er greit for deg altså).

 

Jeg treffer ofte folk som vil ha ting satt på døren, men så lenge det ikke står noe spesifikt på pakken, så kan jeg ikke gjøre annet enn å legge fra meg hentelapp i postkassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han jeg snakket med i dag kunne forklare at ingen kan ringe sjåførene etter kl 17:00. Det er isåfall veldig dumt, i og med at utkjøring av pakker skjer mellom 17 og 21.. Joda, men det er fordi ingen sjefer er på jobb etter kl 17 sa han i andre enden. Hvorfor trenger man en sjef på jobb for å kunne ringe opp en kollega som er på jobb!? Han på KS kunne ikke svare, men skulle registrere en klage. Jo takk sa jeg, men det har jo blitt gjort mange ganger før. Jeg blir jo fortsatt løyet til gang på gang. Men du må bare registrere.

 

Det er vel fordi det er sjefen som har nummeret og oversikten til de som er ute og kjører ;)

 

 

En annen ting, er at du kan spørre om Elkjøp kan skrive på pakken om de kan sette den fra seg på døren(om slikt er greit for deg altså).

 

Jeg treffer ofte folk som vil ha ting satt på døren, men så lenge det ikke står noe spesifikt på pakken, så kan jeg ikke gjøre annet enn å legge fra meg hentelapp i postkassen.

 

Hadde budet lagt igjen sjåførlapp i postkassen så hadde det jo vært et bevis på at han faktisk hadde vært der i det minste. Men når jeg får lappen sammen med vanlig post dagen etterpå, og det står på lappen at sjåføren var hos meg 17:10 dagen før..

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Dette har skjedd meg uttallige ganger, og alltid på fredager. Kundeservice og svar fra posten er rett og slett horribel og udugelig.

 

Fikk SMS og epost om at pakken var lastet opp, og at jeg skulle bli oppringt før levering, ingen pakke kom, hele familien var hjemme hele kvelden... I 20-tiden sjekket jeg sporing, da påstås det at de ikke hadde "funnet" addressaten... Ingen hadde ringt meg.

 

Da dette skjedde meg nå sist fredag, fikk jeg bare beskjed til svar om å "hente pakken selv" - ikke noe snakk om å legge seg flat her. Da jeg så krevde pakken hjemlevert likevel, ble meldingene mine først ignorert, før jeg purret og fikk svar om at det skulle "sjekkes opp i". Hvor vanskelig er det for dem å sende pakken fra postkontoret og hjem til meg? Tjenesten kan jo bestilles på nettet - men jeg gidder ikke betale mer penger for noe som allerede jeg har betalt for.

 

Andre ganger tidligere har jeg fått pakken forsøkt levert kl 12, med hentelapp i posten om at jeg ikke var hjemme. Jeg har klaget til posten ved flere anledinger, og den ene gangen kom jeg faktisk hjem og ringte dem før klokken var 17, etter å ha funnet hentelapp i postkassa (selv om pakken ikke skulle vært levert ennå...). Da klarte jeg å krangle meg til ny levering samme kveld.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Godt å se (eller kanskje ikke) at det ikke bare er jeg som ikke får Postens levering på døra til å fungere.

 

Tre ganger har jeg prøvd denne tjenesten nå. Selv om jeg har vært hjemme hele dagen, så ligger det bare en hentelapp i Postkassa om at jeg ikke var hjemme. Ringeklokka er tydelig merket med mitt navn, og har aldri feilet. Og kundeservice er vel utrolig lei av å få denne klagen, så det er vel derfor de er så bitch mot alle de som ringer for å klage. De sier aldri unnskyld, beklager, det skal vi fikse opp i, eller lignende. Neida, de får det til å høres ut som det er vår feil.

 

Det er rett og slett svindel, og egentlig burde vel alle som har opplevd dette her på forumet gå til Forbrukerrådet for å stoppe en ulovlig praksis.

 

EDIT: Jo, forresten. En gang fikk jeg ikke hentelapp, for da var pakken faktisk utlevert. Men til hvem var det ingen som noen gang fant ut ;) Totalt udugelig.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Ganske ille å se at dette fortsatt oppleves som et problem.. Jeg har fullstendig sluttet med hjemlevering da jeg kan hente pakkene mine nesten døgnet rundt (post i butikk). Men så langt det lar seg gjøre velger jeg andre speditører enn Posten når jeg har mulighet til det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat samme erfaringene med post på dør.

 

Standarden er vel at det ikke kommer noe, og et par dager etterpå kommer en lapp i postkassen om at den kan hentes på nærmeste postkontor.

Ellers hadde jeg en her om dagen som sendte sms når han sto i gården rett utenfor huset (jeg så at han kjørte opp i gårdsrommet) med noe a-la "Hei, prøvd ringe. Du ikke ta telefon. Hilsen postbudet". Jeg løper ut og ser at han er på vei med lapp i postkassen, uten i det hele tatt å ringe på døra.

Altså, hvis han har tatt seg bryet med å kjøre helt ned, så kan han vel også ringe på døra?

 

Men én ting er sikkert, de har aldri ringt meg 30-60 minutter før de er der. Som regel ringer det bare på døra om de i det hele tatt gidder å levere ut pakken.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Kan dere ikke bare ta opptak av innkjørselen/postkassen i det tidsrommet de skal være der og sende en klage med videoen? Det er jo det som skjer i USA (bare søk crazy FEDex delivery på youtube), der blir de ansatte sparket på flekken når sjefen får vite hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...