Star Fox Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hvis dere ikke har noen av disse grunnene så vet ikke jeg men regner med latskap fra budet^^ Hos meg har 3 av 4 leveringer endt på PiB. Eneste grunnen jeg kan se for meg er latskap fra budet. I følge denne tråden er det flere som opplever det samme. Det betyr at Posten har et STORT problem de må ta tak i og finne en løsning på. Jeg betaler jo tross alt for et produkt Posten ikke klarer å levere. Hvis en pakke har ufullstendig adresse (gatenavn uten husnummer) OG mangler mobilnummer ELLER kunde ikke svarer på telefon, vil pakken havne på nærmeste postkontor i de aller fleste tilfeller. Avsender har ansvar for at pakken har riktig adresse. Feil postnummer er også nok til at den havner på postkontoret i stedet for, da pakkene blir sortert etter en fast trasè og hvis pakken din plutselig dukker opp senere i trasèen enn den skal, da blir den ikke utlevert. Og nei, vi må ikke ringe opplysningen fordi avsender ikke klarer å få på et husnummer. Da er det, det vanlige postbudet sitt ansvar å få gitt hentelappen til riktig person - dagen etter. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hos meg har 3 av 4 leveringer endt på PiB. Eneste grunnen jeg kan se for meg er latskap fra budet. I følge denne tråden er det flere som opplever det samme. Det betyr at Posten har et STORT problem de må ta tak i og finne en løsning på. Jeg betaler jo tross alt for et produkt Posten ikke klarer å levere. Om du har betalt for hjem på døren, så burde det la seg gjøre å klage, og eventuelt be om dokumentasjon på at de har vært på døren og sendt ut sms(f.eks. bruke det latitude-greiene som Star Fox nevner). Og jeg tipper det er flere som kommer innom denne tråden og "klager sin nød" enn de som har fått pakken hjem 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hvis en pakke har ufullstendig adresse (gatenavn uten husnummer) OG mangler mobilnummer ELLER kunde ikke svarer på telefon, vil pakken havne på nærmeste postkontor i de aller fleste tilfeller. Alle pakkene mine har hatt riktig adresse, riktig telefonummer og jeg har vært hjemme og passet telefonen (ingen ringer). Navnet mitt står tydelig på dørklokka. Eneste jeg har mottatt, er en SMS om at pakken er klar til utkjøring. Når ingenting skjer, rusler jeg ned til postkassa og finner en hentelapp. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvis en pakke har ufullstendig adresse (gatenavn uten husnummer) OG mangler mobilnummer ELLER kunde ikke svarer på telefon, vil pakken havne på nærmeste postkontor i de aller fleste tilfeller. Avsender har ansvar for at pakken har riktig adresse. Feil postnummer er også nok til at den havner på postkontoret i stedet for, da pakkene blir sortert etter en fast trasè og hvis pakken din plutselig dukker opp senere i trasèen enn den skal, da blir den ikke utlevert. Men hvis alt er rett på pakken, til og med mobiltelefonnummer, dørklokka er merket med rett navn og virker, og mottaker var hjemme på tidspunktet det står at pakken er forsøkt utlevert - og pakken likevel havner på postkontoret, hva har skjedd da? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Høres ut som om postbudet ikke er av den typen som Posten er tjent med. Ring og klag. Klagen blir levert til sjefen for nærmeste terminal og så overlevert muntlig til budet det gjelder. C: Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Høres ut som om postbudet ikke er av den typen som Posten er tjent med. Ring og klag. Klagen blir levert til sjefen for nærmeste terminal og så overlevert muntlig til budet det gjelder. C: Jepp, å klage hjelper. Tror jeg har nevnt det en gang før i tråden, men etter jeg klagde så har jeg fått alle pakkene på døra, bortsett fra én gang, og da var det kortautomaten som var problemet. De ringte meg å fortalte meg dette på forhånd og spurte hvilket postkontor jeg ville ha den levert til. Var ikke noe problem for meg, jeg skulle på butikken uansett, og der har de Post-i-Butikk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Nettopp. Hvordan skal Posten forbedre dette dersom det ikke gis tilbakemelding om at ting ikke fungerer? Det er ikke sikkert det hjelper å klage, men det hjelper iallefall ikke å ikke gjøre det. 2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Joda, klaging virker. Klagde til posten en gang, og de utkommanderte en butikkmedarbeider fra PiB til å kjøre pakken til meg Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Aldri hatt problemer med HPD, men har dog kun brukt tjenesten i ett område (Gjøvik). Der er det SVÆRT få andre som benytter seg av dette, noe som fører til at sjåføren (den samme hver gang) ringer meg ca 1710 og er hos meg ca 1720 med pakke. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Har heller ikke hatt trøbbel med Hjem på døren. Kanskje fordi jeg henter pakkene selv på terminalen når jeg ser de er ankommet(jobber tidvis der ). De to gangene jeg har fått pakkene utkjørt, har det også gått helt fint. Men sjåføren vet jo hvem jeg er. Konklusjon, få dere jobb på postterminalen. 2 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Har heller ikke hatt trøbbel med Hjem på døren. Kanskje fordi jeg henter pakkene selv på terminalen når jeg ser de er ankommet(jobber tidvis der ). De to gangene jeg har fått pakkene utkjørt, har det også gått helt fint. Men sjåføren vet jo hvem jeg er. Konklusjon, få dere jobb på postterminalen. Konklusjon: Posten er korrupt, og det hele er en eneste stor konspirasjon! http://www.youtube.com/watch?v=Rg_4z2adv6Q Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 This may be correct yes. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 3 ganger har jeg fått ting levert på døren, har vært samme bud hver gang, og alt har fungert perfekt. Han ringer 30 minutter før. Mann på rundt 50 år i Bergen. Hvis du leser dette, så gjør du en veldig god jobb! 3 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Ringte akkurat kundesenteret fordi min ekspresspakke skulle vært levert i dag innen kl 16:00 (bedriftspakke, ikke vanlig hjem på døren). Fikk e-post og sms kl 12 i dag om at pakken var lastet på bil og kjørt ut. Halv fem var tålmodigheten slutt. Fyren på kundesenteret sa at dem mest sannsynlig ikke har funnet fram, eller har hatt for mye å gjøre. Jeg måtte sjekke sporingen igjen i morgen tidlig.. Jasså, så det er derfor man betaler ekstra for rask levering. Heldigvis fikk historien en lykkelig slutt. La på etter å ha snakket med kundesenteret, og da kom Posten trillende inn døra med pakken. Dem hadde visstnok fått en utrolig mengde med pakker i dag, så da ble det overtid for å få utlevert. Jeg takket for pakken og forklaringen (det er jo ikke en unnskyldning, men en forklaring), og sa at jeg venter på enda en pakke som skal komme i morgen. Så får vi se når den blir levert Dem har faktisk tatt seg sammen en god del for mitt vedkommende, så det hjelper å klage. Såfremt man er saklig burde det etterhvert føre fram. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Og der skjedde det igjen. SMS: Vi har lastet pakken din på bilen og kjører ut. Vi ringer 30-60 minutter før vi dukker opp. 27 minutter etterpå, pakkesporing oppdatert. Ingen hjemme, pakken forsøkt utlevert. Sjåførlappe lagt igjen. Sjekker postkassen, nopes ingen lappe. Sjekker telefonen, nopes ingen har ringt. Ringer kundesenteret som sier "nei slik skal det da ikke være". Så spør jeg om dem kan få tak i sjøfåren og be han kjøre innom med pakken min. Det var da 3 timer igjen av denne 5-9 utkjøringsperioden deres. Jeg blir satt på vent noen minutter også sier hun "nei dessverre, det går ikke". Jeg tipper sjåføren har dratt hjem for dagen, ikke kjørt ut pakker (kanskje det var veldig få pakker!?). Dermed har han gitt beskjed når kundesenteret ringte han om at han var gått av vakt. Mao må jeg på posten i morgen for å hente pakken min, og jeg kan banne på at en sjåførlappe vil dukke opp i postkassen min sammen med annen post i morgen. JÆVLA IDIOTER! 2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Prøv nå å få kontakt med sjåføren i det minste, for dette virker som er en feil som skjer gang på gang. Tror nok posten vil vite om de har noen uærlige sjåfører, så gi beskjed du Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Prøv nå å få kontakt med sjåføren i det minste, for dette virker som er en feil som skjer gang på gang. Tror nok posten vil vite om de har noen uærlige sjåfører, så gi beskjed du Litt av greia er at vi aldri blir satt i direkte kontakt med sjåføren. Dem vil heller ikke gi navn eller nummer på sjåføren som har vært på jobb. Det er i grunn ganske vanskelig å få noe som helst konkret info ut av dem. Det skjønner jeg godt. For hadde jeg vært sjåfør ville jeg overhodet ikke likt at folk skulle visst hvem jeg var. Ikke sålenge jeg drev på den måten der. Jeg har ved flere anledninger sendt inn klage til Posten, og dem lover på tro og ære at det skal ryddes opp og informeres blant de ansatte. Det er jo allikevel ganske tydelig at ingenting skjer. Nytt forsøk i morgen. Da blir det levert klage til Posten, og til butikken hvor varen er kjøpt. Jeg kan jo uansett ikke få igjen penger fra Posten. Det må skje via butikken som har "kjøpt en tjeneste" hos Posten.. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Bor 3 min gange unna postkontor, men har bestilt store pakker på døra. Ingen av de tre-fire gangene har posten dukka opp på døra, det er veldig frustrerende, og jeg har ikke blitt ringt opp for å forklare veien heller. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Prøv nå å få kontakt med sjåføren i det minste, for dette virker som er en feil som skjer gang på gang. Tror nok posten vil vite om de har noen uærlige sjåfører, så gi beskjed du Jeg har nå snakket med kundesenteret for å forklare at det ikke var noe sjåførlappe i min postkasse (i dag tidlig hadde det heller ikke blitt levert noe lappe). Jeg nevnte at jeg ringte KS i går ettermiddag for å forklare saken også, men at dem ikke fikk tak i noe sjåfør da heller. Han jeg snakket med i dag kunne forklare at ingen kan ringe sjåførene etter kl 17:00. Det er isåfall veldig dumt, i og med at utkjøring av pakker skjer mellom 17 og 21.. Joda, men det er fordi ingen sjefer er på jobb etter kl 17 sa han i andre enden. Hvorfor trenger man en sjef på jobb for å kunne ringe opp en kollega som er på jobb!? Han på KS kunne ikke svare, men skulle registrere en klage. Jo takk sa jeg, men det har jo blitt gjort mange ganger før. Jeg blir jo fortsatt løyet til gang på gang. Men du må bare registrere. Neste steg blir å ringe KS på Elkjøp hvor jeg har handlet, for å få igjen pengene mine. Jeg nekter å betale for frakt som jeg ikke får. Oppdatert: Snakket med Elkjøp som gir meg tilbake penger for frakten. Her var det ikke spørsmål om noe som helst. Ingen krangling. Mao super service fra Elkjøp! Bra at noen fortsatt bryr seg litt om kundene sine. Det kan derfor være verdt et forsøk å klage konsekvent til den butikken hvor man har kjøpt varen. Hvis mange nok utsalgsteder får mange nok klager på at Posten ikke leverer som dem skal, så kanskje det skjer noe. Endret 7. mars 2012 av SilentNET Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg skal kontakte Telenor for å bekrefte at ingen har ringt eller forsøkt å ringe meg i dag mellom 17 og 21. Så slipper jeg i alle fall en "neei, vi ringte deg i går vi men ingen tok telefonen, beklager". Bør vel lagre printscreen av oppgulpet som står på pakkesporingen også i tilfelle. Sist jeg fikk pakke levert på døren så kom budet uten å ha ringt først, men påsto at de hadde ringt meg omtrent 10 ganger. Jeg hadde ikke en eneste samtale mottatt, og postbudet mente at det hadde ringt helt til den gikk på svarer flere ganger. MEN, allikevel kom hun og ringte på i håp om at jeg var hjemme, noe jeg jo var. Uansett, sjekk hvilket nummer de påstår å ha ringt, det er ikke sikkert de har prøvd å ringe ditt nummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå