Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Slutta å bruke Posten for lenge siden, bare tull med dem. Rett hjem viker ikke og Kiwi sjappa jeg er i nærheten av er risikosone for all pakkebehandling. Bedriftspakker på jobben fungerer imidlertid. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Posten suger på sån der. Er noe annet med de private her i området iallefal (kristiansand) DHL har altid kommet rett på døren.. en gang så søkte han opp alle numrene på gulesider, og ringte til dama, fordi han ikke fikk tak i meg. Fordi ingen var hjemme på dagtid de to dagene han hadde vært og prøvd å levert først.. dog hadde han hengt en lapp på døra så hadde jeg jo vist det men men Det er iallefal service.. og han tok den med hjem fra jobb på sin fritid og kjørte innom og la i postkassen min, siden jeg ikke kunne være hjemme på dagtid før etter 18-19. Så det er + i min bok. De var og veldig fleksible når jeg glemte å betale utlegg for moms, selv 3 uker over frist og varsel om inkasso, så trakk de det med en gang jeg mailet de og beklagde meg. Posten hadde vel sendt paragrafrytterne pesende på døra etter 2 dager de.. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tror også at sjåførene spekulerer i at folk ikke er hjemme. Kan og tenke meg at sjåførene får så mye de skal levere ut at det egentlig er umulig å få til og derfor blir tvunget til å lyve, snyte og utelate å gjøre jobben sin. Men når de svarer at de ikke kan finne en postkasse, da ville jeg som arbeidsgiver vurdert hele jobben til personen. Om en ikke kan finne postkassen til kundene bør en vel finne seg en annen jobb enn i posten? Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Høres ut som om mye av Postvesenet gjør en ganske slett jobb når det kommer til Post på døren, jeg selv har ikke hatt noen dårlig erfaring med dette tilbudet enda! Bestilte 3 komponenter fra Komplett torsdag omtrent kl. 12-13, fikk det levert kl. 17.20 dagen etter. Ble oppring omtrent 16.50 eller noe sånt av en utlending som spurte om det gikk bra at han kom med pakken. Var hjemme, mannen kom ut av bilen og ringte på, spurte etter navn og legitimasjon, jeg betalte og fikk pakken, ren positiv erfaring egentlig! edit: Leif. Endret 30. oktober 2010 av DragonsHeaven Lenke til kommentar
farballa Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Høres ut som om mye av Postvesenet gjør en ganske slett jobb når det kommer til Post på døren, jeg selv har ikke hatt noen dårlig erfaring med dette tilbudet enda! Bestilte 3 komponenter fra Komplett torsdag omtrent kl. 12-13, fikk det levert kl. 17.20 dagen ette. Ble oppring omtrent 16.50 eller noe sånt av en utlending som spurte om det gikk bra at han kom med pakken. Var hjemme, mannen kom ut av bilen og ringte på, spurte etter navn og legitimasjon, jeg betalte og fikk pakken, ren positiv erfaring egentlig! Noen må de levere til, ville jo faktisk vært ganske ille om det viste seg at det ikke fantes noen som jobbet med å kjøre ut pakker på døren og at det bare var noe som fantes på papiret Lenke til kommentar
farballa Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Da var ny pakke som skulle leveres på døren blitt levert til post i butikken uten at noen prøvde å levere den. Snakket også med naboene i gata her og samtlige sa at de ikke hadde fått levert pakker på døren på flere år, de kom rett og slett ikke og posten tok ikke hensyn til klager. Når jeg var i post i butikk i dag spurte jeg også der om hvordan det var med dette og da sa han som var der oppgitt at posten/bring ikke leverte ut pakker på døren i området. De på post i butikk hadde klaget til posten, men hadde fått beskjed om at de fikk ikke lov til å klage så de oppfordret bare alle kunder til å gjøre det. Er egentlig helt utrolig at de kan holde på sånn og fortsatt ta betalt for en tjeneste de helt klart ikke tilbyr. Jeg kommer til å sende beskjed til selskapene som sender meg noe gjennom bring/posten og informere dem om at ingenting blir levert på døren her så de kan like gjerne sende det med post til postkontoret i stedet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Da var ny pakke som skulle leveres på døren blitt levert til post i butikken uten at noen prøvde å levere den. Snakket også med naboene i gata her og samtlige sa at de ikke hadde fått levert pakker på døren på flere år, de kom rett og slett ikke og posten tok ikke hensyn til klager. Når jeg var i post i butikk i dag spurte jeg også der om hvordan det var med dette og da sa han som var der oppgitt at posten/bring ikke leverte ut pakker på døren i området. De på post i butikk hadde klaget til posten, men hadde fått beskjed om at de fikk ikke lov til å klage så de oppfordret bare alle kunder til å gjøre det. Er egentlig helt utrolig at de kan holde på sånn og fortsatt ta betalt for en tjeneste de helt klart ikke tilbyr. Kan ikke si jeg kjenner igjen Posten på det du sier, men det er vel forskjell på der du bor, og her på berget. Har du prøvd å fått til en dialog til det teamet som skal leverere pakker til deg og fått et skikkelig svar? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har kjøpt utrolig mye varer selv på nettet, hvor posten kommer hjem på døren. Har aldri hatt noen problemer. Står at de skal komme mellom 17 og 21, mens 90% av tilfellene kommer postmannen i 12 - 13:00-tiden, ikke at det gjør meg noe som helst, så lenge jeg er hjemme. Fornøyd med posten, med unntaket av at den ene pakka mi havna på et helt annet postkontor, som jeg måtte hente selv. Selvom det stod "på døren" på selve pakken. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Står at de skal komme mellom 17 og 21, mens 90% av tilfellene kommer postmannen i 12 - 13:00-tiden, ikke at det gjør meg noe som helst, så lenge jeg er hjemme. Akkurat det gjør meg noe. Har skjedd at jeg gikk halvannen time for tidlig fra jobb, for å komme hjem før 17.00 så jeg skulle være hjemme når Posten kom med pakka mi. Når jeg kom hjem kvart på fem, og åpnet postkassen, så lå det en lapp der om at de hadde prøvd å levere pakke men at jeg ikke var hjemme. Av de to andre gangene jeg har brukt tjenesten, har de en gang bare lagt en lapp i postkassa om at de hadde vært der uten at jeg var hjemme (jeg var hjemme, og ringeklokka fungerte), og den andre gangen klarte de å levere ut pakken til feil person (den kom aldri til rette). Sjelden man hører om en tjeneste der tilbyderen feiler så TOTALT som når det gjelder denne tjenesten. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Tror det er vanlig at de tar med pakken på utkjøringen midt på dagen, om vi ikke er hjemme da, så kommer dem på kvelden. Det var iallefall tilfellet den ene gangen her. Forige gang var jeg på vei hjem fra oslo, da ringte postmannen meg når jeg var rundt 5-10min hjemmeifra. Da venta han faktisk i nesten 10min på at jeg skulle komme meg hjem, slik at han kunne levere pakka. Ganske god service synes nå jeg. Men igjen, kommer helt an på hvem som kjører. Har iallefall ganske god service av de folka som kjører rundt i mitt område Men nå kjøper jeg ganske mye på nettet. Da får jeg dem alltid hjem på døren siden det koster 20-30kr ekstra. Så postmennen er jo nesten stamgjester her nå Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Testa ekspress brev fra Posten i fjor sommer, fikk feil sendingsnummer av avsender, den sendingen blei levert før klokka 9. Mitt "brev" dukket opp i ett tiden signert av en ukjent, eg var hjemme hele dagen, etter samtale med avsender fant vi ut at eg skulle se i min Postkasse, der sammen med reklame fra Rema 1000 låg ekspress brevet til noen hundre kroner Sleit med de igjen før jul med ei EMS sending, kom til min fordelingssentral i 2 tida. Når eg etterlyste brevet var det for seint på dagen og ville bli kjørt ut på mandag Ringte servicetelefonen og prøvde å overtale de til å få min sending levert på "postkontoret" (Post i butikk) slik at eg kunne hente og videresende med flere papirer i "lørdagsposten". Fikk et dårlig svar om at det var betalt for utkjøring og da kunne de ikke levere på "postkontoret" - fortalte om episoden fra sommeren og det var kostbart for meg å vente... 20 minutter seinere fikk eg tlf. fra fordelingsentralen at de skulle levere mitt brev på postkontoret. Hentet og videresendte fredag etter klokka 9 på kvelden, tirsdag låg min "billett" i min postkasse etter tur til Oslo for "stempel" PC deler får eg med mypack når det er mulig, Tollpost bruker ca. 24 timer fra Sandefjord til min "butikk" på vestlandet, Posten fikk en pakke 13. som dukket opp på mitt postkontor i dag, Tollpost ville levert den pakken på fredag... Ny PC helg med større SSD i laptopen Lenke til kommentar
farballa Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Da var ny pakke som skulle leveres på døren blitt levert til post i butikken uten at noen prøvde å levere den. Snakket også med naboene i gata her og samtlige sa at de ikke hadde fått levert pakker på døren på flere år, de kom rett og slett ikke og posten tok ikke hensyn til klager. Når jeg var i post i butikk i dag spurte jeg også der om hvordan det var med dette og da sa han som var der oppgitt at posten/bring ikke leverte ut pakker på døren i området. De på post i butikk hadde klaget til posten, men hadde fått beskjed om at de fikk ikke lov til å klage så de oppfordret bare alle kunder til å gjøre det. Er egentlig helt utrolig at de kan holde på sånn og fortsatt ta betalt for en tjeneste de helt klart ikke tilbyr. Kan ikke si jeg kjenner igjen Posten på det du sier, men det er vel forskjell på der du bor, og her på berget. Har du prøvd å fått til en dialog til det teamet som skal leverere pakker til deg og fått et skikkelig svar? Eneste svar jeg har fått når jeg har tatt kontakt med posten for å spørre om leveringene er at de ikke engang ønsker å registrere min melding om at det ikke ble levert fordi det må firma jeg bestilte hos gjøre. Vil ikke akkurat si at det ser ut som noe dialog er mulig så lenge de eneste svarene jeg får er av typen "Sorry, men du har ikke lov å klage og vi bryr oss ikke". Syntes forøvrig det var artig at de som arbeidet i post i butikk her hadde fått samme svar når de klaget over at alle pakkene ble bare levert direkte til dem i stedet for å bli kjørt ut. De fikk visstnok masse klager av folk som kom og klagde på at pakkene ikke kom frem hos dem. Jeg tror de er ganske klar over hva som skjer i dette området, men har ikke tenkt å gjøre noe med det. DHL, UPS og andre har klart å komme på døren her flere ganger uten problem. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har kjøpt utrolig mye varer selv på nettet, hvor posten kommer hjem på døren. Har aldri hatt noen problemer. Står at de skal komme mellom 17 og 21, mens 90% av tilfellene kommer postmannen i 12 - 13:00-tiden, ikke at det gjør meg noe som helst, så lenge jeg er hjemme. Fornøyd med posten, med unntaket av at den ene pakka mi havna på et helt annet postkontor, som jeg måtte hente selv. Selvom det stod "på døren" på selve pakken. Jeg arbeider fra hjemmet så om de hadde kommet tidligere på dagen hadde det ikke vært noe problem det heller. Jeg tror det må et mirakel til for at posten skal levere her som jeg bor nå. Har i alle fall sagt i fra til de jeg kjøper ofte hos at det ikke er vits at de bruker på døren hos posten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Eneste svar jeg har fått når jeg har tatt kontakt med posten for å spørre om leveringene er at de ikke engang ønsker å registrere min melding om at det ikke ble levert fordi det må firma jeg bestilte hos gjøre. Vil ikke akkurat si at det ser ut som noe dialog er mulig så lenge de eneste svarene jeg får er av typen "Sorry, men du har ikke lov å klage og vi bryr oss ikke". Jeg kan ikke si jeg har veldig dårlig erfaring med noen firmas kundeservice, bortsett fra damene som sitter på Postens servicesenter (telefon). Makan til sure, gamle megger. Pakken jeg fortalte om tidligere som ble utlevert til feil person, etterlyste jeg for andre gang etter litt over en uke. Fikk nærmest kjeft og en oppgitt tone over at jeg måtte da forstå at jeg kunne ikke vente at de hadde funnet ut noe før det hadde gått minst to uker. Snakket med en mann en gang også, og han var imidlertid grei nok. Selv ei venninne av meg som jobber som postbud, sier at det er umulig å få noen vettug dialog med de damene som sitter der, selv for de som jobber i Posten. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg tror de er ganske klar over hva som skjer i dette området, men har ikke tenkt å gjøre noe med det. DHL, UPS og andre har klart å komme på døren her flere ganger uten problem. Nettopp derfor blir jeg litt irritert over postens tv-reklamer, hvor de påstår at posten skal frem og de skal være så flinke på service, "bestill hjem på døra! kampanje, samme pris som vanlig servicepakke!" --- tenker bare "yeah right, f u". 1 Lenke til kommentar
farballa Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Eneste svar jeg har fått når jeg har tatt kontakt med posten for å spørre om leveringene er at de ikke engang ønsker å registrere min melding om at det ikke ble levert fordi det må firma jeg bestilte hos gjøre. Vil ikke akkurat si at det ser ut som noe dialog er mulig så lenge de eneste svarene jeg får er av typen "Sorry, men du har ikke lov å klage og vi bryr oss ikke". Jeg kan ikke si jeg har veldig dårlig erfaring med noen firmas kundeservice, bortsett fra damene som sitter på Postens servicesenter (telefon). Makan til sure, gamle megger. Pakken jeg fortalte om tidligere som ble utlevert til feil person, etterlyste jeg for andre gang etter litt over en uke. Fikk nærmest kjeft og en oppgitt tone over at jeg måtte da forstå at jeg kunne ikke vente at de hadde funnet ut noe før det hadde gått minst to uker. Snakket med en mann en gang også, og han var imidlertid grei nok. Selv ei venninne av meg som jobber som postbud, sier at det er umulig å få noen vettug dialog med de damene som sitter der, selv for de som jobber i Posten. Hehe, ja de har vel frister som en som kunde må overholde før en er så frekk at en klager Mistet faktisk en levering engang, julegave til kona. Sendte skjema for tapt pakke. Heldigvis var firmaet så greie at de sendte bare ny pakke som kom med engang, pakken dukket i alle fall aldri opp hos meg. Rundt neste jul fikk jeg brev fra posten om at de ikke visste hvor pakken var. Men kjenner også flere hyggelige og pliktoppfyllende mennesker på posten som forteller at det er når pakker og brev ender opp i de store svarte hullene som er sorteringssentralene så forsvinner de ofte. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg tror de er ganske klar over hva som skjer i dette området, men har ikke tenkt å gjøre noe med det. DHL, UPS og andre har klart å komme på døren her flere ganger uten problem. Nettopp derfor blir jeg litt irritert over postens tv-reklamer, hvor de påstår at posten skal frem og de skal være så flinke på service, "bestill hjem på døra! kampanje, samme pris som vanlig servicepakke!" --- tenker bare "yeah right, f u". Er jo ikke rart de vil reklamere for hjem på døren. Hvem vil vel ikke selge en vare som en slipper å levere? Er jo gode penger i å levere en tjeneste som de leverer uansett og ta seg godt betalt for en ekstratjeneste de kanskje kan finne på og levere om det passer dem. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Selv om jeg også nesten bare har dårlig erfaring med hjem-på-kvelden opplegget til Posten, må jeg skryte av kundeservicen. Skulle få utlevert en pakke en torsdags ettermiddag kl 1700. Den dukket jo selvsagt aldri opp, men fikk en hentelapp dagen etter. Var ikke hjemme før kl 1800 på fredag, men ringte de direkte. Traff ei hyggelig dame som lovet å hjelpe meg. Noen minutter senere ringte hun meg opp igjen og fortalte at ei som jobbet på nærbutikken hvor posten min holder til skulle kjøre ut pakka til meg. Lenke til kommentar
SpecR Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Bestilte PS3 og Gran Turismo 5 for et par uker siden. Valgte hjem-på-døren (mellom 1700 og 2100). Fikk sporing fra butikken rimelig kjapt og fulgte med på forsendelsen. Pakken ankom og ble sortert på den lokale terminalen tidlig om morgenen og jeg vet at dette betyr at den vil bli levert samme dag. På jobb samme dag fikk jeg plutselig en SMS fra Posten med beskjed om at pakken var klar for henting på min lokale Post-i-butikk. WTF? Ringte Posten og kundebehandleren jeg snakket med kunne se at pakken hadde blitt forsøkt utlevert rundt kl. 1200... Lenke til kommentar
farballa Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Blir nok oftere skuffelser når det kommer til leveringer fra posten når de innfører slike biler: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3997716.ece Den der vil ikke klare å komme opp bakken og inn på den islagte veien som den må innpå for å komme til postkassen her. Så innen 2015 må jeg vel bare forvente at jeg ikke får post om vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå