DDT Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Unngår å få pakker på døra hvis det er mulig, såsant det ikke er store og tunge pakker som det er trøblete å hente selv. Istedet for å sitte hjemme og vente på en pakke (som kanskje ikke kommer allikevel) drar jeg heller 300 m til Kiwi (åpen 07-23) for å hente den. Pakker på døra er nok OK for bedrifter, men mer et bryderi for de fleste privat, vil jeg tro. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Unngår å få pakker på døra hvis det er mulig, såsant det ikke er store og tunge pakker som det er trøblete å hente selv. Istedet for å sitte hjemme og vente på en pakke (som kanskje ikke kommer allikevel) drar jeg heller 300 m til Kiwi (åpen 07-23) for å hente den. Pakker på døra er nok OK for bedrifter, men mer et bryderi for de fleste privat, vil jeg tro. Har like over en kilometer til posten og har ikke bil så jeg setter stor pris på de pakkene som kan komme på døren, spesielt om det er tungt eller verdifullt. Det er derfor jeg har bestilt den tjenesten noen ganger, men har sluttet å kjøpe det om det er posten som tilbyr levering på døren. Faktisk litt irritert over at selv normale pakker som fint får plass i min ekstra store postkasse nå har begynt å havne på post i butikk i stedet. Jeg bestiller en del bøker og det er irriterende og måtte gå nedom butikken som jeg vanligvis ikke handler på for å hente noe som fint får plass i postkassen min. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Faktisk litt irritert over at selv normale pakker som fint får plass i min ekstra store postkasse nå har begynt å havne på post i butikk i stedet. Jeg bestiller en del bøker og det er irriterende og måtte gå nedom butikken som jeg vanligvis ikke handler på for å hente noe som fint får plass i postkassen min. Er dette pakker med sporingnummer eller såkalte klump-sendinger? Pakker med sendingsnummer(som skal signeres på) skal ikke legges igjen i postkassen, og om du hele tiden får hentelapp på litt for store klumpsendinger, så gjør postbudet obs på størrelsen på postkassen din. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Faktisk litt irritert over at selv normale pakker som fint får plass i min ekstra store postkasse nå har begynt å havne på post i butikk i stedet. Jeg bestiller en del bøker og det er irriterende og måtte gå nedom butikken som jeg vanligvis ikke handler på for å hente noe som fint får plass i postkassen min. Er dette pakker med sporingnummer eller såkalte klump-sendinger? Pakker med sendingsnummer(som skal signeres på) skal ikke legges igjen i postkassen, og om du hele tiden får hentelapp på litt for store klumpsendinger, så gjør postbudet obs på størrelsen på postkassen din. Er pakker uten sporingsnummer som også havner på postkontoret. Ingen signering nødvendig når jeg henter dem der heller. Hvem som er postbud her aner jeg ikke. Tar en kontakt med posten også videreformidler de dette til postbudet eller? Jeg bor i Oslo så det er ikke som hvor jeg kommer fra hvor jeg kjenner postbudet og de fleste på posten og derfor slipper unna slike ting. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvem som er postbud her aner jeg ikke. Tar en kontakt med posten også videreformidler de dette til postbudet eller? Jeg jobber i posten, og kan bekrefte at noe lignende har skjedd i den avdelingen jeg jobber i. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Bestilte også sånn "levering på døren"... Etter hvert (ingen ringte på) gikk jeg opp til postkassa og der lå det en lapp "Mottaker ikke hjemme"... Når jeg da hentet pakken klagde jeg og hun bak kassen sa bare "Beklager, han er ny". Pengene fikk jeg heller ikke tilbake... Lenke til kommentar
farballa Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvem som er postbud her aner jeg ikke. Tar en kontakt med posten også videreformidler de dette til postbudet eller? Jeg jobber i posten, og kan bekrefte at noe lignende har skjedd i den avdelingen jeg jobber i. Da skal jeg ta og merke meg hva som skjer med de neste 18 pakkene som er på vei og gi beskjed til posten om det fortsetter(bestilt en god del bøker i det siste ) Lenke til kommentar
Stream Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Får slenge meg på her med mine erfaringer. Har selv gitt opp å få pakker på døren ettersom det i 50% av tilfellene ender opp med at jeg må hente på posten selv (ingen lapp i kassa, så er ikke forsøkt utlevert engang). Bestilte nå sist uke en vare på nett som ble sendt fredag 4.mars (fra Oslo). Registert videresendt i Oslo kl 12 mandag 7. mars. Fikk nå nettopp telefon fra Posten som lurte på om jeg var hjemme torsdag 10.mars mellom 8 og 16 for pakkeutkjøring. Spurte hvorfor det tok så lang tid, og fikk da til svar at de nettopp hadde fått inn pakken på terminalen, men ikke hadde noen bil som kunne kjøre ut før på torsdag. Kan ikke si det er spesielt imponerende. Portoen kostet forøvrig 661 kroner...jeg kunne jo egentlig ha kjørt flere turer frem og tilbake til Oslo og hentet den selv til langt under den prisen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Før på torsdag? Dette hørtes veldig rart ut. Det KAN jo ha noe med den nye østlandsterminalen, men jeg forstår ikke hvorfor det skal ta så mange dager før de får ut pakken. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Litt merkelig at sporingsstatus ikke er oppdatert siden mandag 7.mars også. Muligens er det tregere levering på pakker som er i ukurant størrelse/vekt... Edit (sporingsstatus oppdatert): Overlevert sjåfør for levering til mottaker 09.03.2011 09:04 0001 OSLO Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 07.03.2011 12:39 0001 OSLO (jeg bor i Fredrikstad - rart den da ikke har ankommet terminalen i Sarpsborg før den overlevers sjåfør) Endret 9. mars 2011 av Stream Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 09.11.2011 22:02 0024 OSLO Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret 09.11.2011 21:49 Varsel er sendt mottaker på SMS til +47xxxxxx 09.11.2011 16:58 Stod at jeg skulle bli oppringt 30-60min før levering, men har ikke noen anrop på telefonen min. Dette virker rart da de klarte å sende SMS med varsling tidligere på dagen. Endret 10. november 2011 av Sandiz Lenke til kommentar
treant Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 sitter å venter på en pakke på døren for første gang, etter å ha lest denne posten så er jeg rimelig nervøs...... pakken ankom bergen (der jeg bor for tida) klokka 8 om morgen, så en halv time til 17, så får vi se hva som skjer... sitter å venter på en pakke på døren for første gang, etter å ha lest denne posten så er jeg rimelig nervøs...... pakken ankom bergen (der jeg bor for tida) klokka 8 om morgen, så en halv time til 17, så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar
farballa Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 sitter å venter på en pakke på døren for første gang, etter å ha lest denne posten så er jeg rimelig nervøs...... pakken ankom bergen (der jeg bor for tida) klokka 8 om morgen, så en halv time til 17, så får vi se hva som skjer... sitter å venter på en pakke på døren for første gang, etter å ha lest denne posten så er jeg rimelig nervøs...... pakken ankom bergen (der jeg bor for tida) klokka 8 om morgen, så en halv time til 17, så får vi se hva som skjer... Fikk du noe pakke? Lenke til kommentar
treant Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) sitter å venter på en pakke på døren for første gang, etter å ha lest denne posten så er jeg rimelig nervøs...... pakken ankom bergen (der jeg bor for tida) klokka 8 om morgen, så en halv time til 17, så får vi se hva som skjer... sitter å venter på en pakke på døren for første gang, etter å ha lest denne posten så er jeg rimelig nervøs...... pakken ankom bergen (der jeg bor for tida) klokka 8 om morgen, så en halv time til 17, så får vi se hva som skjer... Fikk du noe pakke? jaggu fekk jeg pakka! gikk rundt å banda fra klokka 6 og utover - men fikk en telefon kvart på 9 om at han stod utafor. Budet ringte riktig nok ikke 30-60 min før, så det var urutinert da jeg var på vei ut for å møte kjerringa, så fornøyd Endret 16. desember 2011 av JohnnyDepp Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hvis dere bor i blokker uten navn på ringeklokke eventuelt ingen ringeklokke,eller uten navn på døren så ender det som regel med hentelapp.. oppkravspakker er også lett for at havner på PiB og postkontoret pga ingen har akkurat beløp som regel.... Dette er vell hovedgrunner. Hvis dere ikke har noen av disse grunnene så vet ikke jeg men regner med latskap fra budet^^ Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 så irriterende Da canaldigital sendte nye modemet så endte det med at det ikke engang var forsøkt levert til meg og jeg var hjemme begge dagene og venta , men stygge missfosterpostmannen leverte på postkontoret.. for en taper Lenke til kommentar
Occi Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hadde en episode her om dagen hvor posten skulle komme hjem på døra til meg, og de ringte og sa at de var der mellom 19-21, men så kom de aldri, og de sa heller ikke i fra at de ikke kom. At det går an sier jeg bare.. 1 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hadde en episode her om dagen hvor posten skulle komme hjem på døra til meg, og de ringte og sa at de var der mellom 19-21, men så kom de aldri, og de sa heller ikke i fra at de ikke kom. At det går an sier jeg bare.. Artig. For jeg hadde en episode her om dagen der jeg skulle levere en hjem-på-kvelden-pakke til en fyr. Opptattsignal på telefonen, så kjører rett til huset og ringer på. Nope, ingen kommer og åpner og jeg skyter pakken som forsøkt utlevert. Jammen er ikke karen lite frekk og ringer og klager og påstår at han hadde vært hjemme absolutt hele dagen. Vel, da foreslår jeg at han enten skaffer seg en kraftigere ringeklokke, eller forsøker å være tilgjengelig på telefon når man ringer. Det sendes trossalt ut en SMS at han kan forvente seg en snarlig telefon om levering. Han får klage så mye han vil, Latitude har loggført posisjonen min og jeg har mitt på det rene. <___> 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg tok telefonen, var hjemme hele tiden og også tilgjengelig på tlf hele tiden. Greit at de feilberegnet tiden det tok, men da burde de ikke sagt at de kommer slik at jeg må være hjemme og klar. Men er nok ikke bare leverandørene som tuller nei ser det ut til 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hvis dere ikke har noen av disse grunnene så vet ikke jeg men regner med latskap fra budet^^ Hos meg har 3 av 4 leveringer endt på PiB. Eneste grunnen jeg kan se for meg er latskap fra budet. I følge denne tråden er det flere som opplever det samme. Det betyr at Posten har et STORT problem de må ta tak i og finne en løsning på. Jeg betaler jo tross alt for et produkt Posten ikke klarer å levere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå