Gå til innhold

Posten - levering på døra - Ingen dukker opp


Anbefalte innlegg

Alt dette kan jo forklares med at postmannen forsøkte å levere pakken på feil adresse uten å være klar over det selv ...

Har han glemt igjen telefonen sin også? Posten sier jo at postmannen skal ringe 30-60 min før levering.

Noe jeg ikke var klar over, så der må jeg bare legge meg flat ...

 

Har dette med å ringe 30-60 min før levering kommet til i løpet av de siste månedene?

For jeg har aldri opplevd at det har skjedd meg. (Sist gang jeg benyttet meg av tjenesten var i fjor høst.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update. Jeg har ikke fått noen tilbakemelding fra Posten enda (til tross for telefon til deres KS, samt e-post som ble sendt til samme sted). I det minste har nettbutikken gitt beskjed om at de kommer til å ta det opp med Posten (for å få tilbake porto).

Lenke til kommentar

... ble refset litt av sjåføren for at jeg aldri svarte telefonen eller var hjemme, da de hadde ringt & teksta meg flere ganger i dagevis.................

Noe de ikke hadde gjort, verken ringt eller forsøkt å levere.

Det er vel ikke helt utenkelig at de hadde både ringt & tekstet, men det hjelper lite dersom de ringer & tekster til feil nummer ....

 

Så "halvparten" av postens hjem på døren pakker kommer ikke faktisk på døren fordi postmannen mystisk nok klarer å både lese tlefonnummeret OG adressen feil, på husnummer og postkasse og leveringslapp osv. osv.?

 

Meeeget usansynlig. Om posvesenet bestod av KUN dyslektikere så hadde det ikke vært så mange feilede leveringsforsøk, og forøvrig hadde deg vært ganske så irellevant da man faktisk betaler for levering på døren, ikke at man "skal prøve" å levere på døren...

 

Å være postman som sorterer eller leser adresser hele dagen lang slår meg forøvrig som et særdeles lite lurt karrierevalg hvis man er dyslektiker... det blir litt som å gå inn i foto bransjen når du er blind =P

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

fikk sent noe hardware som bedriftspakke her om dagen

så til min forbauselse at postmannen hadde lagt en lapp om at jeg ikk var hjemme her om dagen jeg også når jeg vet med sikkerhet at jeg var

lappen leser at jeg bare må gå ned og hente pakka da jeg ike var hjemme i det aktuelle tidspunktet

latterlige rutiner hvis det virkelig viser seg at dette er en vanlig praktisk standard noe det virkelig begynner å se ut som

skjerpings posten , privatisering :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg vil bare oppfordre alle til å melde i fra til Posten Kundeservice og kreve fraktutlegg tilbake fra avsender. Spesielt dere som opplever det gang etter gang. Dersom det viser seg at det er store problemer i enkelte områder er dette noe som vil bli tatt veldig seriøst, men Posten er avhengig av å få tilbakemeldinger fra kundene for å få en oversikt.

 

Heldigvis gjelder dette bare for en liten minoritet av pakkene.

 

Hilsen en i Posten kundeservice.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd akkurat det samme ved to anledninger. Sjåføren påstår at han har vært hjemme hos meg, men det har han selvfølgelig ikke.

Veldig artig når man holder seg hjemme for å vente på dem. Den ene leveransen var en sofa fra IKEA. Ikke akkurat det du plukker opp på det lokale postkontoret :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

E-posten sa følgende:

 

"Viser til vedlegg:"

 

Vedlegget hadde blitt slettet av Postens mailserver da det var av en filtype som Postens policy ikke godtok ;)

:roll: ...samme kvalitet i alle ledd altså.

Lenke til kommentar

Eneste gangen jeg har fått noe som helst på døra var da jeg kjente fyren som kjørte ut posten i området. Da fikk jeg tilogmed det det ikke var plass til i postkassen på vanlige leveranser på døra. Luksus.

 

Red.: Har faktisk fått en annen gang også, da satt jeg og ventet på pakken 7 meter fra døra og spratt opp med en gang det ringte på. I det jeg fikk åpnet døra var sjåføren allerede på vei inn i bilen igjen.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Posten skulla vært litt mer som DHL. Og om de ikke gidder og bære pakken om til døra, pga. den er sykt svær, kan de iallefall ringe på og spørre om kunden kanskje ville være interisert i å gi budet en hånd, istedet for å bare legge igjen en liten notis om at han hadde vært der :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hadde også en opplevelse med Posten på døra, hvor jeg var hjemme med sykt barn den dagen.

Fulgte litt med på sporingen, og fant plutselig ut at 15 minutter før så hadde det vært forsøkt levert uten noen hjemme.

Heiv meg på telefonen til kundeservice og i en høflig, men litt skarp tone lurte på hvordan de hadde sjekket at jeg ikke var hjemme når jeg faktisk var det.

De sjekket sporingsnummeret, og sa de skulle ordne opp omgående.

15 minutter senere blir jeg oppringt av at en annen sjåfør hadde fått pakken overlevert og var på vei hjem til meg.

 

Fikk den hjem på døra.

Kommer aldri mere til å betale for noe slikt.

 

Postens hjem på døren for privatpersoner er en stor bløff(Min helt private mening)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt vedlegget fra Postens Kundeservice:

 

LEVERING PÅ DØREN

 

Viser til din henvendelse angående levering av kollinummer 370702051040595846 og 370702051040594399.

 

Vi beklager at pakkene ikke ble mottatt som forventet.

 

I følge vår sjåfør var ingen til stede da pakkene ble forsøkt levert og han fikk heller ikke kontakt på mobil. Hentemelding ble dessverre ikke lagt igjen da sjåfør var usikker på hvilken postkasse som var din.

 

Henvendelsen er registrert og tilbakemelding gis til ansvarlig enhet i Posten.

 

Igjen beklager vi det inntrufne.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

Bodil Lorentzen-Lund

Kundekonsulent

 

Dette var da lagt med som et eget vedlegg (.doc). Helt sikkert ferdigskrevet svar som blir lagt med som svar til alle som klager. Jeg satt som sagt allerede hjemme hele den dagen og ventet. Med telefonen min påslått foran meg. Ingen har vært her, ingen har vært utenfor, og ingen har ringt. Så dette er nok BS fra start til slutt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Tenker jeg skal vekke litt liv i denne tråden igjen siden jeg tenkte å lage en lignende tråd etter gårsdagen.

 

Satt hjemme tålmodig som få hele gårdsdagen og ventet på en pc skulle bli levert på døren. Siden jeg bor ca 20-30 min gange fra postkontoret og ikke har bil tenkte jeg at det er greit å få laptopen levert på døren så jeg slipper å bære rundt på en eske som også skriker "ran meg" midt i et av de mest belastede områdene på østkanten i Oslo.

 

Får melding om at pcen er lastet på bil, og at jeg blir ringt 30-60 min før og at den kommer mellom 17-21. Siden jeg vet at mange ikke ringer før de er rett utenfor omtrent (for.eks bring med IKEA varer, DHL osv) så valgte jeg å holde meg hjemme fra 17-21. 20:44 oppdateres statusen på nettsidene til "forsøkt utlevert". Med tanke på at jeg bruker 10 sekunder til døren til huset og hører godt nok til at både ringeklokke og en bil i oppkjørselen som måtte ha snudd utenfor vinduet hvor jeg sitter lett hadde fått min oppmerksomhet så kan jeg med sikkerhet si at ingen har forsøkt å utlevere noe som helst.

 

Sendte en e-post til kundeservice hvor jeg forlangte å få utlevert mellomlegget samt at jeg forlangte kompensasjon for merarbeidet som tilfalt meg når jeg må gå til postkontoret og plukke opp varen og gå hjem igjen med denne. Noe svar har jeg enda ikke fått.

 

Jeg mistenker egentlig at posten driver å spekulerer i at folk ikke er hjemme, eller ikke tar opp kampen for å få tilbake pengene sine og i mange tilfeller enten fyller biler med så mye at det er umulig å få levert ut slik at bare halvparten av pakkene kommer frem eller bent ut gir f i å levere og bare påstår at de har prøvd.

 

Jeg lurer på hvor mye posten tjener hvert år på å spekulere i at ingen krever pengene sine tilbake?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SilentNET: Jeg ville spurt hvordan det har seg at posten har ansatt mennesker som ikke er i stand til å finne frem til riktig postkasse? Om det stemmer at sjåføren ikke kunne forstå hvilken postkasse som er din må det jo bety at du fra den dag av ikke kan vite om du får posten din eller ikke.

 

Noe større innrømmelse av at en er totalt inkompetent skal en lete lenge etter. Og om det i tillegg er løgn så er er altså premisset i postens løgn det at de ikke er i stand til å ringe riktig nummer og de er heller ikke i stand til å ringe finne riktig adresse. I så fall burde de jo legge ned hjem på døren tjenesten siden de tydeligvis ikke er kompetente nok til å bruke en mobiltelefon eller å finne en adresse.

 

En kan jo spørre seg om de sender ut pakkene og posten totalt på måfå, i så fall er det ikke rart at ingen får pakkene sine.

Lenke til kommentar

Det morsomste er når du skal motta en pakke på størrelse med en WII og postkassen er 17' Tommer og du får en hente melding fra posten og de har markert, "sending var for stor for postkasse".

 

litt ot: er veldig morsomt at posten sender ut sms om at pakken er kommet 3 minutter før de stenger :whistle:.

(klarte faktisk å nå til posten på de 3 minuttene en gang, det endte med at banken-posten sitt datasystem hadde en feil og tok pengene uten å registrere det; fikk pengene igjen neste dag, men...

 

har aldri prøvd hjem på døren om kvelden, er VELDIG glad for det

 

skal holde meg til tollpost, der må du riktig nok hente pakken din selv, men da betaler du også for at du må hente den selv og du får mulighet til å hente den dagen den ankommer der du henter den ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i trådstarter. Jeg satt og ventet på en pakke som skulle leveres på døra. Fikk lapp i posten om at ingen var hjemme. Dette har skjedd flere ganger, men en gang måtte begeret renne over. Jeg fikk tak i et skjema på postkontoret, og sendte inn klage. Etter det har det gått fint.

 

 

Jeg tror også at sjåførene spekulerer i at folk ikke er hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...